Erfaringer med Medela Freestyle dobbelpumpe

Linus84

Flørter med forumet
Hei!
Kjøpte meg en Medela Freestyle pumpe for et par uker siden da det ikke holdt med en enkeltpumpe.
Er stort sett fornøyd og kan stå inne for prisen (2.700) men jeg skulle gjerne hørt med noen andre som også bruker pumpen om dere opplever at at den ikke pumper like bra hver gang? Kjøpte den ny, men mens den noen ganger pumper shitbra og jeg merker puppene blir bra tømt har det hendt enkelte ganger at selv om jeg skrur opp til max styrke gjør det verken vondt eller at melka kommer skikkelig ut. Bittert, når en har betalt så mye. Har dobbeltsjekket hver gang at alt har vært riktig montert. Noen ganger hører man også at det siver luft ut fra slangen, men ikke alltid. o_O
Burde jeg klage, eller er dette slikt man må regne med?
Et annet spm til dere som har brukt pumpen: klarte dere dere med bare én pumpe-bh, eller kjøpte dere to? Greit å bruke den ene mens den andre er til vask.
Hilsen ei som pumper flere ganger daglig, og nattlig :)

Har vært pumpe mamma til to så min medela dobbelt pumpe har fått kjørt seg. Det har hent at den har pumpet litt dårlig. Da har årsaken som oftest vært at den gule løse delen mellom flaska og trakten ikke er trykt skikkelig på plass og dermed ikke gir nok trykk. Men ikke vært noe stort problem. At det siver ut luft av slangen har jeg aldri hatt problemer med. Tenker at hvis du er misfornøyd så bør du klage.
Jeg kjøpte to pumpebher slik, som du sier, at jeg brukte den ene mens jeg vasket den andre.
Vil også si at du gjør en kjempe jobb som pumpe mamma!!!

Jeg hadde ikke pumpe-bh, bare holdt flaskene, men så pumpet jeg ikke så ofte heller.
Hvis det ikke blir ordentlig tett, pumper den ikke ordentlig. Hvis ikke utdrivningsrefleksen kommer skikkelig i gang, kommer ikke melken heller. Prøv å stimulere den først ved å rulle brystknoppen mellom tommel- og pekefinger. Se gjerne på babyen, eller et bilde av babyen mens du pumper.

Av ren nysgjerrighet: Hvorfor pumper du? :)

Jeg hadde ikke pumpe-bh, bare holdt flaskene, men så pumpet jeg ikke så ofte heller.
Hvis det ikke blir ordentlig tett, pumper den ikke ordentlig. Hvis ikke utdrivningsrefleksen kommer skikkelig i gang, kommer ikke melken heller. Prøv å stimulere den først ved å rulle brystknoppen mellom tommel- og pekefinger. Se gjerne på babyen, eller et bilde av babyen mens du pumper.

Av ren nysgjerrighet: Hvorfor pumper du? :)
Pumper fordi vi kom uheldig ut med amminga, ble så sår og det gjorde rett og slett for vondt å amme. Nå har det gått et par uker og det har blitt bedre, men jeg pumper fortsatt samtidig som jeg ammer så pappa også kan delta i matinga :)
Takk for svar begge to!

Back
Topp