Skravletråd Januar

Babl i vei du[emoji173]️
Ordene psykologen brukte om min barndom var at det var en av de verste historiene hun hadde hørt, og hun hadde jobbet med vanskelige ungdom som kom fra trøblete hjem i årevis før. Jeg har alltid vært «sterk» og prøvd å tenke at det gjør meg sterkere. Men da mitt andre barn kom, slo alt ned som olja lyn da jeg ikke klarte være sterk lengre. Bor på et sted som er giftig for meg. Barndomsområdet. Det hindrer meg å komme meg videre i livet pga bostedet vårt. Det vonde har forma meg ja. Dessverre litt for mye i den forstand at jeg sliter med alt den dag i dag :/ men søker hjelp for at jeg skal være frisk og den beste versjonen av meg selv for ungene mine [emoji173]️ De får den barndommen og det trygge hjemmet jeg aldri fikk, men satt fast i helvetet

Delte mye nå. Men er blitt litt åpen bok etter dette. Orker ikke holde ting skjult lengre. Det har jeg gjort i 26 år og det har ikke fått meg noen steder :p
Jeg er veldig åpen egentlig , og setter bare pris på om andre er det :) fælt å høre du har hatt en slik barndom ...det vet jeg ingenting om , men vil tro det er grusomt ja :((selvom jeg ikke vet detaljer ) dere planlegger flytte sant ?

Har mye gjennom jobber.
Burde nok hatt en egen en siden jeg tjener over 6G og har hovedinntekten her i huset.
Problemet er at det ofte krever en slik erklæring som sier hvor frisk/syk du er og min sykdomshistorie er ganske lang.
Hallo, lenge trodde man jeg skulle vært død for over 10 år siden.....

Sånn sett. Visste ikke det (såklart:p).
Jeg er veldig glad for min uføreforsikring. Hvem vet, dette kan ende i at jeg får bruk for det. Jeg bestilte det i riktig tid. En god stund før jeg ble syk og fikk bekkenløsning blandt annet. Så helseærkleringen var enkel for min del. Verre for mannen. Som sliter med skulder og psoriasis med psoriasisleddgikt. Han fikk innvilget, men med restriksjoner.

Er du «frisk» idag? Sånn sett fra at mange trodde du ikke skulle vært her idag

Det vi har nå er ganske stort, men hjelper ikke med et mindre heller. Var bare blass til en knyttneve mellom setene bak mannen.
Har nok litt å si at det var sportseter forran også.

Aha!
Synes 5serien er såååå stor liksom [emoji85] kjekt å få testet da [emoji1360]

Jeg reagerer og veldig når min mann gjør det. spesielt om jeg har vært aktiv den dagen [emoji58]

Mhm. Jeg unner han absolutt klatring. Men ønsker å bli forberedt på det. Så jeg kan mobilisere kreftene rett de dagene før. Og denne uka har vært tung. Jeg pleier å kalle det «energibanken»min. Den er svært liten. Og kan ikke lades opp som normalt. Jeg ligger på lading, men kommer meg ikke over få prosent. Og den tappes fort. Så må velge gjøremål. Hadde jeg visst han skulle klatre, hadde jeg ikke verken levert i bhg, strødd eller rydda pluss baby. Det er for mye i seg selv. Men vi skulle få besøk. Jeg tror du forstår hva jeg mener uten at jeg vet alt om din sykdom og situasjon. Men med å måtte spe energien og gjøremålene veldig. Tilpasse hver ting etter hvordan formen er

Mhm. Jeg unner han absolutt klatring. Men ønsker å bli forberedt på det. Så jeg kan mobilisere kreftene rett de dagene før. Og denne uka har vært tung. Jeg pleier å kalle det «energibanken»min. Den er svært liten. Og kan ikke lades opp som normalt. Jeg ligger på lading, men kommer meg ikke over få prosent. Og den tappes fort. Så må velge gjøremål. Hadde jeg visst han skulle klatre, hadde jeg ikke verken levert i bhg, strødd eller rydda pluss baby. Det er for mye i seg selv. Men vi skulle få besøk. Jeg tror du forstår hva jeg mener uten at jeg vet alt om din sykdom og situasjon. Men med å måtte spe energien og gjøremålene veldig. Tilpasse hver ting etter hvordan formen er
Vet alt med energi. har ME så vet veldig godt hva du mener og hvor mye planlegging det krever. så er energien brukt opp er man relativt ferdig. håper han blir flinkere å si fra en annen anledning [emoji173]

Jeg er veldig åpen egentlig , og setter bare pris på om andre er det :) fælt å høre du har hatt en slik barndom ...det vet jeg ingenting om , men vil tro det er grusomt ja :((selvom jeg ikke vet detaljer ) dere planlegger flytte sant ?

