Har dere satt ting klart?

Happymama

Elsker forumet
*Aprilbaby 2018*
Har dere satt frem tingene hvor de skal være? Som f.eks vugge, lekegrind, seng, stellebord osv?

Her er ingenting på plass.. mannen er av den typen som synes det er greit å ta frem alt når vi har kommet hjem fra sykehuset [emoji19] mens jeg kjenner jeg blir stresset av å ikke ha ting på plass. 37+4 i dag, man vet jo aldri når det skjer liksom og nå nærmer det seg veldig.

Sprinkelsenga står på soverommet vårt, men resten venter jeg med. Nå er jeg 36 uker på vei i dag, så enda en stund til for min del. Det er kjapt gjort å flytte vugga til stua og barnevogna til gangen når vi har kommet hjem. Bilstolen kan vi enten ta med oss i bilen når vi kjører til sykehuset, men mannen skal jo hjem og hente storesøsken hvertfall en gang før jeg og babyen skal hjem, så da kan han gjøre alt som gjenstår da og ;)

Ja vi (dvs. meg:joyful:) har satt på plass nesten alt. Til og med reid opp i sprinkelsenga og neste nå blir å dra frem krybba i stua og vaske og ordne klar den. Ellers er stellekommode med klær og utstyr klart også. Jeg er som deg og blir stressa hvis det ikke er klart til før termin:wacky:

Jeg syns du bare skal gjøre klart og kose deg med det, både for å få ro i sjelen og for å ha litt å sysle med siste tiden før termin:happy: det er jo veldig koslig da :Heartred

Her har det meste vært klart en stund, men jeg hadde besøk av en venninne med baby for noen uker siden. Så han har prøvd ut vippestol, Stokke stol, sprinkelseng, bilstol og vogn. Så nå står alt der det skal. :) Kommoden med klær har jeg kost meg med, vasket klær og funnet ut hvilket system jeg vil ha i stellekommoden. :p
Samboeren min er egentlig lik din, men har heldigvis skrudd opp alt når jeg har spurt. :)

Kommode med klær er det eneste på plass[emoji28] 24 dager til termin og tenker at hvis det skal skje noe skjer det uansett ikke før om 10-14 dager[emoji14]

Stellekommoden er helt klar, med klær og bleier osv. Sprinkelsenga kom inn på soverommet i går, har begynt å vaske sengeklær og skal re den opp seinere i dag. Vogner og bilstol skal settes inn på gjesterommet, må holde det unna kattene. Slyngevugga som skal henge i stua venter vi med til hun er her, den blir bare i veien (hengende mellom stue og kjøkken eller stue og gang) og kattene er veldig interesserte, jeg gidder ikke gi dem en ny soveplass ;) skal gjøre ferdig dette før påske så vi kan ha litt fri sammen med storebror for siste gang før vi blir fire-rart å tenke på!

Stellekommoden er helt klar, med klær og bleier osv. Sprinkelsenga kom inn på soverommet i går, har begynt å vaske sengeklær og skal re den opp seinere i dag. Vogner og bilstol skal settes inn på gjesterommet, må holde det unna kattene. Slyngevugga som skal henge i stua venter vi med til hun er her, den blir bare i veien (hengende mellom stue og kjøkken eller stue og gang) og kattene er veldig interesserte, jeg gidder ikke gi dem en ny soveplass ;) skal gjøre ferdig dette før påske så vi kan ha litt fri sammen med storebror for siste gang før vi blir fire-rart å tenke på!

Vi har også 2 katter som er veldig interresert i vugge og vogn. Jeg leste en plass at man kan prøve å legge aluminiumsfolie i vugge/vogna og de skal bli skremt av lyden når de hopper oppi og skal derfor ikke tørre og hoppe oppi igjen. Jeg tenkte å prøve dette for å kanskje få bort interessen før den lille kommer. Om det funker vet jeg ikke men;) Bare et tips til deg :)

Nei, egentlig ikke [emoji28] eneste som har fått sin endelige plass er stellebordet. Bedside crib'en har vi på et annet rom frem til vi kommer hjem fra sykehuset. Har et trangt soverom, og jeg sliter med å komme meg ut av senga nok som det er, trenger ikke ha den i veien også [emoji28]
Sprinkelseng setter vi ikke sammen før behovet er der, samme med lekegrinden. Og krybben vi skal ha på stuen står hos familie som bor langt unna, så får ikke den i hus før etter fødsel. Men har gjort klart så godt det lar seg gjøre [emoji4]

Kommoden med klær er klar, stellebordet står på badet pga storebror, bedside crib er ferdig montert og reid opp, men står på babyrommet fram til vi kommer hjem, samme med vognen. Bilsetet står på spisebordet i stuen klar til avgang :-) Er 38+0 i dag.

Her står bilstol med bilstolpose klar, fødebagen, sengen skulle blitt redd opp..men innså at det kanskje er kaldt med helårsdyne, så må dra å kjøpe vinterdyne istedet. Det som ikke er klart er badet som er under oppussing.. flislegging av gulv i dag.. *passe stressa*

Her står bilstol med bilstolpose klar, fødebagen, sengen skulle blitt redd opp..men innså at det kanskje er kaldt med helårsdyne, så må dra å kjøpe vinterdyne istedet. Det som ikke er klart er badet som er under oppussing.. flislegging av gulv i dag.. *passe stressa*
Her ligger minien tullet i et teppe og så helårsdyne om natten [emoji4] er god og varm hver dag [emoji4]

Senga står klar i TV-stua, ellers er Leandervugga klar for bli byttet ut med huska til eldste (tror det blir veldig dårlig stemning når det byttet skjer!) [emoji85].
Bilstolen er også klar men ikke satt i bilen.. Ellers kommer tingene opp etter behov [emoji4]. Stellebordet står jo fortsatt på badet etter storesøster, og klærne er funnet frem [emoji4]

Vi har også 2 katter som er veldig interresert i vugge og vogn. Jeg leste en plass at man kan prøve å legge aluminiumsfolie i vugge/vogna og de skal bli skremt av lyden når de hopper oppi og skal derfor ikke tørre og hoppe oppi igjen. Jeg tenkte å prøve dette for å kanskje få bort interessen før den lille kommer. Om det funker vet jeg ikke men;) Bare et tips til deg :)
Hei, ja, jeg prøvde det tipset, men kattene bare lekte med aluminiumsfolien og la seg oppi her. Slyngevugga er lett å hekte ned om natta, vognbagen kan vi også flytte dersom de er veldig interesserte. Men nå har de begynt å være ute så regner med de ikke er så opptatt av de tingene når baby kommer-iallefall har de vært mindre masete for å komme inn på soverommet (for å legge seg oppi babysenga...). Men lurt å prøve, kan jo være det funker på dine katter?

Idag har vi satt opp bedside crib og redd den opp (står midlertidig på gjesterommet), bilstol er festet i bilen og jeg har endelig begynt å pakke fødebag[emoji39]
Må bare organisere utstyr osv til stell på badet så er vi egentlig good to go[emoji4]

Nå har jeg en datter på 11mnd fra før, så her rakk jeg aldri å pakke bort før jeg fant ut jeg var gravid igjen!:angelic: Såååå ja alt er klart:rolleyes:

Back
Topp