Rompetroll-dagbok

Rompetroll

Betatt av forumet
Hei og hallo alle sammen!
Jeg er veldig ny på dette her, men prøver meg litt frem:happy: Jeg er en jente i begynnelsen av 20 årene, som den 22 August testet positivt. Jeg hadde fått litt beskjeder av legen etter forskjellige grunnet at det å prøve kanskje ikke hadde vært en dum idé. Utrolig nok for alle satt det på første forsøk, og vi er veldig glade:Heartred Jeg er i dag 8+1.

Sånn ellers er jeg sykepleierstudent som prøver å komme meg gjennom sykehuspraksis med masse plager. Jeg sliter veldig med kvalme, og har dager jeg springer på do og spyr hele dagen. Andre dager kan jeg bare gå småkvalm hele dagen uten å spy, disse er de beste:cheers Jeg er ellers også veldig trøtt. Så nå gleder jeg meg til jul og håper jeg klarer å bli ferdig uten for mye fravær..

Denne uken var jo også på kontroll på sykehuset, en time jeg hadde fra før graviditeten. Men veldig glad jeg hadde den, for der tok de innvendig ultralyd og jeg fikk se et bankende hjerte. VELDIG GØY! Foreløpig termin 1. mai :cool05
 
Se her ja, da ble det dagbok på deg også[emoji2] Vil gjerne følge deg på vegen mot Mai.

Det er så fantastisk at dere fikk det til såpass fort til tross for beskjedene dere fikk i forkant.

Huff da, slik kvalme høres forferdelig ut!! Håper den roer seg veldig snart.
 
Blir å følge deg videre! Er selv nyutdannet sykepleier og 24 år. Det må være veldig slitsomt i praksis og være så dårlig!
Håper det roer seg snart for deg :happy:
 
Off, jeg har vært veldig dårlig på å oppdatere denne dagboken. Har hatt så mye annet å tenke på for tiden.
Jeg sliter fortsatt veldig mye med plager, er konstant trøtt og kvalmen er helt forferdelig. Er veldig usikker på om jeg er nødt til å utsette denne praksisen, men har veldig lite lyst til det. Vil bare bli ferdig!

Jeg klarer meg helt greit når jeg kun er trøtt og kvalm, men når spyinga først begynner går det i ett. Jeg har ganske lang reiseveg i tillegg, ca 1,5 t. Jeg har vært nødt å snu flere ganger pga jeg har stoppet og spydd så mange ganger at jeg ikke orket mer. Er veldig kjedelig. Men samtidig, som både lege og mange andre sier, så er det viktigste og ta det med ro og høre på kroppen. Og jeg er i tillegg nødt til å være ekstra forsiktig. Er veldig vanskelig å vite hva jeg skal gjøre.

MEN, over til noe positivt. Vi har nå fortalt det til de aller nærmeste, og det er så gøy at alle ble glade! :) De gleder seg masse, akkurat som oss :) Gleder meg til å dele det til flere også, er gøy når folk vet litt mer hvordan forholdene er.

Jeg er i dag 9+2, det er da ikke sååå lenge til jeg er i uke 12? :D Heldigvis var jeg jo på tidlig ultralyd i uke 8 og vet at hjertet banker. Det gjør at jeg føler meg litt tryggere.
 
Leit å høre at formen er så dårlig, håper kvalmen snart gir seg og at du klarer fullføre praksisen[emoji4]

Så moro at dere har fortalt de nærmeste om lille spiren og så herlig at de ble glad, det må være en god følelse. Gleder meg til vi skal fortelle flere om det (her er der kun svigers som vet foreløpig) føler meg nesten litt flink nå som vi har visst det i snart to uker og kun jeg, han og svigers vet det. Sist sa vi det til alle nærmeste + flere venner omtrent rett etter positivt test. Nå var vi den gang og er nå kortere enn det du er nå da, så begynner å bli mer naturlig og greit å si det der du har kommet :)

Gleder meg til flere oppdateringer.
 
9+4

Du er flink som klarer å holde deg fra å si det, men du blir nok mer bevisst på det etter hva som skjedde sist. Jeg sliter veldig, og nå har allerede mange venner fått vite den store nyheten :) Er så vanskelig å holde det skjult når jeg er såpass dårlig som jeg er. Får bare håpe alt går bra fremover. Er en trygghet å vite at hjertet banket da jeg var 7+5, men samtidig er jeg fortsatt veldig usikker. Hadde vært deilig og hatt en ny ultralyd nå, for å se at alt fortsatt var ok. Men bør nok vente til uke 12, håper jeg får henvisning av lege og slipper å bestille selv :)
 
11+3

ohoi, her har det vært stille fra meg en stund. Jeg har hatt så masse annet å tenke på, og med formen min som aldri bedrer seg er det ikke dette jeg har prioritert :p Fastlegen min er på ferie, men kommer tilbake slik at jeg akkurat får min første svangerskapskontroll når jeg er 12+5. Og når jeg er ferdig der er det bare rett til byen på ultralyd. Gleder meg til å forsikre meg om alt er bra :)

Noen av dere som forresten vet om jeg kan fortsette å ha symptomene min som tretthet, kvalme osv selv om fosteret har sluttet å vokse?
 
33+0

Ohoi, denne har ikke blitt mye oppdatert. Veldig kjedelig, for hadde vært gøy å se tilbake på nå![emoji4]

Merker at ting begynner å nærme seg med stormskritt. Var hos jordmord i går, og merker godt på henne også at det går mot slutten. Hun snakket om hvor kort tid som var igjen, fødsel og amming. Helt utrolig at han snart er her![emoji51]

Har nå egentlig termin 30. April, men regner med jeg går overtid så holder meg her i maigruppa[emoji4]

Nå er det meste at utstyr på plass. Vi har kjøpt litt og litt jevnt over hele graviditeten, slik at det ikke ble så mye på en gang. Er så gøy å se på samboeren for han gleder seg så. Gleder meg masse til å se dem sammen[emoji173]️
 
Haha, jeg finner ingen knapp for å endre inlegget mitt. Skulle altså være jordmor, ikke jordmord[emoji23]
 
Back
Topp