prednisolon og jobb.

jeg skal begynne på nytt forsøk nå, starter på synarela 4 januar:) 24 januar begynner jeg på sprøyter og prednisolon..
men hva er det ? skal de tablettene hjelpe? er litt skeptisk, jeg fikk de tablettene pga de skulle hjelpe mot eksem, og fikk beskjed av hudlege at de skulle jeg ikke bruke om jeg prøvde å bli gravid. noen som har brukt dei? ble du gravid ?

og noen spørsmål om jobb, dere som har mange forsøk, hva sier dere til de på jobb? jeg har hatt 3 forsøk og 2 fryseforsøk i år og jeg vet at de på jobb lurer og sjefen ikke er så fornøyd med at jeg er ofte borte :( så gruer meg til å si at jeg kommer til å reise vekk litt i februar, og kommer til å få sykemelding

Hei, ville informert behandlende lege om prednisolonbruk og høre hva han tenker om det. Det er vanlig å bruke prednisolon for å dempe immunforsvarets reaksjon på ulike tilstander som for eksempel endometriose, eksem o.l. Men det er ulike doser og ulik effekt som kan være lurt å få konferert med en lege om.

Hei, ville informert behandlende lege om prednisolonbruk og høre hva han tenker om det. Det er vanlig å bruke prednisolon for å dempe immunforsvarets reaksjon på ulike tilstander som for eksempel endometriose, eksem o.l. Men det er ulike doser og ulik effekt som kan være lurt å få konferert med en lege om.
jeg skreiv kanskje litt feil. men jeg har fått prednisonol av fertilitetslegen:) men jeg fikk også skrevet den ut av hudlegen for lenge siden, men ville ikke bruke den..

skal gå på 40 mg i to dager og så 20 mg. begynte idag. andre som har brukt prednisonol? jeg trengte ikke bruke den visst jeg ikke ville sa legen. men får vell prøve dette og

jeg skreiv kanskje litt feil. men jeg har fått prednisonol av fertilitetslegen:) men jeg fikk også skrevet den ut av hudlegen for lenge siden, men ville ikke bruke den..

skal gå på 40 mg i to dager og så 20 mg. begynte idag. andre som har brukt prednisonol? jeg trengte ikke bruke den visst jeg ikke ville sa legen. men får vell prøve dette og

Jeg har brukt det i flere av mine forsøk for å holde endometriosen under kontroll.

Jeg har brukt det i flere av mine forsøk for å holde endometriosen under kontroll.
hvilken dose? jeg begynte på 40 mg i går. allerede på kvelden fikk jeg hetetokter, koker snart i hel. hahah. og ubehag i hele kroppen. er det normale bivirkninger med prednisonol ? blir litt redd :p

hvilken dose? jeg begynte på 40 mg i går. allerede på kvelden fikk jeg hetetokter, koker snart i hel. hahah. og ubehag i hele kroppen. er det normale bivirkninger med prednisonol ? blir litt redd :p

Jeg husker dessverre ikke dosen. Men sikker på at det ikke var 40mg. Sikker på at det ikke er stimuleringen eller nedreguleringen du reagerer på? Nedreguleringen setter deg i menopause på en måte. Ikke uvanlig med hetetokter da. Ellers kan også stimuleringen gi det. Man kan få reaksjoner ved forsøk, selv med lik stimulering. Opplevde det gjennom mine 8 forsøk.

Fikk skrevert det ut i utlandet. Hadde mistet så mange ganger før så nå ble det en baby
10mg om morgenen, 10mg om kvelden
Tok sånn fram til uke 9 og deretter trappet ned (sakte)

Flere erfaringer her? Jeg fikk Prednisolon i dag.

Flere erfaringer her? Jeg fikk Prednisolon i dag.

Jeg tok en lavdose på 5 mg fra sprøytestart og ut uke 8! Ordna meg det på egenhånd! Mitt 6. innsett, og jeg ble gravid og er 11+3 idag! Ble gravid på et fryseforsøk ifjor, men mista i uke 6! Så jeg tror absolutt at en av grunnene til at det gikk bra denne gangen er Prednisolonen!

Jeg tok en lavdose på 5 mg fra sprøytestart og ut uke 8! Ordna meg det på egenhånd! Mitt 6. innsett, og jeg ble gravid og er 11+3 idag! Ble gravid på et fryseforsøk ifjor, men mista i uke 6! Så jeg tror absolutt at en av grunnene til at det gikk bra denne gangen er Prednisolonen!
Er det en beslutning du tok utfra at du har lest at det kan ha positiv effekt? Altså du har ingen diagnose som skulle tilsi denne behandlingen ikke sant?

Er det en beslutning du tok utfra at du har lest at det kan ha positiv effekt? Altså du har ingen diagnose som skulle tilsi denne behandlingen ikke sant?

Jepp! Det stemmer[emoji5] var helt desperat etter å prøve noe nytt!

Har endometriose og hatt flere innsett med kjemisk graviditet.. prednisolon setter ned betennelse i kroppen og kan derfor “lure“ egget til å feste seg da kroppen kan tro at egget er fremmedlegeme og støte det ut!
Vi gikk privat pga vi ikke fikk prednisolon i det offentlige og ble gravid på første forsøk der! Så ja, jeg er 100 % sikker på at prednisolon hjelper [emoji173]️

Jeg har fått Prednisolon de siste to ferskforsøkene pga habituell abort. Tror ikke det har hatt noen effekt hos meg, men skal visst bruke det nå igjen da.

Back
Topp