Hcg målinger samt ultralyd

Marsmamma2019

Flørter med forumet
Hei.
her sitter jeg i uvisstheten og tanker å følelser går, men hvertfall alt startet 2 januar da jeg fikk posetiv test etter å gått på første Femar kur, vært da uten mens fra 8 august til 4 desember, så jeg veit da ikke hvordan syklusen min er pga så stor uregelmessigheter i mens.
Men 2 januar testet jeg posetiv den var svak men posetiv, var på ultralyd 4 januar der han så gode slimhinner (ut i fra mens termin burde jeg da ha vært 4+4 dager ca) var så på en ny ultralyd 22 januar, fikk da beskjed at visst jeg da var 7 uker på vei så var det usannsynelig at det var foster der siden fostersekken var 4 mm men hun så ikke noe mere enn det. Var så på ny ultralyd 29 januar og da hadde fostersekken vokst fra 4 mm til 1 cm samt at man så skygger der inne ( bakovervendt livmor ) gynekologen mente jeg var ca 5 uker på vei ,tok da også en hcg på mandag som var på 17000 og en på onsdag som var på 19000.

Er det normalt med sånn stigning?
gynekologen var fornøyd med at det var stigning men den kunne vært høyre så hun kunne ikke si noe mere enn dette.

Noen som har veit om det er ok stigning

Du sier du har bakovervendt livmor. Ble det tatt hensyn til det ved UL? Ved innvendig UL må proben da brukes annerledes enn "vanlig". Ellers kan gestasjonssekken se tom ut selv om alt er ok.
Ved utvendig kan det være vanskeligere å se til nesten utgangen av første trimester.
Ift hcg er det så ekstremt individuelt og vekslende at det er vanskelig å konkludere noe annet enn at det er høye fine tall...

Har aldri målt HCG, men har selv bakoverliggende livmor. Tok innvendig ul i forrige svangerskap uke 5, og såg ikke annet enn en litt forstørret livmor. Legen min er en av de flinkeste i landet på dette, så jeg er ganske sikker på at det ble gjort riktig. Jeg hadde inne vært bekymret for ul resultatet i hvertfall! Hos meg har det vært fullt mulig å se et foster rundt uke 9/10 ved utvendig ul, så ellers har jeg ikke merket noe tilsendt bakovervendte livmora[emoji6]

Jeg har tydeligvis også bakovervendt livmor og vi så nesten ikke noe på ul i 5+6.
Mine hCG i uke 5 var 9000, og 3 dager senere 18000.
Dine hCG var veldig høye, og slik jeg skjønt det øker de saktere når de blir høyere...uten at jeg er noen ekspert.

Hvilken oppfølging vil du få fremover?

Dere andre: har det noe å si st man har bakovervendt livmor? Dette er mitt tredje barn og har aldri vist om at jeg har det:wacky:

Jeg har tydeligvis også bakovervendt livmor og vi så nesten ikke noe på ul i 5+6.
Mine hCG i uke 5 var 9000, og 3 dager senere 18000.
Dine hCG var veldig høye, og slik jeg skjønt det øker de saktere når de blir høyere...uten at jeg er noen ekspert.

Hvilken oppfølging vil du få fremover?

Dere andre: har det noe å si st man har bakovervendt livmor? Dette er mitt tredje barn og har aldri vist om at jeg har det:wacky:
jeg TROR det eneste av betydning er at det kan se tomt ut på UL i første trimester selv om alt er iorden, spesielt om man tar innvendig, men ikke bruker proben riktig ift bakovervendt livmor.

På mandag var jeg hos en annen gynekolog, den var da forsatt tom, ble så videre henvist til Ahus der de tok å sjekket også, forsatt tom.. så tok første tablett i går å skal ta resterende i morgen.. sitter her egentlig ganske tom

På mandag var jeg hos en annen gynekolog, den var da forsatt tom, ble så videre henvist til Ahus der de tok å sjekket også, forsatt tom.. så tok første tablett i går å skal ta resterende i morgen.. sitter her egentlig ganske tom

Så trist :(

/klem

Så leit.
Det er kjip følelse

Så trist, sender deg en klem og ønsker deg lykke til videre [emoji173]

Back
Topp