Like måde :) vet dette er offentlig forum, men enkelte ting har jeg ingen problemer lengre med å dele «offentlig». For det er ikke noe jeg ikke kunne sagt til alle. Det er ting jeg ønsker å sette fokus på finnes og :) psykisk helse og utfordringer generelt.

Cluene er utrygt hjem. Alkoholisme og bipolaritet hos foreldrene. Som gikk ut over meg spesielt da jeg ikke fulgte min mors «ordre» og ble stempla som sorte får og pappa-favoritt. Så aldri hatt et trygt sted å være eller rømme og det har prega meg.
Men positive er at jeg aldri får eller har problem med rusmidler, alkohol eller noe sånt. Jeg har utdanna meg, fått barn og søker hjelp for å komme meg videre fra barndommstraumene. Og en del av det er å komme meg vekk herfra.
Så ja vi planlegger flytting. I løpet av året er mitt mål. Slik at jeg skal feire jul med kun mine. Mine barn og min samboer. Vi skal starte noe bra :) høytider er ekstremt vanskelig for meg pga alkoholisme og ustabilitet, og forfølger meg enda. Så flytting ser jeg på som min mulighet til å komme meg videre og gi mine barn større muligheter i livet :)

Sånn sett. Visste ikke det (såklart:p).
Jeg er veldig glad for min uføreforsikring. Hvem vet, dette kan ende i at jeg får bruk for det. Jeg bestilte det i riktig tid. En god stund før jeg ble syk og fikk bekkenløsning blandt annet. Så helseærkleringen var enkel for min del. Verre for mannen. Som sliter med skulder og psoriasis med psoriasisleddgikt. Han fikk innvilget, men med restriksjoner.

Er du «frisk» idag? Sånn sett fra at mange trodde du ikke skulle vært her idag
Jeg ble til alle stores overraskelse frisk for snart 13 år siden.
Hadde gått på medisiner før, men alle hadde bare gjort meg bedre ikke frisk.
Medisinene var fryktlig dyre, jeg fikk den kun siden jeg var ung og i et håp på å forlenge livet mitt, ingen hadde tro på at jeg ville bli frisk siden jeg ikke hadde respondert godt nok før, heller i live til det kom noe bedre. Vet ikke om det fins bedre medisiner i dag, jeg ble frisk

Vet alt med energi. har ME så vet veldig godt hva du mener og hvor mye planlegging det krever. så er energien brukt opp er man relativt ferdig. håper han blir flinkere å si fra en annen anledning [emoji173]

Var det jeg tenkte. Siden du har ME. Har en venninne jeg snakker mye med som har ME også. Vært syk i mange år.
Min situasjon er langt fra lik,men har fellestrekk når det gjelder utmattelse og energien. Kroppen går på kræsj på kræsj. Særlig etter avtaler og når jeg har pressa meg for mye. Reaksjonen kan komme med en gang, eller flere dager etter. Og tiden det tar å komme seg er myye lengre enn det var da jeg var frisk. Jeg blir ikke uthvilt av å sove åtte timer om natta om det går. Jeg blir som regel verre

Jeg ble til alle stores overraskelse frisk for snart 13 år siden.
Hadde gått på medisiner før, men alle hadde bare gjort meg bedre ikke frisk.
Medisinene var fryktlig dyre, jeg fikk den kun siden jeg var ung og i et håp på å forlenge livet mitt, ingen hadde tro på at jeg ville bli frisk siden jeg ikke hadde respondert godt nok før, heller i live til det kom noe bedre. Vet ikke om det fins bedre medisiner i dag, jeg ble frisk

Fantastisk!
Det er godt det finnes sånne solskinnshistorier om hvordan det kan ende etter utsiktene var så dårlig [emoji173]️

Like måde :) vet dette er offentlig forum, men enkelte ting har jeg ingen problemer lengre med å dele «offentlig». For det er ikke noe jeg ikke kunne sagt til alle. Det er ting jeg ønsker å sette fokus på finnes og :) psykisk helse og utfordringer generelt.

