HCG nivå og tvillinger.

Bkno5781192

Andre møte med forumet
Jeg hadde siste menstruasjon 12 Januar-16 Januar, som nå er 5uker+6dager siden.
Jeg målte HCG-nivå hos legen på 2090. I følge dette er jeg da 5-6 uker på vei.
Kan dette stemme? Eller kan jeg vente tvillinger?

Til deg som ventet tvillinger, hvor høyt var ditt HCG nivå i de forskjellige ukene?

Hcg-nivå er veldig individuelt og det er vanskelig å si noe utifra bare en prøve. Det beste er to med en-to dagers mellomrom om man skal tolke hcg-prøver.
En ting er 5+6 utifra siste mens, men vet du når du hadde EL?
Utifra siste mens om jeg skal prøve tolke det tallet så er det svært lite sannsynlig med tvillinger, men nivået er innen normal-område. Som sagt er det vanskelig å si noe utifra ett tall.
Neste uke skal det være mulig å se med ul og dette er bedre enn hcg etter 6 uker.
Lykke til

Jeg hadde hcg på 749 var det vel, i uke 4+3, det var tvillinger.
Mistet den ene tvillingen 5+3, da var hcg 5666, 6+0 var hcg 16 200.

Hcg-nivå er veldig individuelt og det er vanskelig å si noe utifra bare en prøve. Det beste er to med en-to dagers mellomrom om man skal tolke hcg-prøver.
En ting er 5+6 utifra siste mens, men vet du når du hadde EL?
Utifra siste mens om jeg skal prøve tolke det tallet så er det svært lite sannsynlig med tvillinger, men nivået er innen normal-område. Som sagt er det vanskelig å si noe utifra ett tall.
Neste uke skal det være mulig å se med ul og dette er bedre enn hcg etter 6 uker.
Lykke til

Tusen takk for svar! :)
26 januar (3+6) hadde jeg EL, derfor føler jeg det er litt høy HCG i forhold til antall uker siden.

Her var det ikke tvillinger men 5+2 hadde jeg 6751 og 5+4 var det 11936, så høy hcg betyr ikke alltid tvillinger, kan bare bety at egget festa seg tidlig eller en tidligere eggløsning enn gjennomsnittet :)

Tusen takk for svar! :)
26 januar (3+6) hadde jeg EL, derfor føler jeg det er litt høy HCG i forhold til antall uker siden.
med EL 26.januar er du 5+6 idag (2+0 på EL). Da er laveste normalnivå ca 18-1900 og øverste normalnivå ca 90 000.

Bruker en oversikt jeg opprinnelig fant på raddaily eller noe sånt. Har vist seg å være den som favner flest.

Jeg vet bare at jeg var så dårlig at jeg gikk ned 7 kg de første ukene. Mistet den ene tvillingen i uke 11-12. var da jeg fant ut at jeg var gravid . Alt gikk bra med siste . Målte dessverre ikke nivået . Var styggelig dårlig med de to andre svangerskapene , men ikke i nærheten av det tvilling greiene :hungover: :hungover: :hungover:

Høres ut som du er godt innenfor når du er i uke 5. 5+6 hadde jeg 31500, var bare en der inne :love017
Haha, så ikke tidspunktet innlegget var postet før jeg svarte :hilarious:

Last edited:
Back
Topp