Forferdelig. 44 timer fra de første vonde regelmessige riene. På sykehuset regnet de ihvertfall 20 timers aktiv fødsel, men siden ingen klarte å si hvor stor åpning jeg hadde, sa det var pga at jeg var konisert (gikk fra 0 cm til 6 cm til 2 cm til 8 cm, osv) mente de at det var nok mye lengre enn det.
Sykt vonde rier (pga feil rotasjon), epidural som tok litt av smertene i ca en time. (Ble satt når jeg hadde fire timer igjen av fødselen).
Fikk frist på en time (uten pressrier) for å presse og prøve å få henne langt nok ned for å unngå keisersnitt. (Tanken som gikk i mitt hodet var at jeg hadde ikke jobbet i over 40 timer for at det skulle bli keisersnitt).
7 stk (3 leger, 2 jordmødre, 1 assistent og 1 student) i rommet når de måtte tilslutt ta henne ut med tang. Stjernekikker med hode tiltet bakover i tillegg. Klippet og ble sydd i en time.
Gruet meg ikke til fødsel siden jeg trodde at den ikke kunne bli verre enn 8 måneder med oppkast, kvalme, vonde kynnere, osv... så feil kan man ta. Kommer ikke til å bli gravid igjen. Og hvis jeg mot all formodning skulle finne på det blir det keisersnitt (får ikke føde vaginalt igjen ifølge lege). Og fikk beskjed på onsdag at det kommer til å ta tre måneder før jeg er noenlunde bra igjen.