Hipp vs. Nan?

BigMama1018

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Måtte desverre gi tapt på amminga igjen.
Lille frøkna tar flaska fint, vi har brukt NAN 1 ferdig boks i 1 uke nå.
Men vi må begynne å gå over til pulver, så begynner jeg å lese litt om innhold på NAN og alt søtning stoffene osv. Kontra hipp som er økologisk. Hu førsta fikk nan og hu ble skikkelig plaga med forstoppelse. Vet ikke om HIPP er mildere for magen kanskje(?)

Er det noen som vil dele erfaringer om HIPP?
 
Vi måtte bruke hipp for nan ble for mye for magen til den første. På nr to gikk vi rett på hipp har bare godt å fortelle om det
 
Hipp er bedre, synes jeg. Kan hjelpe å ha litt malt oppi, man får kjøpt malt i sånn klemmeflaske, det er det enkleste :) Laktulose (fra apoteket) hadde vi forresten kanskje enda bedre erfaring med. Akkurat som malt er det et naturlig sukkeralkohol (selv om ordet inneholder «alkohol» er det ikke alkohol i det altså, hehe). Så det gjør melken litt søtere bare.
 
Førstemann ble fullstendig forstoppet av Nan,klarte ikke å bæsje selv. Gikk over til Hipp etter å ha søkt litt på nettet, og etter få dager så ble hun mye bedre.
 
Så leit at ammingen ikke fungerte :/

Vi brukte NAN med første og hun ble litt hard i magen. Ble anbefalt hipp som skylle være mildere. Tror det ble litt bedre, men brukte også litt malt.
 
Mine barn bruker hipp, får vondt i magen av nan[emoji51]
 
Brukte hipp her på minstemann. Magen hans ble helt rar av nan. Bæsjet sjeldnere bl.a.
 
Brukte hipp til første.
Nå har jeg ei på 4 mnd som blir forstoppa av hipp selv om vi har malt i, så nå bruker vi nan sensilac og er veldig fornøyd med den.
 
Begge mine har fått hipp. Begynte med nan til eldste, men da fikk hun mye vondt i magen. Begynte rett på hipp til minste, og han hadde ikke problemer med magen :)
 
Vi brukte kun nan. Tok i litt malt i flaskene hvis de ikke hadde hatt avføring på 1 døgn. Ikke noe vondt å si om nan. Mine fikk heller problemer av hipp( måtte kjøpe ferdig fordi de var tomme for nan ferdig).
 
Vi har brukt bare ferdig NAN. Men skal gå over på pulver snart, så vi skal prøve med hipp og se om det går bra. Vi har ikke hatt problemer med nan ferdig blandet, men pulver vet jeg er litt hardere kost.
 
Vi bruker Hipp. Vi brukte NAN først og synes det virker som hun hadde litt vondt i magen. Hun har også mye lettere for å få ut luften nå, virker det som. Jeg har Googlet og det virker som mange har samme erfaring.
 
Brukte hipp til første.
Nå har jeg ei på 4 mnd som blir forstoppa av hipp selv om vi har malt i, så nå bruker vi nan sensilac og er veldig fornøyd med den.
Først prøvde vi nan. Det gikk ikke, ble masse luft i magen. Det samme også med hipp. Og da prøvde vi nan senilac og lille er fornøyd. Hun er fortsatt plaget av luft i magen men det er ikke så voldsomt som før med nan 1 og hipp
 
Jeg brukte Hipp fra fødselen av (delamming). Barnet bæsjet regelmessig, men mørkt/blåaktig. Vet ikke om mme har noe å si. Kjøpte NAN når det var tom i hyllene for HIPP. Ingen forskjell hos barnet. Jeg selv foretrekker Hipp da det løser seg bedre i flaska. Med NAN kunne jeg se en klump med pulver på bunnen av flaska etter alt ble drukket.
 
Vi har variert litt mellom NAN-HA1, som selges på apoteket, og Hipp. Syns magen ble litt bedre med hipp, men sjelden avføring. Brukte først malt, så lactulose. Av og til hjalp ingen av delene, da ga vi noen flasker NAN-HA1 til det løsnet.
 
Vi brukte nan i begynnelsen på førstemann men gikk raskt over til hipp. Nå har nr 2 kommet til verden og hun får litt hipp istedenfor for nan.
 
Back
Topp