Nattpose/sovepose?

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Noen som bruker nattpose til sine små? Med eller uten dyne oppå? Erfaringer? Vurderer å kjøpe til snuppa som sparker av seg dyna i ett sett!
 
Vi har brukt det siden starten nesten. Hun sparker. Har dyne oppå siden nattposen ikke er så tykk. Om hun kommer seg ut av dyna (hun vandrer litt rundt i senga), så våkner hun av at hun blir litt kald. Så dyne må hun ha her. Men hun blir ikke like kald som uten pose, og da rekker vi ofte å få lagt dyne over henne før hun blir så kald at hun våkner.
 
Vi har brukt det siden starten nesten. Hun sparker. Har dyne oppå siden nattposen ikke er så tykk. Om hun kommer seg ut av dyna (hun vandrer litt rundt i senga), så våkner hun av at hun blir litt kald. Så dyne må hun ha her. Men hun blir ikke like kald som uten pose, og da rekker vi ofte å få lagt dyne over henne før hun blir så kald at hun våkner.
Er det vanskeligere å komme seg ut av dyna med posen? Vi har det relativt kaldt på soverommet, så jeg heller mot tynnere pose og dyne oppå, så sant dyna blir vrien å sparke av seg. Kommer til å fryse på armene om vi går for kun pose tror jeg, siden de stopper ved skuldrene
 
Jeg lurer på d samme!! Kan noen dele erfaringer med den posen de har også [emoji4]
 
Er det vanskeligere å komme seg ut av dyna med posen? Vi har det relativt kaldt på soverommet, så jeg heller mot tynnere pose og dyne oppå, så sant dyna blir vrien å sparke av seg. Kommer til å fryse på armene om vi går for kun pose tror jeg, siden de stopper ved skuldrene

Det er vanskelig å sparke av seg dyna med posen. Men hu mi har klart å vandre oppover (vi har knytt dyna nederst i bunnen på sprinklene så hun ikke skal dra dyna over hodet, hadde det problemet, så hun ligger lengre ned i senga). Nå når hun har klart å snu seg med posen er det mindre vandring og hun ligger under dyna hele natta helt til hun om morgenen står på alle 4 (hun klarer det også i posen). Vi har også langarma pysj med lange bein under posen, og henda vil hun ikke ha under dyna, så det har vi gitt opp. Er ca 17-18°C på soverommet hennes.
 
Det er vanskelig å sparke av seg dyna med posen. Men hu mi har klart å vandre oppover (vi har knytt dyna nederst i bunnen på sprinklene så hun ikke skal dra dyna over hodet, hadde det problemet, så hun ligger lengre ned i senga). Nå når hun har klart å snu seg med posen er det mindre vandring og hun ligger under dyna hele natta helt til hun om morgenen står på alle 4 (hun klarer det også i posen). Vi har også langarma pysj med lange bein under posen, og henda vil hun ikke ha under dyna, så det har vi gitt opp. Er ca 17-18°C på soverommet hennes.
Takk for utfyllende svar:happy: gir det noen netter til, så får vi se om vi må på shopping. Hun ligger stort sett på samme plassen og snur seg ikke om natta, men sparker med beina i været og drar og vrir dyna så den ligger på skrå og på tvers, av og til over ansiktet eller ved siden av henne. Vi bruker sprinkelsenga som bedside og har ene langsida av, pluss tette kortender, så jeg får ikke knytta fast dyna eller brukt sånne klips. Med pose vil hun fortsatt kunne dra i den, men forhåpentligvis vil det blir vanskeligere å sparke den av så hun slipper å våkne av at hun er kald. Vi har bare 12-16 grader på soverommet, og det er for kaldt uten dyne!
 
Takk for utfyllende svar:happy: gir det noen netter til, så får vi se om vi må på shopping. Hun ligger stort sett på samme plassen og snur seg ikke om natta, men sparker med beina i været og drar og vrir dyna så den ligger på skrå og på tvers, av og til over ansiktet eller ved siden av henne. Vi bruker sprinkelsenga som bedside og har ene langsida av, pluss tette kortender, så jeg får ikke knytta fast dyna eller brukt sånne klips. Med pose vil hun fortsatt kunne dra i den, men forhåpentligvis vil det blir vanskeligere å sparke den av så hun slipper å våkne av at hun er kald. Vi har bare 12-16 grader på soverommet, og det er for kaldt uten dyne!

Det finnes noen sånne poser som er som en dundyne, de er faktisk fylt med dun. Men vi har arva de posene vi har, og da fikk vi tynne. Vi har prøvd å gjøre det beste ut av det vi har, og det funker for oss. Vi hadde også sprinkelseng som bedside før, har en side som kan senkes og heves. Men nå er hun på eget rom. Da fikk vi alle sove så mye bedre. Har videoovervåkning på henne, så kan følge med.
Edit: det med sparking og beina til værs slutta ganske fort etter vi starta med pose.
 
Noen som bruker nattpose til sine små? Med eller uten dyne oppå? Erfaringer? Vurderer å kjøpe til snuppa som sparker av seg dyna i ett sett!
Vi kjøpte en billig på Ikea, fungerer utmerket til vårt bruk :happy: Hun er god og varm, og er lett å legge igjen etter amming sikkert siden hun ikke merker noe temperaturforandring. Hvis hun sover uten pose sparker hun bare av dyna og leker med den :p
 
Vi brukte nattpose lenge. Helt til han begynte å dra dyna over hodet... Så siden rett før jul har han sovet i ull- soveposen i senga :)
 
Vi har også brukt nattpose i lang tid nå, og jeg ELSKER pose!!

Vi bruker tynn pose og har både en fra Easygrow og en fra IKEA. Er definitivt mest fornøyd med den fra Easygrow, da den kan reguleres i bredden og puster bedre. IKEA sin pose fungerer også godt, men jeg opplever at hun blir litt mer klam i den. Min jente er varm av seg.

Vi bruker tynn pose for å kunne regulere varmen med dyne. Begynte med pose fordi hun alltid sparket av seg dyna, men pose har hjulpet enormt også med andre ting: legging - jeg kler på henne posen en liten stund før hun skal legges, og posen er blitt en del av leggerutinen. Posen blir varmet opp av kroppen før hun skal i seng og hun opplever ikke en kjølig madrass eller dyne når hun skal legges. Det gjør også at det er enklere å flytte henne fra en seng til en annen i løpet av natten, eller bare opp og ned for mating uten at hun blir kald :)
 
Vi har en tynnere pose uten armer. Dyne oppå. (Kaldt på rommet)
 
Vi bruker nattpose [emoji1327]‍♀️ vi bruker babydan sin dunnattpose om natten og da har hun på seg heldress pysj. og grobag på dagtid. Den er tynn. Og da er hun fullt påkledd, som regel strømpe og genser. Vi har brukt det siden hun var 3-4 mnd. For hun sparket fælt om natten. Vi synes nattpose er veldig praktisk! Anbefales! [emoji106]
 
Back
Topp