Badebalje

Momme

Elsker forumet
❤Januarlykke 2022❤
Junibollene 2023
Vi har ikke badekar for tiden, og ønsker derfor å kjøpe en badebalje som kan brukes til lillebror - men også til storebror på snart 2 år. Har bl.a. sett på Stokke Flexi bath, noen som har erfaring med dette? Jeg strever endel med ryggvondt, så ideelt sett burde jeg kanskje hatt en balje med stativ..
 
Vi har kjøpt Luma på stativ fra Barnas hus. Virker stødig og fint.
Meeen om det blir litt snaut for en toåring kan jo hende...
 
Synes også stokke ser litt for lite ut til mer enn maks 1-åring, men mulig jeg tar feil? Bare inntrykket jeg fikk etter å ha sett det i butikk. Vi har en forholdsvis romslig vask på badet, så vi bader der de første månedene, også blir det balje. Har dere vaskemaskin hvor dere kan sette balja på?
 
Synes også stokke ser litt for lite ut til mer enn maks 1-åring, men mulig jeg tar feil? Bare inntrykket jeg fikk etter å ha sett det i butikk. Vi har en forholdsvis romslig vask på badet, så vi bader der de første månedene, også blir det balje. Har dere vaskemaskin hvor dere kan sette balja på?
Stokke hevder at balja deres skal passe for barn i alderen 0-4 år, så tenker at en 2-åring ihvertfall bør kunne bruke det :) Men jeg har ikke sett balja live, så kan jo ikke vite det sikkert.. Har vaskemaskin, men den er nede på det kalde vaskerommet i kjelleren, så tror nok ikke jeg vil bade minsten der ;) Men mulig jeg får plass til balja oppå benken på baderomsinnredningen! Må frem med målebåndet! Liker godt at balja til Stokke kan klappes sammen, så den tar lite plass og kan tas med på reise :)
 
Stokke hevder at balja deres skal passe for barn i alderen 0-4 år, så tenker at en 2-åring ihvertfall bør kunne bruke det :) Men jeg har ikke sett balja live, så kan jo ikke vite det sikkert.. Har vaskemaskin, men den er nede på det kalde vaskerommet i kjelleren, så tror nok ikke jeg vil bade minsten der ;) Men mulig jeg får plass til balja oppå benken på baderomsinnredningen! Må frem med målebåndet! Liker godt at balja til Stokke kan klappes sammen, så den tar lite plass og kan tas med på reise :)

Ja, praktisk at det kan legges sammen :)
Søk opp video av det på YouTube med baby oppi, så blir størrelsen litt lettere å avgjøre.
 
Vi har baljen fra Stokke til toåringen vår. Synes den begynner å bli for liten, så vurderer å kjøpe en større balje på Coop Obs.
 
Vi har fått Schnuggle-baljen i gave. Den har stativ og virker grei :) Men tror den blir fort liten, egentlig!
 
Vi har flexi-bath, bruker den fortsatt til storesøster som straks blir to. Ikke kjempegod plass i den, men den holder greit foreløpig :) kjekt at den kan legges sammen slik at den ikke tar så stor plass når man har lite bad.
 
Vi skal kjøpe den sammenleggbare baljen de har på biltema til 399,- hyrer i massevis da vi kan sette baljen på baderomsinnredningen :)
 
Vi kjøpte IKEA sin badebalje til førstemann, som han enda bruker i dusjen :) det første leveåret eller de månedene det var bruk for å holde barnet plasserte vi den på vaskemaskin/stellebord :) blir å gjøre det samme nå
 
Vi har ikke badekar for tiden, og ønsker derfor å kjøpe en badebalje som kan brukes til lillebror - men også til storebror på snart 2 år. Har bl.a. sett på Stokke Flexi bath, noen som har erfaring med dette? Jeg strever endel med ryggvondt, så ideelt sett burde jeg kanskje hatt en balje med stativ..
Vi bruker Stokke til vår 2,5 åring, og det er nok av plass i den foreløpig:) brukte den sammen med dusjestol for nyfødt fra biltema i starten. Var en periode når hun vokste ut av dusjestolen, at vi brukte en større balje fra barnas hus (lite bad, så måtte ha den i dusjen), da stokke har veldig høye kanter på sin balje = vanskelig og krokete for ryggen og holde oppe større babyer som enda ikke kan sitte selv...
 
Har badealje fra Europris. Veldig fornøyd med den, storebror på 3 bruker den ofte og hender at storesøster på 8 også Sitter der[emoji85] riktignok litt trangt for henne, men hun liker det:) den passer inni dusjen og har propp i bunnen:)
 
Vi har kjøpt balje på Ikea. Tror den dekker behovet frem til vi kan bruke badekaret. [emoji4]
 
Dere som har Stokke flexi bath - hvor høyt er stativet? Finner ikke mål på det noe sted...
 
Dere som har Stokke flexi bath - hvor høyt er stativet? Finner ikke mål på det noe sted...

Har den bare uten stativ, men hvis du kjøper det nyfødtsetet er det ikke så veldig slitsomt å sitte på gulvet ved siden av og støtte litt. Kommer såklart an på hvor store ryggproblemer man har da.
 
Synes også stokke ser litt for lite ut til mer enn maks 1-åring, men mulig jeg tar feil? Bare inntrykket jeg fikk etter å ha sett det i butikk. Vi har en forholdsvis romslig vask på badet, så vi bader der de første månedene, også blir det balje. Har dere vaskemaskin hvor dere kan sette balja på?

Kan sitere meg selv nå snart 2 år etterpå at 2-åringen vår (som er lang for alder) har bra med plass, men at det neppe for vårt barn blir aktuelt for han å bade i den helt til 4 år, med en liten 4åring går det sikkert fint. Men enn så lenge har mini det veldig artig i balja.
 
Back
Topp