Søknad om sykepenger NAV

VictoriaH

Ventende
August 2018
Oktobergull 2022
Fikk melding nå om at søknaden min var ferdigbehandlet, men ikke om den var godkjent eller ei. Blir litt skeptisk når oversikten på Mine Utbetalinger heller ikke er oppdatert. I følge reglene skulle jo sykepengene blitt utbetalt fortløpende da søknaden ble sendt inn før fristen for januar. Sykt redd jeg ikke får den godkjent :( Vet ikke hvordan vi overlever på bare halv lønn (typ 10.000) resten av svangerskapet og hele permisjonen :(

Noen med erfaring? Er snakk om et vikariat som gikk ut 31.12, vært sykemeldt siden 27.11 grunnet bekkenet.

Ingen erfaring selv, men kanskje du kan høre med HR på jobben?

Fikk melding nå om at søknaden min var ferdigbehandlet, men ikke om den var godkjent eller ei. Blir litt skeptisk når oversikten på Mine Utbetalinger heller ikke er oppdatert. I følge reglene skulle jo sykepengene blitt utbetalt fortløpende da søknaden ble sendt inn før fristen for januar. Sykt redd jeg ikke får den godkjent :( Vet ikke hvordan vi overlever på bare halv lønn (typ 10.000) resten av svangerskapet og hele permisjonen :(

Noen med erfaring? Er snakk om et vikariat som gikk ut 31.12, vært sykemeldt siden 27.11 grunnet bekkenet.

Hvorfor skal du ikke få den godkjent?

Sorry, så ikke før nå at vikariatet var gått ut. Vet ikke dessverre, men har du fått utbetalt sykepenger fra 27.11 til 31.12 da? De skal du jo få uansett?

Hvorfor skal du ikke få den godkjent?

Sorry, så ikke før nå at vikariatet var gått ut. Vet ikke dessverre, men har du fått utbetalt sykepenger fra 27.11 til 31.12 da? De skal du jo få uansett?

27.11 til 31.12 har jeg fått fast lønn fra de, og de har fått tilbake fra NAV. Snakket med 4 ulike saksbehandlere i NAV i desember som alle sa jeg ville få godkjent, men blir jo stresset av hele NAV maskineriet..

Dette må jo gå i orden. Du har jo vært sykemeldt helt siden før vikariatet gikk ut så det skal jo ikke ha noen betydning. Jeg skjønner at det er stressende og at du blir urolig selvsagt! Men kan du ikke ta en telefon til NAV i morgen å høre hvorfor du ikke har fått noe utbetalingsdato? Dette ordner seg :joyful: Du har rett på sykepenger frem til du skal ut i permisjon og det skal telle med i fødselspengene.

Jeg var i kontakt med nav i dag. Fikk beskjed om at når søknaden er ferdig behandlet, for tiden er behandlingstiden 4 uker, så tar det ytterligere ca 1 uke til pengene blir utbetalt.

Jeg var i kontakt med nav i dag. Fikk beskjed om at når søknaden er ferdig behandlet, for tiden er behandlingstiden 4 uker, så tar det ytterligere ca 1 uke til pengene blir utbetalt.

Så da ser jeg kanskje ikke utbetaling uansett før om noen dager? Håper det er tilfelle!

Back
Topp