SPA

Fru B

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
❤️Mailykke 2022❤️
Mannen min og jeg sjekker inn på spa-hotell senere i dag for en liten romantisk weekend. Leser litt ymse på nett om hvorvidt man kan ta badstue, dampbad og boblebad når man er gravid. Boblebad og badstue er jeg ikke så fan av men eeelsker dampbad. De er ofte ikke så varme. Jeg tenker det må gå bra med noen minutter (kanskje 5), men vil selvfølgelig gå ut hvis det blir ubehagelig eller jeg blir veldig varm. Tenker jeg feil her? Noen som vet?

«Dersom du bestemmer deg for å benytte deg av boblebad, badestamp eller lignende, er det viktig at du ikke blir sittende for lenge (maks ti minutter), og at du går ut av badet dersom du begynner å føle deg varm og/eller dårlig.»

https://nhi.no/familie/graviditet/s...ktig-med-varme-bad-og-badstu-i-svangerskapet/

Farene ved lenger gjelder forsåvidt mest i første trimester. Men hold deg til under ti min for sikkerhets skyld

«Dersom du bestemmer deg for å benytte deg av boblebad, badestamp eller lignende, er det viktig at du ikke blir sittende for lenge (maks ti minutter), og at du går ut av badet dersom du begynner å føle deg varm og/eller dårlig.»

https://nhi.no/familie/graviditet/s...ktig-med-varme-bad-og-badstu-i-svangerskapet/

Farene ved lenger gjelder forsåvidt mest i første trimester. Men hold deg til under ti min for sikkerhets skyld

Ah fantastisk! Den kilden fant ikke jeg [emoji2] Orker aldri mer enn 10 min uansett, så dette skal nok gå bra. Tusen takk! [emoji2]

Jeg fikk beskjed av jordmor å ikke ta boble bad. Og ikke bade i bassen med temperaturer på over 38 grader

Så digg! Kos dere masse! Sist jeg var gravid var jeg på spa er par ganger, passet bare på at jeg ikke ble for varm og forholdt meg til retningslinjene som er nevnt over :)

Vi har også tenkt oss på spahotell ved neste mulighet for barnevakt en helg, trenger litt tid før oss selv nå før vi blir tobarnsforeldre ♡♡

Så digg! Kos dere masse! Sist jeg var gravid var jeg på spa er par ganger, passet bare på at jeg ikke ble for varm og forholdt meg til retningslinjene som er nevnt over :)

Vi har også tenkt oss på spahotell ved neste mulighet for barnevakt en helg, trenger litt tid før oss selv nå før vi blir tobarnsforeldre ♡♡

Takk [emoji2] Satser på at det går bra [emoji2]

Håper dere får tatt dere en spahelg snart [emoji2]

Er ikke gravidtrening i vann stort sett i terapibad med temp rundt det da..?
Mener det er 36-38. Jeg spurte i forhold til å bade i badekar. Da sa hun at man burde ikke bade i temp over 38-40 pga når den gravides temp stiger stiger også baby sin. Og når man bader skjer dette fortere.

Mener det er 36-38. Jeg spurte i forhold til å bade i badekar. Da sa hun at man burde ikke bade i temp over 38-40 pga når den gravides temp stiger stiger også baby sin. Og når man bader skjer dette fortere.
Høres fornuftig ut [emoji106][emoji4]

Back
Topp