Tømmer mini brystet dårlig? I forhold til å øke produksjonen er jo amming stort sett mer effektivt enn pumping, og kveldsmelka inneholder jo søvnhormoner som hjelper på søvn. På kvelden er det mange barn som henger i brystet for å spise seg opp til natta, for så å sove bedre på natta. Lest om kveldsuro? Med min hadde vi god effekt med «vindusvisker-amming», frem og tilbake mellom brystene. Som en ammehjelper som veiledet meg sa, du har jo mer enn to bryst egentlig, du har både 5 og 6 og 7, bytter du fra side til side vil melkeproduksjonen få en skikkelig boost siden det produseres raskest i «tomme» bryst (er derfor det aldri blir tomt). Bytter hver gang lille begynte å kave litt. Noen slike kvelder var alfa og omega for melkeproduksjonen min ihvertfall. Var bare min tanke, det virka som litt dobbeltarbeid for meg bare, men jeg likte ikke og fikk aldri til pumping, så [emoji14]
Ellers ville jeg lest om langsom flaskemating på ammehjelpen og praktisert det. Alle flaskeprodusenter påstår at de etterligner brystet og amming, men ingen gjør det (selv ikke medela), det viktigste er en tut med liten åpning og så langsom flaskemating - et flaskemåltid ble ta like lang tid som amming slik at barnet ikke sluker melken/blir overmett