Kvalme.. som plutselig forsvinner

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
Forrige svangerskap var jeg kvalm 24/7 non stop. Den gangen her har kvalmen vært intens i 1,5 uke. På fredag ble det gradvis bedre. Enda bedre på lørdag. Og i dag, søndag, er jeg ikke kvalm. For meg har alltid fraværende symptomer/ eller at det dabber av, vært et dårlig tegn. Er redd det nå går dårlig. Hvordan er det for dere som er Kvalme? Er den der konstant? Trenger jeg å bekymre meg? :( skal heldigvis på ny ul til onsdag. Kjenner jeg nå priser meg lykkelig for så god oppfølging med ukentlige UL. Det er så mye bekymringer..

Forrige svangerskap var jeg kvalm 24/7 non stop. Den gangen her har kvalmen vært intens i 1,5 uke. På fredag ble det gradvis bedre. Enda bedre på lørdag. Og i dag, søndag, er jeg ikke kvalm. For meg har alltid fraværende symptomer/ eller at det dabber av, vært et dårlig tegn. Er redd det nå går dårlig. Hvordan er det for dere som er Kvalme? Er den der konstant? Trenger jeg å bekymre meg? :( skal heldigvis på ny ul til onsdag. Kjenner jeg nå priser meg lykkelig for så god oppfølging med ukentlige UL. Det er så mye bekymringer..
Det kan jo være forskjellig kjønn ?:)
Er møkkakvalm til vanlig her,men nå har jeg hatt det helt fint siden i morrest. Spiste lunch som førte til at trøttheta kom sigende å da ble kvalmen mer fremtredende igjenn.

Det kan jo være forskjellig kjønn ?:)
Er møkkakvalm til vanlig her,men nå har jeg hatt det helt fint siden i morrest. Spiste lunch som førte til at trøttheta kom sigende å da ble kvalmen mer fremtredende igjenn.

Okay så det varierer for deg også? Hatt noen dager hvor kvalmen har vært fraværende da?

Tanken om forskjellig kjønn har streifa meg.. Men mange mener jo at det er tull. Har veldig guttefølelse nå. Sist fikk jeg jente. Uff nei får bare holde ut til onsdagen, da får jeg jo vite om det går bra..

Har også hatt det sånn.. tenkte ..shit..no har det gått galt, og så dagen etterpå.. Kvalm igjen.. Så tenker at de dagene som er fine, uten spesielt kvalme eller sånn.. De skal jeg sette pris på og ikke tenke det verste.. men jeg er glad for at jeg skal til ultralyd på fredag som kommer.. men noe annet er jo at jeg kjenner livmortoppen og at den vokser, så tar det som noe positivt det også :)

Okay så det varierer for deg også? Hatt noen dager hvor kvalmen har vært fraværende da?

Tanken om forskjellig kjønn har streifa meg.. Men mange mener jo at det er tull. Har veldig guttefølelse nå. Sist fikk jeg jente. Uff nei får bare holde ut til onsdagen, da får jeg jo vite om det går bra..
Her er det VELDIG forskjell med tanke på kjønn... kvalmen er levende med å mest frempå på kveldstid med guttene å hele dagen med jentene .men går i Berg og dalbaner der jeg noen dager er livsikker på at jeg har mistet:)
Krysser fingrene for at det er fint og flott på ul:)

Her går det opp og ned med kvalme hele dagen. Har hatt noen dager hvor jeg er tilnærmet i OK form, har verdsatt de to dagene høyt for å si det slik :P Så lenge jeg ikke spiser så er formen bra, med en gang jeg får i meg mat så er den elendig. På kjønn kan ikke jeg si noe, men jeg kan si som så at jeg tror egentlig lite på at det har noe med kjønn å gjøre. Med et større antall søsken enn folk flest så har min mor aldri kunne forutsett kjønn ut fra symptomer, det har vært ulikt alle gangene uten noe særlig til fellesnevnere. Når jeg fikk gutt hadde jeg (takke seg til) ingen symptomer annet enn en voksende mage, strekk i leggene og en veldig til trøtthet som ga seg etter tre-fire måneder :)

Jeg har også kvalme som kommer og går. Hadde først økende kvalme og så ble den borte og da trodde jeg at det hadde gått galt. Ultralyd viste imidlertid at alt var bra, heldigvis. Etter det kom kvalmen tilbake, så forsvant den igjen og nå er den tilbake. Blir ikke klok på dette, og prøver bare å innfinne meg med at det er greit at den varierer og kommer og går. Har ikke vært intenst kvalm noen dager denne graviditeten, bare hatt slik kvalme som er til å leve med, og den kommer og går, altså.

Takk for erfaringene deres.. :) har en svak kvalme som er kommet tilbake igjen. Rart hva man skal bekymre seg for altså.. får bare krysser fingrene for at alt er bra men at kvalmen kanskje slipper tak tidligere enn sist.

Her har også kvalmen i stor grad gitt seg, nå er det i hovedsak når jeg er sulten og blodsukkeret er lavt. Var veldig stresset i starten og tenkte at det hadde gått galt, men har roet meg med at det er helt normalt at symptomene varierer. Er 10+0 i dag, og slik jeg har skjønt det pleier symptomene å avta litt jo nærmere man kommer 2. trimester [emoji4]

Her har også kvalmen i stor grad gitt seg, nå er det i hovedsak når jeg er sulten og blodsukkeret er lavt. Var veldig stresset i starten og tenkte at det hadde gått galt, men har roet meg med at det er helt normalt at symptomene varierer. Er 10+0 i dag, og slik jeg har skjønt det pleier symptomene å avta litt jo nærmere man kommer 2. trimester [emoji4]
Æ har nedtelling til uke 10.. fordi da har æ brukt å bli betydelig bedre.. eller det vil si, med gutten ble jeg det. Med jentene var jeg uggen til rundt uke 13..

Æ har nedtelling til uke 10.. fordi da har æ brukt å bli betydelig bedre.. eller det vil si, med gutten ble jeg det. Med jentene var jeg uggen til rundt uke 13..
Takk for at du deler, betryggende for en førstegangs [emoji173] jeg er helt overbevist om at det er en gutt, så gøy at du opplevde det samme [emoji2]

Back
Topp