Hei,
Vi hadde prøvd hjemme sånn ca 4 år uten å pushe og stresse for mye med det.
Snakket med legen min om henvise utredning infertilitet høsten 2012, fikk raskt time til gyn. Etter en operasjon jeg måtte gjennom i feb 2013 ble jeg henvist til riksen. Tror det var ca 5 mnd venting før vi kom inn til første konsultasjon og begynte med forsøk desember 2013, henvist i mai/juni.
Ventetiden: er litt som dubselv gjør den til. Det er viktig å glemme litt hva du egentlig holder på med. Slapper av og lever livet. Det er jo ikke så lett heller. Man skal som regel sette medisinen sin, leve som gravid og ikke ta det for gitt at du er det. Vær med venner, gjør det du pleier å gjøre, kis og nyt livet. Poenget er å ikke tenke på hva du driver med.
Her klaffet det aldri ved vanlig ivf. Ble skikkelig brendt. Man håper jo litt selv om man venter og ikke skal tenke for mye på det. Var gjennom 8 ferske forsøk inkl 2 avbrutte, og et ed forsøk før jeg fikk barn. Mitt tilfelle er litt ekstremt da.. men innimellom kan det være lurt å være forberedt på det litt ekstreme, da gjerne mange har en forventning om at man blir gravid når man får ivf. Viktig å vite at det ikke nødvendigvis er sånn.
8 forsøk 4offentlig 15000/16000 medisiner+ ca 1000 i egenandel uttak. 4 privat: ca 90000 for trepakke+ 60000 i medisiner
Ed(trepakke) 17600euro + ca 2000,- i medisiner.