Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Min amh er på 1 og jeg fikk IVF. Stort dårligere enn det blir det ikke![]()
Jeg har bare testet AMH og den viste 2 for 2 år siden. FSH har jeg aldri testet. Vi fikk forsøk på Ullevål /riksen. Men må ta nye prøver nå hvis jeg skal ha et forsøk til. Forrige og siste forsøket offentlig ble avbrutt pga ingen egg.
FSH kan forandre seg fra syklus til syklus så den indikerer egentlig ingen ting. Kun evt den syklusen du tar testen.
AMH går bare en vei og det er nedover. Jeg har AMH på 4 og ble henvist til ivf [emoji4]
Har du forsøkt lenge nok så har i grunn disse to ingen ting å si for å bli søkt til ivf [emoji4]
Ok. Visste ikke det ang. FSH. Jeg fikk først beskjed om at klinikken ikke var villig til å ta meg inn basert på min AMH sist. Men husker ikke helt hva den var da. Lurer på om den var 3. Eller rett under. Men så tok jeg ny blodprøve, og da viste den litt høyere - og da fikk jeg lov allikevel. Men de var kjempe negative, og lurte på om jeg virkelig ville bruke penger på dette. Vet ikke om det var for at jeg ikke skulle ha store forventninger, men jeg satt igjen med en følelse om at jeg ville kaste penger ut vinduet. Det var sånn de lå det fram. Men jeg ble gravid på første forsøk (men store menger hormoner...), så veldig glad for at jeg ikke hørte på de.
Hadde 5 da jeg testet i fjor, så om ikke den prøven var feil også - så var det kanskje det jeg hadde sist. Og lurer på om de hadde satt grensen der. Søren så dårlig hukommelse jeg skulle ha da. Dette var jo privat klinikk, så antar at det sikkert var fordi de ønsket gode statistikker? Følte i hvert fall at det var unødvendig å være så negative som de var... Og da mener jeg også at det var snakk om i kombinasjon med FSH verdien min.
AMH kan nok variere litt den også. Men det er så minimalt at det har ikke så mye å si. FSH kan ha større variasjon og ja desverre bruker klinikkene FSH og AMH i kombinasjon for å gi en indikasjon på hvordan fruktbarheten og kvaliteten er. Jeg for min del har normal FSH men har allikevel fått vite igjennom 3 uttak at kvaliteten min er dårlig. Har også sett flere her inne med så og si normal FSH ha dårlig kvalitet på egg. Så jeg ville heller vært mer opptatt av AMH. 3-5 i AMH er ganske «normale» tall i ivf verden så vet ikke helt hvorfor de har dømt deg sånn? Høres ut som en klinikk med liten erfaring?
AMH kan nok variere litt den også. Men det er så minimalt at det har ikke så mye å si. FSH kan ha større variasjon og ja desverre bruker klinikkene FSH og AMH i kombinasjon for å gi en indikasjon på hvordan fruktbarheten og kvaliteten er. Jeg for min del har normal FSH men har allikevel fått vite igjennom 3 uttak at kvaliteten min er dårlig. Har også sett flere her inne med så og si normal FSH ha dårlig kvalitet på egg. Så jeg ville heller vært mer opptatt av AMH. 3-5 i AMH er ganske «normale» tall i ivf verden så vet ikke helt hvorfor de har dømt deg sånn? Høres ut som en klinikk med liten erfaring?