Gruer meg sånn

Gruer meg sånn for babytreff grunnet baby vil kun ammes liggende ! Helt umulig blandt folk og når jeg prøver å amme et rolig sted så vil han ikke når vi sitter

Skal på treff i morgen igjen, og gruer hver gang pga dette

Roer seg ikke i det hele tatt fordi han spiser ikke seg mett når han ikke ammes liggende

I tillegg er jeg livredd for å tryne med baby i armene pga vi skal på et sted der det ikke er godt å ta inn vogna og har i det siste vert veldig glatt... tanken på å bære han i armene er ekkelt da...
Jeg blir helt uvel av dette..
Alle andre får til alt bra, mens jeg får ikke til. Og er livredd alt ....
Sist tok vi inn vogna. Mini våkner alltid tidlig etter hvil så å ta en kopp kaffi eller spise mat som de andre skal er ikke så godt ..

Er det heime hos nokon treffet skal vere? Då kan du jo evt spørre på forhånd om det er greit å få låne soverommet til å amme? Angåande glatt - kjøp brodder så slepp du å bekymre deg for å dette [emoji4]

Er det heime hos nokon treffet skal vere? Då kan du jo evt spørre på forhånd om det er greit å få låne soverommet til å amme? Angåande glatt - kjøp brodder så slepp du å bekymre deg for å dette [emoji4]

Nei det er på kafé ! Men vi skal på tur først og der vi skal gå vet jeg at det ikke er glatt men på sidevei og der vi skal etterpå er det så glatt ! Og vil ikkke virker hysterisk som tar på meg brodder rett før vi ankommer kafé 'en og å gå med dem på asfalt blir også litt dumt !

Attpåtil er det kun en do vi kan trekke oss tilbake på, som er kjempetrang! Så må sitte å amme! Ville ikke lagt meg ned der uansett da :) men ja....blir så nervøs ;(

Hvis du er usikker så ta dei på der det blir glatt - du kan jo le litt av deg sjølv til dei andre og seie at du er litt hysterisk, så blir det en litt morsom greie og du kan deretter gå trygt [emoji4] Litt meir kinkig med amminga - en lite cafe do er i allefall ikkje noko særlig... Må bli det stilleste hjørnet på cafeen. Prøvd å ha teppe rundt slik at bebis ligger lunt og ikkje ser noko anna enn deg? Lene deg tilbake med føta på en anna stol slik at du i allefall ammer tilbakelent? Alle sliter med noko, dei andre mødrene får ikkje alt til heller [emoji4]

Hvis du er usikker så ta dei på der det blir glatt - du kan jo le litt av deg sjølv til dei andre og seie at du er litt hysterisk, så blir det en litt morsom greie og du kan deretter gå trygt [emoji4] Litt meir kinkig med amminga - en lite cafe do er i allefall ikkje noko særlig... Må bli det stilleste hjørnet på cafeen. Prøvd å ha teppe rundt slik at bebis ligger lunt og ikkje ser noko anna enn deg? Lene deg tilbake med føta på en anna stol slik at du i allefall ammer tilbakelent? Alle sliter med noko, dei andre mødrene får ikkje alt til heller [emoji4]

Ja , men føler samtlige er sånn
"Åååh, herreguuuud"
Og da er jeg redd de dømmer meg med den der at jeg virker hysterisk og rar..
Amme generelt blandt andre er håpløst,så på do er best men som sagt veldig trangt!

Mini sover ikke når vogna ikke trilles mens de andre babyene gjør det ergo lunsj må spises med han på fanget ..
Og syns d er vanskelig å spise med baby på fanget...

Er så utrolig forskjell på barna! Ingen av mine ligger stille og ammer
De styrer og blir fort ut av fokus .. og liker ikke barnevogn bl a.

Sier de "Å herregud" til deg? Da tror jeg at jeg hadde forlatt den barselgruppa, altså.
Men hvis de er vanlige folk, så er de sannsynligvis mye mer opptatt av seg selv og sine egne barn enn hva du har på føttene og hvordan du spiser med baby på fanget.

Har du forsøkt ammesmykke eller noe annet som ungen kan dille med under amming? Det er en nødvendighet her hvis jeg skal amme ute blant folk, hvis ikke blir jeg sittende der med puppen på utstilling mens lille vrir seg i alle retninger.

Min foretrekker også å ligge, men hvis jeg må sitte er det ofte enklere hvis jeg sitter bakoverlent med henne sittende på fanget mitt/liggende oppreist på brystet mitt.

Og om ikke så veldig lenge kan du gi fast føde hvis ungen blir sulten når dere er utenfor hjemmet :)

Last edited:
Sier de "Å herregud" til deg? Da tror jeg at jeg hadde forlatt den barselgruppa, altså.
Men hvis de er vanlige folk, så er de sannsynligvis mye mer opptatt av seg selv og sine egne barn enn hva du har på føttene og hvordan du spiser med baby på fanget.

Har du forsøkt ammesmykke eller noe annet som ungen kan dille med under amming? Det er en nødvendighet her hvis jeg skal amme ute blant folk, hvis ikke blir jeg sittende der med puppen på utstilling mens lille vrir seg i alle retninger.

Min foretrekker også å ligge, men hvis jeg må sitte er det ofte enklere hvis jeg sitter bakoverlent med henne sittende på fanget mitt/liggende oppreist på brystet mitt.

Og om ikke så veldig lenge kan du gi fast føde hvis ungen blir sulten når dere er utenfor hjemmet :)

De sier det ikke, men kroppsspråket sier det føler jeg!

Men så føler enn vel kanskje mer på det selv enn det de bryr seg om det!

Jeg har ikke prøvd amme smykke ! Ser ikke helt for meg at d vil funke, men skal ikke utelukke ! Bare tror at han kommer til å leke el bli distrahert slik at han da ikke ammer[emoji85]

Idag ammet jeg stående med mini på stellebordet ! Da låg han og det gikk bra ! Men må likesom ha toalettet ledig med en gang han blir urolig og det er ikke alltid en selvfølge ..:) men gla d gikk på et vis !

Ja , men føler samtlige er sånn
"Åååh, herreguuuud"
Og da er jeg redd de dømmer meg med den der at jeg virker hysterisk og rar..
Amme generelt blandt andre er håpløst,så på do er best men som sagt veldig trangt!

Mini sover ikke når vogna ikke trilles mens de andre babyene gjør det ergo lunsj må spises med han på fanget ..
Og syns d er vanskelig å spise med baby på fanget...

Er så utrolig forskjell på barna! Ingen av mine ligger stille og ammer
De styrer og blir fort ut av fokus .. og liker ikke barnevogn bl a.

Når baby passerer 6mnd, ryggbæring! Da kan du spise med hendene fri[emoji5]

Back
Topp