Hei regndress eller todelt

Kengu

Forumet er livet
VIP
Til barn på 1 år?
Kommer ikke til å lære å gå første året i bhg mest sannsynlig.

Jeg liker hel dress til så små.

Men preget av at jeg ikke bor i den del av landet hvor "vått på bakken men tørt, så regnbukse og genser" er et alternativ, da. Regnjakke kan brukes utrn buksa, men bare av større barn. Buksa brukes aldri uten jakka. Det regner jo.

Foretrekker hel, til meg selv også, slipper å bli mellombar! Synes det er lettere å få på ungene en dress istedenfor bukse først, opp og hepse, så jakke, opp og hepse rundt. :cat:

Jeg liker hel dress til så små.

Men preget av at jeg ikke bor i den del av landet hvor "vått på bakken men tørt, så regnbukse og genser" er et alternativ, da. Regnjakke kan brukes utrn buksa, men bare av større barn. Buksa brukes aldri uten jakka. Det regner jo.
Her er regnbukse og genser ett alternativ ,for kan være vått på bakken men ikke regne

Todelt, om det er kaldt men kun fuktig er det supert å kunne bruke en tykkere jakke med buksa, todelt gir rett og slett mer valgmuligheter[emoji23]

Jeg har vel aldri hatt regntøy til en ettåring jeg da .de har for det første vært 1,5-2 når de begynte i bhg og for det andre hatt parkdress etc

Men todelt regndress til en som ikke går, altså kryper, hadde jeg personlig ikke valgt.

Jeg har vel aldri hatt regntøy til en ettåring jeg da .de har for det første vært 1,5-2 når de begynte i bhg og for det andre hatt parkdress etc

Men todelt regndress til en som ikke går, altså kryper, hadde jeg personlig ikke valgt.
Jan her starter når han er akkurat 1 år.
Å han kommer til å krabbe lenge

Jan her starter når han er akkurat 1 år.
Å han kommer til å krabbe lenge
Nettopp det at han krabbet teller for meg som at da skal han ha vanntett oppe om vanntett nede og hel er å foretrekke. Fordi han krabber.

Med krabbing kommer det garantert til å bli en del slitasje på knærne. Med todelt er det lettere å kjøpe ny bukse, i stedet for helt ny dress hver gang det blir hull...

Bruker heldress til de kan begynne å gå! Så begynner jeg med todelt når de kan gå p0 egen hånd

Vi kjøpte sett med foret selebukse og jakke til første sesong i bhg. Synes selebukse er helt topp.

Enten todelt eller begge deler. I perioder har man brukt for bare regnbuksa, da er det greit å ha et todelt sett også [emoji6]

Vi har to delt til både liten og stor. Nå er yngste 2 år men aldri hatt hel regndress. Har selebukse på yngste og eldste har vanlig bukse. Her er det ofte vått og varmt så noe mer enn genser på overkroppen kan bli for mye.

Hel dress, så er det ikke noe vann eller søle som sniker seg inn. :) blir jo mye rulling og ligging ute på de små. Så ville ikke vurdert todelt :)

Barnehagen ba om todelt, så da har vi det. Syns det er genialt, for vi bor et område hvor det kan være kaldt på natta og varmt på dagen og dermed vått på bakken uten at det regner. Kjekt for ungene å ikke bli klamme i regnjakke, men holde seg tørre på grunn av regnbuksa.

Vi har en heldress og synes den er super. Selv om lille så smått kan gå så er det fremdeles mye krabbing, opp og ned i lekestativ og på sklien. Bruker fremdeles body så da virker det fornuftig å bruke heldress.

Har hatt todelt til mine, men har aldri brukt kun bukse, så hadde nok vært lurere med hel dress. Har alltid hatt skallbukse i tillegg til bruk de dagene det er vått på bakken bare.

Back
Topp