Mens vi venter ...

Da er ovitrelle satt, så nå kan mandagen bare komme!:)
 
Helt glemt å oppdatere dagboken.. Mandag 2.10 hadde vi egguttak. Selve uttaket var smertefult, iallefall når gynekologen holdt på med venstre eggstokk. Høyre gikk greit, men var ubehagelig. Jeg ble dessverre overstimulert, så innsett ble utsatt til slutten av november. Så jeg fikk beskjed om å få mensen to ganger, og da blir det oppstart av tablettkur mens nr to.

Resultat på uttaksdagen: 16 eggposer, 8 på hver eggstokk. Var egg i 11 av posene.

Ett døgn etter befruktningen var 9 egg vellykket. Etter tre dager var 6 dyrket videre, de siste tre var de usikre på.

Dag 5 og dagen eggene skulle ha blitt til blastocyster fikk vi beskjed om at det nå var 7 flotte blastoer som ble fryst ned.

Fikk mensen ca 10-11dager etter uttaket. Og venter neste mens og oppstart om ca 10-13 dager hvis jeg har regnet riktig. Da starter jeg på tablettkur mensdag 2, og etter va 1-1,5uke på tabletter blir det forhåpentligvis innsett av en blasto, og testedag iløpet av begynnelsen av desember:)
 
Tante rød kom 12.november, og dagen etter begynte jeg på Progynova. Går forholdsvis greit enda, men plages med dårlig humør innimellom. Tar 3 stk 2mg tabletter pr dag.

Har kontroll av slimhinner osv på onsdagen.. Hadde håpet på innsett to dager senere, men etter litt nettsøk har jeg skjønt at det fort kan bli uken etter.. Passer egentlig dårlig inn i planene mine med innsett den uken (pappa blir 50, og vi planlegger overraskelsesfest for ham).. Menmen, forhåpentligvis gjør både medisiner, blasto og kroppen min jobben sin fremover, så jeg iallefall kan starte 2018 med positiv test!:)
 
Innsett ble satt til 27.11 kl 12.40, vi fikk beskjed om at testedag ble 11.12
Jeg testet negativt fredag for en uke siden, som forventet. Testet negativt på søndag også. Men inatt, natt til onsdag testet jeg positivt, og har tatt nye tester på morgen- og ettermiddagsurin og de er alle positive! Jeg er nå gravid for første gang i mitt liv! Selv om det er enda 5 dager igjen til testedagen, så er jeg gravid! Nå gleder jeg meg bare til testedagen, og til å kunne sende melding til klinikken om at vi lyktes på første forsøk:Heartred

IMG_3884.jpg
 
Last edited:
Innsett ble satt til 27.10 kl 12.40, vi fikk beskjed om at testedag ble 11.12
Jeg testet negativt fredag for en uke siden, som forventet. Testet negativt på søndag også. Men inatt, natt til onsdag testet jeg positivt, og har tatt nye tester på morgen- og ettermiddagsurin og de er alle positive! Jeg er nå gravid for første gang i mitt liv! Selv om det er enda 5 dager igjen til testedagen, så er jeg gravid! Nå gleder jeg meg bare til testedagen, og til å kunne sende melding til klinikken om at vi lyktes på første forsøk:Heartred

Vis vedlegget 238166

Så spennende!! Gratulerer så mye :love2
 
Hvordan går det? Har du snakket med klinikken? [emoji1]

Det går vel i bunn og grunn bra:) Snakket med klinikken på mandag og har time til tidlig ultralyd første uken i januar ettersom det kunne bli for tidlig med tul siste dagen før jul mtp å høre hjertelyden.. :) Plages litt med kvalme da, men så lenge det ikke er oppkast så er det greit:)
 
Det går vel i bunn og grunn bra:) Snakket med klinikken på mandag og har time til tidlig ultralyd første uken i januar ettersom det kunne bli for tidlig med tul siste dagen før jul mtp å høre hjertelyden.. :) Plages litt med kvalme da, men så lenge det ikke er oppkast så er det greit:)
Så bra å høre[emoji7] Du får oppdatere oss mer etter tul! Også får vi håpe kvalmen slipper etterhvert [emoji4]
 
Er det noe jeg er dårlig på så er det å oppdatere dagbok.. Så her kommer en ny oppdatering!

