Smarte kleskjøp på salg?

andregangslykke

Forelsket i forumet
Julibaluba 2017
Julibarna 2019
Jeg har såvidt begynt å kjøpe litt klær for neste vinter nå som salget på vintertøy er i gang. Tenkte også å kjøpe litt votter og luer som kan være lurt å ha flere av i barnehagen.

Hvilke størrelser er det dere satser på at holder for høsten/vinteren, og hva slags klær (eller eventuelt andre ting) kjøper dere på salg nå og som er tiltenkt å bruke neste år?
 
Fòret regntøy fra Kattnakken er et must her. Satser på str 80, passer forhåpentligvis til høsten. Og balaclava/lue/votter fra Joha, bruker å komme på salg nå.
 
Fòret regntøy fra Kattnakken er et must her. Satser på str 80, passer forhåpentligvis til høsten. Og balaclava/lue/votter fra Joha, bruker å komme på salg nå.

What. Min bruker str 80 nå han [emoji23][emoji23] og 86 i bukser haha
 
Fòret regntøy fra Kattnakken er et must her. Satser på str 80, passer forhåpentligvis til høsten. Og balaclava/lue/votter fra Joha, bruker å komme på salg nå.

Kattnakken? Aldri hørt om. Får man kjøpt det fysisk i butikk, eller kun på nett?
 
Kjøpt softshelldress i str 92 til sensommer/høst... Den bør være stor nok..
 
Min bruker størrelse 74 og 80 nå.
Bestilte masse tøy til henne i størrelser 86-92. Alt fra toppper , kjoler , og sommerplagg til vinterdress , lue . Alt med 30% eller 50% rabatt
 
Oi, så langt har jeg ikke tenkt en gang! Jeg aner ikke hvilken størrelse jeg skal gå for siden hun fortsatt bruker liten størrelse.
 
Vi har arva litt klær, så vi kjøper ikke noe før vi føler vi trenger det. Har allerede parkdress med gummi på armer og bein og et par varme dresser til vinter. De vokser i rykk og napp, så vi tør ikke sjanse på størrelser. Er allerede noen klær vi bare rakk å bruke en gang, og noe rakk vi aldri å bruke.
 
Har kjøpt brukt og arvet. Str 80-86 til neste vinter. Hun bruker 68 nå.

Storebroen på 2,5 brukte str 80-86 til han var 2 år, lillesøster ser ut til å ligne han:)

Jeg har altfor mye da. Flere sett regntøy, softshell dresser, fleese dresser, luer, forede votter og uten for. Hadde kjøpt selv, også fikk vi arve alt av en venninne og, men greit å ha 2 av hver type plagg:)
 
Nå er en stooor pakke på vei fra Gullkorn Design :love7 Brukte fredagskvelden på nettshopping, og har bestilt litt diverse i alt fra 74 til 86 (alt på salg, 40-60%). Er stort sett vanlige klær som poden kan bruke uansett årstid, så alt jeg har kjøpt kommer til å passe en gang uansett :)
 
Så langt har jeg ikke tenkt, aner jo ikke hvilken størrelse han kommer til å bruke. Han bruker 68 nå, så byttet 68 klær vi fikk til jul til 74 og 80 i vanlige plagg som body, bukse og pysjamas.
Søsteren in har en gutt som er litt over året eldre enn mini, så har lånt/arvet mye fra han.
 
Oj, vi bruker 68. Jenta vår på 3 år bruker fortsatt 86/92 [emoji85]

Oi! [emoji15] Vi hoppa glatt over 68, er i 74 og 80 nå (6mnd og 10 dager nå). Da var det kjipt å få masse klær i str 62 til jul, det brukte hun fra 2 mnd alder. Heldigvis kunne alt byttes, men måtte bytte i helt annet enn det vi fikk pga utplukka i størrelser. Jenta vår er lang og slank.
 
Såpass [emoji14] Her bruker mini fortsatt 62 i noen klær! Han var 64cm lang og veide 7,8kg på kontrollen i starten av januar.
Samme som oss da! Vår var 65 cm og 7.8 kg tidlig i januar. Jeg har faktisk ikke turt å handle klær mtp neste vinter, synes det er umulig å beregne hvor stor hun er innen den tid!
 
Samme som oss da! Vår var 65 cm og 7.8 kg tidlig i januar. Jeg har faktisk ikke turt å handle klær mtp neste vinter, synes det er umulig å beregne hvor stor hun er innen den tid!

Nei, det er jo ikke så lett å vite hvor fort de vokser.. Så jeg har lagt fra meg tanken om å kjøpe større ting som dresser og tjukt ulltøy, men har kjøpt litt tynn ull som kan brukes allerede tidlig høst, og litt vanlig tøy som er uavhengig av sesong.
 
Back
Topp