Følg instinktet ditt!

J

Juli17April19

Guest
Skrev et tidligere innlegg "hoste" det har ikke blitt likere..

Og som mødre flest følger man instinktet å takk gud for at vi har sånne antenner.

Var til legevakten nå kl 14.00 der ble det påvist øver luftveisinfeksjon og falsk krupp :(

Så sier bare ring å få det sjekka en gang for mye enn for lite... Hu lege dama takka oss for at vi tok kontakt og sa det er sånn det skal være!
 
Det hadde lille her også nylig, men det er vel ikke så mye å gjøre med det siden det er virus? :/ God bedring!
 
Samme her, men vår lille måtte ha behandling mot falsk krupp da hun ikke fikk puste skikkelig, måtte bruke hjelpemuskler osv. Tydelig ekkelt og anstrengende for henne, og utrolig ekkelt for oss foreldre! Jeg har ventet på falsk krupp og anfall lenge da hun har hatt lydene flere ganger tidligere, så jeg var litt forberedt, men ikke på hvor ekkelt det var når tiltakene man får ikke virker :p Dersom babyen begynner å "bjeffe" (søk på YouTube etter falsk krupp), så må man prøve minimum 15 minutter ute i kald luft, evt bruke fryseren. Vi gjorde det og det ble bare verre, så vi måtte da til legevakt. Fikk adrenalin og betapred. Vi fikk beskjed om at barn aldri dør av falsk krupp, de har god effektiv behandling mot det dersom det blir så ille (eller verre) enn det vi opplevde :)
 
Det der er så sant! Jeg har siden fødsel hatt en følelse av at noe var "feil" med frøkna, hun hadde så enormt med mageplager og gulpa helt ekstremt. Hs avfeide oss gang på gang med at det var helt normalt at babyen min ikke sov, ikke kunne legges flatt, trykka konstant og at det ikke var unormalt med 18 bæajebleier i døgnet og sprytgulp x 2 per dag. På 4 mnd kontroll traff vi ei ny heømlsesøster som lufta ideen om melkefri kost, og voila. Ny baby. To måneder senere fikk vi konstatert mpa. Man skal ikke kimse av et mammahjerte som har en følelse på at noe ikke stemmer! God bedring til lille :happy:
 
Skrev et tidligere innlegg "hoste" det har ikke blitt likere..

Og som mødre flest følger man instinktet å takk gud for at vi har sånne antenner.

Var til legevakten nå kl 14.00 der ble det påvist øver luftveisinfeksjon og falsk krupp :(

Så sier bare ring å få det sjekka en gang for mye enn for lite... Hu lege dama takka oss for at vi tok kontakt og sa det er sånn det skal være!
Var ikke meningen å "kuppe" tråden med egen erfaring, tenkte bare jeg skulle informere om andre dersom deres barn får falsk krupp hvordan man skal gå frem :) håper lille er bedre nå, og bra du følger instinktet! De er jo så små ennå, selv om de vokser fort :)
 
Var ikke meningen å "kuppe" tråden med egen erfaring, tenkte bare jeg skulle informere om andre dersom deres barn får falsk krupp hvordan man skal gå frem :) håper lille er bedre nå, og bra du følger instinktet! De er jo så små ennå, selv om de vokser fort :)

Hehe det går helt fint ja :) bare fint å dele erfaringer.

Ble en ny tur til legevakten igår kveld.. Venta jo i 2t før vi kom inn... :banghead:
Men det endte opp med forstøvermaske og tabletter for falsk krupp. :(
 
U
Hehe det går helt fint ja :) bare fint å dele erfaringer.

Ble en ny tur til legevakten igår kveld.. Venta jo i 2t før vi kom inn... :banghead:
Men det endte opp med forstøvermaske og tabletter for falsk krupp. :(
Ikke noe gøy, men godt man får god hjelp! Håper det er bedre nå og at dere slipper flere anfall! Måtte dere vente to timer??
 
U

Ikke noe gøy, men godt man får god hjelp! Håper det er bedre nå og at dere slipper flere anfall! Måtte dere vente to timer??

Sant :)

Jepp, fikk beskjed når jeg snakka med dem at vi skulle komme ned 20.30.. 22.30 kom vi inn... :dead:
 
Back
Topp