Nå er jeg i uke 14+4, fortsatt like gravid, men har bekket over i andre trimester:) Jeg plages dessverre veldig med formen, og har åpen plass på sykehuset ved behov for væskepåfyll pga dehydrering osv som følge av hyperemesis gravidarum (ekstrem svangerskapskvalme). I uke 9 ble jeg innlagt fra man-tors, og fikk 8 liter væske intravenøst for å få verdiene mine på rett plass igjen.. Etter utskrivelsen var jeg innom på dagpost to ganger uken etter for 2 nye liter pr tur.. Men ettersom hendene og blodårene mine virkelig har fått gjenngå med tanke på veneflon osv så trasser jeg på videre her hjemme. Og alt væskeinntak over 1 liter er akseptabelt for min del..

Ellers er vi veldig spente på om babyen er gutt eller jente, så derfor skal vi på privat ultralyd nå til uka for å finne ut. Skal dit på onsdag når jeg er 15+0. Vi har planer om å holde kjønnet skjult frem til babyshower, men det gjenstår å se hvor lenge vi klarer det:) Har ikke fortalt noen i familien vår at vi skal på ul, bortsett fra bonus, for å høre om han vil være med:)

Magen begynner å vise antydninger til babybump, men ikke sånn kjempesynlig når jeg er påkledd og står oppreist:) Gleder meg veldig til å få litt babymage som vises gjennom klærne og ikke bare når jeg har full blære på morgenene;)


Bilde nr 1: Bekreftet liv hos klinikken når jeg var 7+6.
Bilde nr 2: Bekreftet liv hos sykehuset når jeg ble innlagt 9+5.
Bilde nr 3: Babybump i uke 14:)
 

Vedlegg

  • 663882A6-F264-4A90-B47D-8197941DF70C.jpeg
    663882A6-F264-4A90-B47D-8197941DF70C.jpeg
    754,9 KB · Visninger: 24
  • 28F9B9D8-3727-4A70-A2A8-D55CD1B5679A.jpeg
    28F9B9D8-3727-4A70-A2A8-D55CD1B5679A.jpeg
    80,1 KB · Visninger: 25
  • 43EB658B-E35A-4695-9119-845566ED2B86.jpeg
    43EB658B-E35A-4695-9119-845566ED2B86.jpeg
    60,9 KB · Visninger: 30
Er det noe jeg er dårlig på så er det å oppdatere dagbok.. Så her kommer en ny oppdatering!

Nå er jeg i uke 14+4, fortsatt like gravid, men har bekket over i andre trimester:) Jeg plages dessverre veldig med formen, og har åpen plass på sykehuset ved behov for væskepåfyll pga dehydrering osv som følge av hyperemesis gravidarum (ekstrem svangerskapskvalme). I uke 9 ble jeg innlagt fra man-tors, og fikk 8 liter væske intravenøst for å få verdiene mine på rett plass igjen.. Etter utskrivelsen var jeg innom på dagpost to ganger uken etter for 2 nye liter pr tur.. Men ettersom hendene og blodårene mine virkelig har fått gjenngå med tanke på veneflon osv så trasser jeg på videre her hjemme. Og alt væskeinntak over 1 liter er akseptabelt for min del..

Ellers er vi veldig spente på om babyen er gutt eller jente, så derfor skal vi på privat ultralyd nå til uka for å finne ut. Skal dit på onsdag når jeg er 15+0. Vi har planer om å holde kjønnet skjult frem til babyshower, men det gjenstår å se hvor lenge vi klarer det:) Har ikke fortalt noen i familien vår at vi skal på ul, bortsett fra bonus, for å høre om han vil være med:)

Magen begynner å vise antydninger til babybump, men ikke sånn kjempesynlig når jeg er påkledd og står oppreist:) Gleder meg veldig til å få litt babymage som vises gjennom klærne og ikke bare når jeg har full blære på morgenene;)


Bilde nr 1: Bekreftet liv hos klinikken når jeg var 7+6.
Bilde nr 2: Bekreftet liv hos sykehuset når jeg ble innlagt 9+5.
Bilde nr 3: Babybump i uke 14:)
Ååh, så spennende med UL! Håper babyen ligger slik til at dere får sett kjønnet [emoji1] Har du en følelse på hva det kan være? [emoji4]
 
Ååh, så spennende med UL! Håper babyen ligger slik til at dere får sett kjønnet [emoji1] Har du en følelse på hva det kan være? [emoji4]
Magefølelsen til oss begge sier gutt, men drømmene mine og alle rundt oss sier jente:) Så det gjenstår å se:)
 
Back
Topp