3 åring stakk langt fra barnehagen, hvordan skal jeg reagere?

Skriver unna på Saras innlegg her!!!!

Jeg hadde formulert skriftlig klage til styrer med kopi til barnehagesjefen i kommunen. Jeg hadde forventet at barnehagen viste til at de hadde rapportert avvik, og i ettertid innsikt i hvordan avviket ble behandlet for å forhindre liknende tilfeller.

Før den rasjonelle delen som ville gjort det over kicka inn, hadde jeg grått, vært forbanna, og livredd.

Jeg hadde tatt det opp med de annsatte i barnehagen aller først, dette er noe som IKKE skal skje, hadde det vært mitt barn hadde jeg vært lite glad ang barnehagen... dette kunne ha endt virkelig galt altså..
Om de ikke klarer å følge med alle barna er jo det en sak de må gjøre noe med! Da blr de annsette flere folk..

For min del så hører jeg nå skrekkhistorie etter skrekkhistorie når d kommer til barnehager, så jeg begynner virkeli å vurdere dagmamma til mitt barn når hu er gammel nok!

Jeg hadde tatt det opp med de annsatte i barnehagen aller først, dette er noe som IKKE skal skje, hadde det vært mitt barn hadde jeg vært lite glad ang barnehagen... dette kunne ha endt virkelig galt altså..
Om de ikke klarer å følge med alle barna er jo det en sak de må gjøre noe med! Da blr de annsette flere folk..

For min del så hører jeg nå skrekkhistorie etter skrekkhistorie når d kommer til barnehager, så jeg begynner virkeli å vurdere dagmamma til mitt barn når hu er gammel nok!

Tror barnehage på mange måter er tryggere enn dagmamma. Ingen som kontrollerer dagmammaer, så hvem som helst kan bestemme seg for å bli det.

Tror barnehage på mange måter er tryggere enn dagmamma. Ingen som kontrollerer dagmammaer, så hvem som helst kan bestemme seg for å bli det.
Leste en sak om ei lita jente som ble løfta over bh gjerdet av en pedofil man, ho ble missbrukt av denne mannen. Så man kan jo tenke seg selv hva er tryggest, at noen man kjenner passer barnet som da er dag mamma eller å ha ungen i bh.. jeg vill da velge det som da et det tryggeste for mitt barn..

Leste en sak om ei lita jente som ble løfta over bh gjerdet av en pedofil man, ho ble missbrukt av denne mannen. Så man kan jo tenke seg selv hva er tryggest, at noen man kjenner passer barnet som da er dag mamma eller å ha ungen i bh.. jeg vill da velge det som da et det tryggeste for mitt barn..

Men har du lest alle sakene om barn som har blitt mishandlet av dagmammaen sin? Altså, mitt barn går ikke i barnehage, men jeg hadde valgt barnehage over dagmamma anyday.

Hvis man ikke kjenner dagmammaen da? Jeg kjenner ei som har en sønn som ble stengt inne i skapet hver gang han ikke oppførte seg. Så man kan støte på mye rart uansett hva man velger.

Men har du lest alle sakene om barn som har blitt mishandlet av dagmammaen sin? Altså, mitt barn går ikke i barnehage, men jeg hadde valgt barnehage over dagmamma anyday.

... å jeg gjentar noen man kjenner som er dagmamma.. misshandling skjer i barnehager og, hvem som helst som ikke har rulleblad kan jobbe der, bl.a pedofile. Jeg seøv mener at det er bedre å ha barnet sitt hos noen man kjenner enn å sende de til vildt fremmede personer...

Hvis man ikke kjenner dagmammaen da? Jeg kjenner ei som har en sønn som ble stengt inne i skapet hver gang han ikke oppførte seg. Så man kan støte på mye rart uansett hva man velger.

Ja det er sant, men jeg vill velge noe som er trygt for mitt barn, jeg føler meg ukomfertabel med å levne mitt barn hos vildt fremmede..

Min gikk i bhg og jeg hadde aldri valgt dagmamma foran det
Mye saker om dagmamma ja

Ja det er sant, men jeg vill velge noe som er trygt for mitt barn, jeg føler meg ukomfertabel med å levne mitt barn hos vildt fremmede..

Man velger så klart det man er mest vel med. :) Jeg stoler fullt og helt på barnehagen mine går i, har selv jobbet der i noen år[emoji4] En av de som jobber der er en god venninne også.

Hadde bedt om møte med bhg, tatt kontakt med kommunen og bytta bhg tror jeg! [emoji15]

Det skal ikke skje! Hadde i første omgang tatt det opp med styrer og forsikret meg om at de ble rapportert inn som avvik til kommunen.