Cluene er utrygt hjem. Alkoholisme og bipolaritet hos foreldrene. Som gikk ut over meg spesielt da jeg ikke fulgte min mors «ordre» og ble stempla som sorte får og pappa-favoritt. Så aldri hatt et trygt sted å være eller rømme og det har prega meg.
Men positive er at jeg aldri får eller har problem med rusmidler, alkohol eller noe sånt. Jeg har utdanna meg, fått barn og søker hjelp for å komme meg videre fra barndommstraumene. Og en del av det er å komme meg vekk herfra.
Så ja vi planlegger flytting. I løpet av året er mitt mål. Slik at jeg skal feire jul med kun mine. Mine barn og min samboer. Vi skal starte noe bra :) høytider er ekstremt vanskelig for meg pga alkoholisme og ustabilitet, og forfølger meg enda. Så flytting ser jeg på som min mulighet til å komme meg videre og gi mine barn større muligheter i livet :)
Huff :( kommet langt syns jeg allerede ❤️Klem ❤️

Var det jeg tenkte. Siden du har ME. Har en venninne jeg snakker mye med som har ME også. Vært syk i mange år.
Min situasjon er langt fra lik,men har fellestrekk når det gjelder utmattelse og energien. Kroppen går på kræsj på kræsj. Særlig etter avtaler og når jeg har pressa meg for mye. Reaksjonen kan komme med en gang, eller flere dager etter. Og tiden det tar å komme seg er myye lengre enn det var da jeg var frisk. Jeg blir ikke uthvilt av å sove åtte timer om natta om det går. Jeg blir som regel verre
Da har du mye likt og det er krevende det er det :/ på mitt dårligste detter jeg bare sammen på gulvet for kroppen orker ikke bære meg og på det "beste" kan jeg dra ut av huset og sånn, men ligger alltid på ladning mellom ting

De viste jeg ikke, var på tide dersom jeg ikke husker historien din helt feil.

Dog når det er sagt, jeg er livredd for å bli uføre selv. Dersom jeg blir det går økonomien til h***

Husker ikke om jeg har snakket om det så mye her inne, men litt i alle fall. Har jo ventet på det i flere år, siden ingenting av behandling har hatt noen langtidsvirkning :(
For min del får jeg faktisk bedre økonomi på uføre, selv uten ung ufør. Det er igrunn litt trist, har minstelønn ufør og ingen barnetillegg :(

Uff så trist å høre

Hvilke planer har dere for helgen da?:)
Bursdagsfeiring i morgen. Og på ski og akedag på søndag hvis været er greit. Og kroppen orker. Ellers blir sambo og vesla og dra, mens jeg blir hjemme[emoji4]
Dine?

Ja har jo skjønt du enda styrer med nav. Og sliter. Uten at jeg ver historien. Men det er så slitsomt. Jeg har ikke lang fartstid med nav enda, men synes allerede det er slitsomt. Og lite hjelp. Får virkelig medfølelse i din sak for at du har slitt med dem så lenge oppå sykdom

<3
Det går egentlig veldig bra med meg så lenge jeg ikke er i tiltak eller jobb. Men dårlige perioder kommer jevnlig. Hadde vært så mye lettere å hatt noen som kunne ta seg av det med Nav for meg og forklare det på en lett måte. Jeg pleide å være skoleflink, men hodet blir til grøt når jeg må styre med Nav og slike ting ><

Huff :( kommet langt syns jeg allerede [emoji173]️Klem [emoji173]️

Takk søte du[emoji8][emoji8][emoji8] Føles ikke slik de fleste dager. Er altfor streng med meg selv og sliter med p gi meg selv ros selv om jeg ville gitt andre det for langt «mindre» bragder :p eneste jeg har vært litt stolt av i det siste, er at jeg har klart å kjempe litt imot fødselsdepresjonen. Jeg føler meg ut av det verste sorte hullet. Langt fra god, men mye bedre :) for jeg skjønte endelig at jeg hadde det. Fornekta det ikke lengre

Back
Topp