Skravletråd Januar

Skal avslutte med 14 cm vrangbord.
1,5 cm igjen nå, begynner å bli lei
f2f83f0f40895c1167915f45b7b19267.jpg

Skjønner det ja! 1 r 1 vr?

Så kult da[emoji1] til deg selv?

Svigermor :)
Har klart 2 omganger nå. Tykt garn, så det ser ut til at det vil gå tålelig kjapt. Men det er liksom så glatt, så hver maske tar lang tid i seg selv :P Gleder meg til vrangborden er ferdig. Må strikke rett vridd, det er knotete!

Jeg har ikke lært raglanfelling enda, men perlestrikk ser vanskelig ut. Jeg husker sjeldent hva som er rett og hva som er vrangt :p
Det ser du.
En maske med tråd under er vrang, og en med tråd bak er rett.
Perlestrikk er 1 r, 1 vr, 1 r, 1 vr....
På neste pinne er det også annen hver r og vr, men det strikkes vrang på rett, og rett på vrang.

Raglanfelling er utrolig lett, men setter på en del markører og feller får og etter marker med 2 rsm før og 1 løst over, 1 r og felle den løse etter.
Dette gjøres med oppgitte antall runder uten fellinger mellom hver gang

Det ser du.
En maske med tråd under er vrang, og en med tråd bak er rett.
Perlestrikk er 1 r, 1 vr, 1 r, 1 vr....
På neste pinne er det også annen hver r og vr, men det strikkes vrang på rett, og rett på vrang.

Raglanfelling er utrolig lett, men setter på en del markører og feller får og etter marker med 2 rsm før og 1 løst over, 1 r og felle den løse etter.
Dette gjøres med oppgitte antall runder uten fellinger mellom hver gang

Ah, visste ikke at det hadde et navn ^^

Ja jeg vet hvordan det skal se ut, men synes at det kan være litt ekkelt på enkelte typer garn. Verst på svart garn ^^ Men det kommer vel med erfaring håper jeg :)

Back
Topp