Alle gode ting er 3?

Dame1990

Blir kjent med forumet
Jeg er en dame på 27 som er gift med en mann på 33. Sammen har vi en gutt som fyller 5 i mai.

For et år siden tok jeg ut spiralen da vi hadde et ønske om et til barn. Ble gravid i mai 2017,men det endte i SA i uke 8. Tok dette veldig hardt da vi hadde begynt å glede oss å jeg er fæl til å planlegge ting.

Bare fire uke etter SA lyste det positiv test igjen. Denne gangen trodde jeg ikke det skulle gå å var mer forsiktig med å glede meg. På ferietur til mine foreldre fikk jeg enorme smerter i magen å blødninger, skjønte at nå ble det enda en SA. Da smertene ikke ga seg, dro vi til sykehuset for sjekk. Tok ul å der såg dem ingenting. De mente det kanskje var for tidlig. Kom hjem igjen, dro til lege å han mente det sikkert var en vanlig SA, til tross for smertene og at de ikke såg noe på ul. Dagen etter legetimen dro jeg på legevakta da smertene ikke ville gi seg. Der ble det mistenkt exu, jeg ble sendt til ul på sykehuset å fikk det bekreftet. To dager etterpå endte det i operasjon å en eggleder mindre.

Dette er nå 7 mnd siden å endelig har vi fått en ny positiv test.. Men jeg klarer ikke glede meg, tror ikke noe på det. Livredd for å miste. Livredd for å gå på do å se blod, kjenner på hvert lille ubehag som kan komme rundt i magen.

Håper så inderlig det skal gå denne gangen. Men vet hvor fort gleden kan snu. Er idag 5+2, har legetime i uke 6+4. Da blir det nok henvisning til ul. Så er det bare å håpe at denne spira holder løpet ut :Heartred
 
Stikker innom med et forsiktig "gratulerer"! Krysser fingrene for at du har rett - at alle gode ting er 3!
 
Gratulerer og masse lykke til. Krysser fibgre for deg.
 
Gratulerer så mye, krysser fingrene for at spiren holder hele veien denne gang! :Heartred
 
Idag er jeg i uke 5+5, så imorgen tenkte jeg å ta en test med ukeindikator. Livredd for at det ikke ska komme opp 3+. Som mange andre føler jeg det vil være en lettelse å endelig få. Fikk det ikke de andre gangene.

Nå er det bare å håpe på en god natts søvn å et fint resultat imorgen :smiley-ashamed004:happy:
 
Da var ny test tatt, å det kom bare opp 2-3. Nå er jeg tom for tester også.. Så skal prøve å ikke overanalysere at jeg enda ikke har fått 3+. Mange får det jo ikke for senere. Åsså får jeg bare vente til tul om et par uker å se hvordan det står til da.
 
6+1
Dagene går sakte. Sliter med nye luft som gjør vondt. Heldivis kjenner jeg forskjell på luft smerter å eventuelt annen smerte. Begynt å ta minifom å håper det hjelper på.

Nå vet min familie om graviditeten. Ønsker egentlig ikke at så mange skal få vite det enda, er ikke klar for at folk skal glede seg over det, for det klarer ikke jeg enda. Men må nok si noe til svigers også. Håper å vente til etter tul.
 
Idag har jeg vært hos legen. Det ble ikke tatt noe urinprøve elr blodprøve. Han mente at siden jeg har tatt flere positive tester hjemme så vet vi jo at jeg er gravid å trenger ikke sjekke det der. Greit nok det, trodde det var rutine med hvertfall urinprøve.

Ble sendt henvisning til tul, så håper jeg får det før påske :) Ellers satte han meg på uke 7+1, som det blir ut ifra mens. Jeg har uke 6+4 ut ifra eggløsning. Så får vi se på tul hva de sier da :)
 
6+5 / 7+2

Antydning til brunt å lyserosa på papiret. Skjønner ikke hvorfor det må gå galt hele tiden. Føler ingen plass at dette skal gå. Sendt mld for privat ul så håper det blir raskest mulig.
 
6+5 / 7+2

Antydning til brunt å lyserosa på papiret. Skjønner ikke hvorfor det må gå galt hele tiden. Føler ingen plass at dette skal gå. Sendt mld for privat ul så håper det blir raskest mulig.

Hvordan går det med deg i dag? Skjønner at det må være ekkelt å oppleve blødninger i svangerskapet, men det behøver jo heldigvis ikke bety at noe er galt. Krysser fingrene for deg ❤️❤️
 
Hvordan går det med deg i dag? Skjønner at det må være ekkelt å oppleve blødninger i svangerskapet, men det behøver jo heldigvis ikke bety at noe er galt. Krysser fingrene for deg ❤️❤️


Akkurat nå føles alt bare dritt. Blod på papiret idag også. Vil bare ha en ul for å bekrefte det ene eller det andre. Orker ikke dette mer. Legen vil nok bare ta hcg prøver for å se om det er stigning eller fall. Å da får jeg ikke resultater før tidligst onsdag. Er så lei av den ventingen, var igjennom det så mange ganger de andre to rundene.
Takk for at du krysser fingrene :Heartred
 
Akkurat nå føles alt bare dritt. Blod på papiret idag også. Vil bare ha en ul for å bekrefte det ene eller det andre. Orker ikke dette mer. Legen vil nok bare ta hcg prøver for å se om det er stigning eller fall. Å da får jeg ikke resultater før tidligst onsdag. Er så lei av den ventingen, var igjennom det så mange ganger de andre to rundene.
Takk for at du krysser fingrene :Heartred

Så utrolig fortvilende :( Skjønner godt at du ikke orker ventingen. Har du fått time til privat UL?
 
Så utrolig fortvilende :( Skjønner godt at du ikke orker ventingen. Har du fått time til privat UL?

Har ikke fått time til privat ul, henvisning er sendt til sykehuset, men ting tar så lang tid her. Ikke har legen ul på legesenteret heller (det hadde de der jeg kommer fra). Men legen min sa jeg kunne ringe til gynekologisk avd på sykehuset i midten av neste uke om jeg ikke hører noe. Håper bare det blir før påske.
Blir også kanskje sykemeld fram til ul er gjennomført. Føler ikke at å jobbe er noe jeg klarer akkurat nå
 
Huff, hvordan går det? :(

Det går greit. Prøver å holde motet oppe, ikke mer blod men brunt på papiret nå. Frustrerende å må vente så lenge på ul, men ikke noe annet enn å vente vente vente :dead:
Satser på sykemeldt til det ene eller det andre er bekreftet, jobber i bhg å der er det ikke mye tid til å ta ting med ro.
 
Håper at alt står bra til med spira!
 
Håper du snart får henvisning og krysser fingrene for at alt går bra [emoji173]️ forstår at du har det tungt og mister helt håpet, har selv hatt 1 sa og 2 ma.
 
7+3/8+0

Da har jeg vært hos legen å fått sykemld ut uka. Har ikke blødd noe siden torsdag, kun brunt. Men tror ikke jeg klarer slappe av før vi får se hvordan det ligger an inni der.
Han sa også at jeg skulle ringe til gyn imorgen å spør etter time da jeg enda ikke har hørt noe fra de. Så er det bare å krysse fingrene for time til ul så raskt som mulig xsmile3
 
Back
Topp