HcG nivå - erfaringer??

VRosa

Andre møte med forumet
Hei :-)

Er det noen andre som har tatt blodprøve for å sjekke hcg-nivå? Legen min anbefalte å ta en blodprøve da jeg har hatt litt bødninger i det siste, og nå er jeg selvfølgelig veldig bekymret! Jeg tok en blodprøve på mandag og en i dag som jeg først får svar på på fredag.. For å ikke bli gal i mellomtiden: prøven fra mandag viste hcg på 13 000, og i følge min egen beregning burde jeg være ca 5 + 3. Noen som vet om dette er normalt nivå?

Full sympati og respekt til alle dere som har vært igjennom dette før! Man blir SÅ STRESSA over alt!!

Jeg har fra min forrige graviditet...da hadde jeg 13.612 når jeg var 5+2, så d høres jo rimelig normalt ut[emoji6]

Tusen takk for svar! Da er det jo ganske spot on.. Litt dumt at legen gir inntrykk for bekymring om ingenting tilsier at noe er galt!

Tusen takk for svar! Da er det jo ganske spot on.. Litt dumt at legen gir inntrykk for bekymring om ingenting tilsier at noe er galt!

D resulterte i baby for min del, så håper det gjør det for deg også[emoji6]
Sa legen noe om hvorfor han/hun skulle være bekymret da?[emoji15]

De så på ultralyd men fant ingenting.. Men utvendig ultralyd i uke 5+3..? Og de tok det privat som en ekstrating så hadde litt inntrykk av at det mest var for å få penger! Etter hva jeg har lest så kan man ikke alltid se noe så tidlig!?

De så på ultralyd men fant ingenting.. Men utvendig ultralyd i uke 5+3..? Og de tok det privat som en ekstrating så hadde litt inntrykk av at det mest var for å få penger! Etter hva jeg har lest så kan man ikke alltid se noe så tidlig!?

Synes d hørtes rart ut at dem tok utvendig SÅ tidlig[emoji849] Prøvde å google litt (som du sikkert har gjort selv også), synes d virker som om innvendig er det vanlige frem til 10-12 uker hvertfall[emoji848] Jeg var med i en studie forrige graviditet, og der var det innvendig i uke 11/12 hvertfall.

Jeg ba om å få svaret printet ut og viser seg at det er 1300, ikke 13 000... Så kan kanskje være derfor de stresset litt over det:schocked028

Back
Topp