Sønnen min og 2 andre ble borte på tur det siste året han gikk i barnahagen. De var da i en akebakke rett ved barnehagen og da de skulle gå tilbake til barnehagen hadde disse tre gutta bestemt seg for å ikke gå tilbake til barnehagen, selv om de hadde fått beskjed mange ganger om å komme. Den ansatte og de andre barna hadde da gått tilbake til barnehagen. Man kan til dels se akebakken fra barnehagen men det skal godt gjøres å ha full overssikt derfra. På plass inne igjen i barnehagen hadde da ett av personalet gått tilbake for å hente dem, de var da borte. Sønnen min hadde da fått for seg at de skulle gå til mormor å spørre om is. Mormor bor noen hundre meter bortenfor akebakken, og det var hun som selv fulgte ungene tilbake til barnehagen til de lettere fortvilte ansatte. Da jeg først ble informert om saken ble den belyst utfra at det var barna som hadde stukket av, men jeg ga klar beskjed om at her var det fullstendig svikt i turrutinene. Hvorfor gikk ikke en ansatt med resten av barna og en bak for å sikkre at de ble med tilbake? Å jeg ba dem rapportere det inn som avvik, noe jeg visste de burde ha gode rutiner for siden vi benytter det samme avviksystemet i min jobb i kommunen. Siden det som skjedde selvfølgelig spredde seg til de andre foreldrene ble det en sak i SU hvor barnehagen beviste at de ikke hadde peiling på avvikshåndtering. De la seg til slutt langflate og nye turrutiner ble etablert raskt.

Jeg hadde reagert sterkt og tatt det opp med barnehagen. Helt klart noe som ikke skal skje... godt det gikk bra [emoji173]

Dette skal ikke skje.

Ingen barn skal være alene utenfor gjerdet. Punktum.
I de bhg jeg har vært i her i kommunen, er det rutiner på å krysse og sjekke alle barn hver halvtime. Da har man også et tidsaspekt på hvor lenge et barn evt har vært borte.

Dette må bhg gjøre noe med, de må endre sine rutiner. Og de må legge seg flate.

Man velger så klart det man er mest vel med. :) Jeg stoler fullt og helt på barnehagen mine går i, har selv jobbet der i noen år[emoji4] En av de som jobber der er en god venninne også.
Da blir det litt annerledes, jeg vokste opp med en gutt, å han begynte å jobbe i barnehage, han mista fort jobben sin å nå sitter han inne i 8 år pga pedofili.. jeg stoler litt mindre på folk da av ting jeg har opplevd å folk som har vist seg for å være noe helt annet enn det de lot til å være..
Å samtidig er det nå komnet spørsnål om ungen til ei jeg kjenner er blitt utsatt for noe i barnehagen.. om det så er mulighet for å være dagmamma selv ønsker jeg det, istedet for at jeg skal gå med en konstant bekymring når barnet mitt er i barnehage..

... å jeg gjentar noen man kjenner som er dagmamma.. misshandling skjer i barnehager og, hvem som helst som ikke har rulleblad kan jobbe der, bl.a pedofile. Jeg seøv mener at det er bedre å ha barnet sitt hos noen man kjenner enn å sende de til vildt fremmede personer...

Pedofile er kjente av noen de også, de har ikke et skilt i pannen der det står "grisete gammel mann som blotter seg i parken."
I bhg er det mange mennesker, og mye(!) lettere å oppdage.
Man må også levere politiattest, og de aller fleste har formell utdannelse. (Og alle skal ha det innen 2020.)
En dagmamma er alene med barna hele dagen, og det er ingen kvalitetskontroll.
Sier ikke sjansen er større for at en dagmamma er en overgriper, men sjansen er mye større for at det kan gå upåaktet hen, fordi barnet ikke har noen andre å gå til, og fordi forholdet der kan bli betraktelig mye tettere.

Du må gjerne ha barnet hos barnevakt, men det er veldig naivt å tro at det er tryggere for barnet, bare fordi det føles tryggere for deg.

Jeg hadde byttet bhg. Dette er forsømmelse.
Jeg kan fint slippe de eldste barnet ut av døra (innenfor gjerdet) der jeg kan se dem, og la dem vente på trappa alene, men ingen barn skal utenfor gjerdet alene, eller uten voksne øyne på dem hele tiden. Rutiner er alfa og omega. Telling må skje ofte(!), og et barn skal ikke rekke å bli borte...

Denne sakem er fra danmark. Mørketallene for missbruk og misshandlimg av dagmammar er nok mye høyere desverre.

Jeg tror kanskje dere burde starte en ny tråd hvis dere ønsker å diskutere bhg vs dagmamma. Denne tråen her er fra en fortvilt mor som ber om hjelp.

Back
Topp