Noen som har erfaring med pumping (mengde) og flaske?

camoiji

Forelsket i forumet
Mamma ville trille litt på barnebarnet sitt i dag, for å deretter ta henne med hjem en tur. Sendte med henne to flasker med mm, totalt ca 220ml. Hun hadde ikke roet seg etter første flasken, så mamma ga henne begge to!! Er dette alt for mye, eller hadde babyen stoppa om hun var mett? Så redd for at hun bare slukte i seg alt, og at det vil resultere i magesmerter pga overspising... jeg ble sint på mamma og kjefta litt på tlf, nå har jeg dårlig samvittighet [emoji23]
 
Det hørtes kanskje litt mye ut [emoji85] Min på 5 1/2 uker spiser ca 120ml mm på et måltid.. Men jeg er ingen ekspert![emoji23]
 
Ja, jeg syns jo og det var ekstremt. Så er redd hun ikke er vant til flaska, og derfor bare slukte i seg alt. [emoji15]!

Jaja[emoji28] Mange babyer vil nok bare spise og spise siden det kommer så lett fra flaska. Det gjenstår å se om det resulterer i magevondt eller bare litt matkoma da[emoji85]
 
Huff... vanskelig å vite da! Fælt å stoppe henne på 100ml hvis hun faktisk er mer sulten også

Ja, det er ikke lett! Mamma har overmatet litt hos oss også, og jeg ble like irritert som deg [emoji23] Men mest fordi ho hadde sløst vekk melk jeg kunne brukt dagen etter [emoji85] Vår sutter seg nemlig på hendene og søker etter brystet når han har vondt i magen også, så da er det ekstra dumt å stappe på mer mat [emoji85]
 
Ja, det er ikke lett! Mamma har overmatet litt hos oss også, og jeg ble like irritert som deg [emoji23] Men mest fordi ho hadde sløst vekk melk jeg kunne brukt dagen etter [emoji85] Vår sutter seg nemlig på hendene og søker etter brystet når han har vondt i magen også, så da er det ekstra dumt å stappe på mer mat [emoji85]

Haha, ja, for ikke å glemme sløsingen [emoji85] edle dråper detta!
 
Tror ikke du trenger bekymre deg, hvis det er for mye kommer det rett opp igjen.
Ammet litt for mye på natt for noen uker siden, kom opp i en eneste stor sprutgulp ;)
 
Babyer skal visstnok spise det de trenger, men «faren» med flaskemating er at det kanskje kommer for mye/fort til at de klarer å stoppe strømmen og gi beskjed om at de er mette.

Første gang vi ga flaske lå babyen på ryggen men ammehjelpen fortalte om sakte flaskemating, hvor babyen bl.a. sitter mer oppreist slik at den kontrollerer mengden bedre :) https://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating . Det står også om tegn man skal se etter. Etter det har vi gitt «opplæring» til dem som mater hehe :p Det er nok ikke farlig å gi for mye, det kommer nok opp igjen eventuelt, men det som visstnok og kanskje kan skje er at babyen og tolker mageknip som sult :)

Merker også stor forskjell på type flaske! Med den ene typen vi har som er «anti-kolikk» så renner alt ut kjempefort! Gikk over til en (avent) hvor de faktisk må suge slik at de ikke får mer enn de vil ha.

Tvillingen som tar flaske drikker ca 120 per måltid (8uker), den andre ammer jeg kun men tror den drikker en del mer.
 
Mi får bare mm(og litt mme) på flaske, det kommer opp igjen om det ble for mye! [emoji5]
 
Det blir gulpet opp om det er for mye. Tenker de skal få drikke så mye de vil så lenge de er fornøyd. Min første slukte enormt mye melk. Men ble aldri noe problem ut av det. Heller det en en sulten baby som ikke er fornøyd
 
Back
Topp