Glukosebelastningstest prøvesvar

Skal på glukosebelastning imorgen og gruer meg! Er ikke så hyggelig uten mat ;)

Men lurer på om man får drikke vann før man kommer? Får man drikke vann mens man venter?

Fikk ta en slurk og to før jeg kom bare for å fukte kroppen litt, men ikke mer enn det, og mens etter fikk jeg lov å ta et halvt lite glass til den der flaska med sukkervannet første gang jeg tok testen fordi det var eneste måten jeg fikk det sånn noelunde ned på. Men egentlig så skulle jeg ikke hatt vann til også ingen vann de neste to timene
 
Hadde dere noen symptomer på svangerskapsdiabetes dere som har hatt det?
Jeg skal ta ny test på mandag, da forrige legen min tok testen i uke 11 og nye legen mener vi må ta en ny. Helt greit det altså. Etter nye retningslinjer slo jeg egentlig ut på første test, men gamle legen mente det var fint..
 
Hadde dere noen symptomer på svangerskapsdiabetes dere som har hatt det?
Jeg skal ta ny test på mandag, da forrige legen min tok testen i uke 11 og nye legen mener vi må ta en ny. Helt greit det altså. Etter nye retningslinjer slo jeg egentlig ut på første test, men gamle legen mente det var fint..

Ingen symptomer her, hverken første eller denne gong [emoji4] Uke 11 er veldig tidlig å ta belastningstesten, den tas normalt mellom veke 24 og 28 [emoji4]
 
Ingen symptomer her, hverken første eller denne gong [emoji4] Uke 11 er veldig tidlig å ta belastningstesten, den tas normalt mellom veke 24 og 28 [emoji4]

Ok! [emoji4] har hørt det er vanlig med ingen symptomer, men jeg kan lite om dette. Ikke hatt det med de to første.
Ja, jeg forstod det på nye legen [emoji848] vet ikke hvorfor gamle legen tok den så tidlig.. spent på hvordan det går denne gang da!
 
Hadde dere noen symptomer på svangerskapsdiabetes dere som har hatt det?
Jeg skal ta ny test på mandag, da forrige legen min tok testen i uke 11 og nye legen mener vi må ta en ny. Helt greit det altså. Etter nye retningslinjer slo jeg egentlig ut på første test, men gamle legen mente det var fint..
Ingen symptomer her heller. Ingen av gangene, og dette er tredje gangen jeg har svangerskapsdiabetes.
Jeg tok i uke 9, fordi jeg fikk beskjed ved forrige svangerskap at jeg skulle ta første test så tidlig som mulig i svangerskapet. Fikk utslag på den testen. Vanligvis tas testen mellom 24-28.
 
Noen som har spurt vedrørende tannpuss ETTER at man har drukket glukosen? Eventuelt pusse tungen med vann?
Jeg hater, virkelig hater det belegget som legger seg på tungen etter inntak av søtt[emoji85] Jeg er ikke vant med det da jeg ikke drikker annet enn vann og litt melk, og ikke spiser direkte søtt, og føler at jeg får tidenes tykkeste sukkerlake på tungen [emoji13][emoji45] Tannbørsten må være med uansett, så får jeg i verste fall "tørrbørste" [emoji28]
 
Noen som har spurt vedrørende tannpuss ETTER at man har drukket glukosen? Eventuelt pusse tungen med vann?
Jeg hater, virkelig hater det belegget som legger seg på tungen etter inntak av søtt[emoji85] Jeg er ikke vant med det da jeg ikke drikker annet enn vann og litt melk, og ikke spiser direkte søtt, og føler at jeg får tidenes tykkeste sukkerlake på tungen [emoji13][emoji45] Tannbørsten må være med uansett, så får jeg i verste fall "tørrbørste" [emoji28]


Ville ringt inn å spurt og forklart [emoji6]
Jeg slapp unna glukosetesten denne gang pga resultatet på målingene jeg hadde tatt selv gjevnlig
 
Hadde dere noen symptomer på svangerskapsdiabetes dere som har hatt det?
Jeg skal ta ny test på mandag, da forrige legen min tok testen i uke 11 og nye legen mener vi må ta en ny. Helt greit det altså. Etter nye retningslinjer slo jeg egentlig ut på første test, men gamle legen mente det var fint..
Kun overvekt.
 
Her var det overvekt og det at jeg har nær familie så har diabetes som gjorde at de ville teste meg tidlig
 
Ingen symptomer her, hverken første eller denne gong [emoji4] Uke 11 er veldig tidlig å ta belastningstesten, den tas normalt mellom veke 24 og 28 [emoji4]

En del høyere på testen jeg tok i dag, så nå skal jeg prøve kostholdsendringer for å se om jeg får kontroll, og ta enda en test om tre uker.. besvimte når sukkeret slo inn i dag, flere som har gjort det? Ble skikkelig dårlig, svimmel og kvalm..
 
En del høyere på testen jeg tok i dag, så nå skal jeg prøve kostholdsendringer for å se om jeg får kontroll, og ta enda en test om tre uker.. besvimte når sukkeret slo inn i dag, flere som har gjort det? Ble skikkelig dårlig, svimmel og kvalm..

Eg svima nesten av første gong eg tok testen, og vart som du seier, skikkelig uvel... Denne gong svimla eg ikkje, men vart veeeeldig dårleg! Men må du gjennom testen endå ein gong?? [emoji848] Du burde jo kunne få måleapparat for å følge med istadenfor [emoji4]
 
Eg svima nesten av første gong eg tok testen, og vart som du seier, skikkelig uvel... Denne gong svimla eg ikkje, men vart veeeeldig dårleg! Men må du gjennom testen endå ein gong?? [emoji848] Du burde jo kunne få måleapparat for å følge med istadenfor [emoji4]

Godt å høre at det ikke bare er meg som ble dårlig!
Ja, legen mente at det beste var å ta ny test om tre uker. Hun sa ikke noe om hvorfor..
har time til jordmor om to uker, spent på hvordan magemålet er da.. redd det fortsetter å skyte til værs [emoji53]
 
Eg svima nesten av første gong eg tok testen, og vart som du seier, skikkelig uvel... Denne gong svimla eg ikkje, men vart veeeeldig dårleg! Men må du gjennom testen endå ein gong?? [emoji848] Du burde jo kunne få måleapparat for å følge med istadenfor [emoji4]

Ny oppdatering [emoji28] fikk melding fra legen nå om at vlodprøvesvarene fra sykehuset viste enda høyere verdier så da får jeg måleapparat for å følge med og er henvist til sykehuset..
 
En del høyere på testen jeg tok i dag, så nå skal jeg prøve kostholdsendringer for å se om jeg får kontroll, og ta enda en test om tre uker.. besvimte når sukkeret slo inn i dag, flere som har gjort det? Ble skikkelig dårlig, svimmel og kvalm..

Må du ta testen på ny ? [emoji33][emoji33][emoji33] jeg fikk samtale med ernæringsfolk på sykehuset til kosthold veiledning og diabetessykepleier som gav meg måleapperat.
Så måtte jeg måle fastende , før alle måltider og 2 timer etter , og ved leggetid. Så brukte de de målingene på å finne veien videre
 
Ny oppdatering [emoji28] fikk melding fra legen nå om at vlodprøvesvarene fra sykehuset viste enda høyere verdier så da får jeg måleapparat for å følge med og er henvist til sykehuset..

Høres litt feil ut å bli glad for høgare verdiar, men du slepp i alle fall å ta testen på nytt! [emoji4]
Lykke til med målingar, kan godt hende du klarer regulere med kosthold [emoji106]
 
Back
Topp