Halsbrann og sure oppstøt

Babyønske2018

Blir kjent med forumet
Er det noen her inne som allerede sliter med halsbrann og sure oppstøt eller har noen tips til hvordan man kan lindre det? Jeg får ekstremt mye plager av akkurat dette på kveldstid. Prøver å unngå syrlige drikker osv:) Tar imot alle tips[emoji1384]‍♀️

Jeppsi pepsi, det begynte for noen uker siden. Gaviscon tar det verste når man først har vært uheldig. :) og sjokolademelk. :D
Det er grufullt å tygge, men heller det enn halsbrann. :p

Jeg brukte Somac før graviditet, bør ikke brukes nå, så nå har jeg noe som heter Omeprazol Pensa.
Reseptfritt forslag er Samarin, som er trygt for gravide.

Jeppsi pepsi, det begynte for noen uker siden. Gaviscon tar det verste når man først har vært uheldig. :) og sjokolademelk. :D
Det er grufullt å tygge, men heller det enn halsbrann. :p

Tusen takk for tips. Får prøve det når det slå til som verst. Vil egentlig helst klare meg uten medikamenter så kan prøve det med å drikke litt melk eller sjokolade melk først og om det ikke hjelper får jeg dra på apoteket[emoji4] Ikke så veldig behagelig med halsbrann. Aldri opplevd det så ille før faktisk. Man føler det nesten er vondt å puste innimellom[emoji85]

Tusen takk for tips. Får prøve det når det slå til som verst. Vil egentlig helst klare meg uten medikamenter så kan prøve det med å drikke litt melk eller sjokolade melk først og om det ikke hjelper får jeg dra på apoteket[emoji4] Ikke så veldig behagelig med halsbrann. Aldri opplevd det så ille før faktisk. Man føler det nesten er vondt å puste innimellom[emoji85]
Lovehearts hjelper også for en del, så det kan du også prøve. :)

Jeg er ingen ekspert, men er det ikke litt sånn at halsbrann ikke er så bra i seg selv? Syreskade med sjanse for magesår eller noe sånt? Har inntrykket av at det ikke bør gå ubehandlet, men det er kanskje bare i visse tilfeller? Argh, hukommelsen er helt fjern av og til. Prøver ikke å skremme altså...

Bra. :) Jeg hadde det allerede av annen årsak, så fikk nok mikset inn litt av det i det jeg tenkte!

Natron :) en liten t-skje bak på tunga, svelg det ned med vann. Ekkelt første 3-4 min, gurper en del. Men etter det er det helt borte :) bruker dette selv noen ganger når det er som værst å jeg vil bli kvitt det med en gang. (Har dette kronisk å har medisiner for det, men om jeg glemmer en tablett en dag bruker jeg natron som lindring til tabletten begynner å virke)

Lovehearts er ypperlig mot halsbrann! Slet veldig med det i første og andre svangerskap. Med første fra noen dager før positiv test... I dette har jeg nesten ingenting, men har 4 pakker lovehearts liggende i skapet just in case.

Ja, men Prøvde med en sånn tablett mot halsbrann som man skulle tygge. Og det var så forferdelig, at jeg velger halsbrann isteden. Fysj og fy

Natron :) en liten t-skje bak på tunga, svelg det ned med vann. Ekkelt første 3-4 min, gurper en del. Men etter det er det helt borte :) bruker dette selv noen ganger når det er som værst å jeg vil bli kvitt det med en gang. (Har dette kronisk å har medisiner for det, men om jeg glemmer en tablett en dag bruker jeg natron som lindring til tabletten begynner å virke)

Supert tips! Tusen takk[emoji1376] De verste kveldene med det har foreløpig gitt seg. (Bank i bordet) Men kommer det tilbake skal jeg prøve dette[emoji4]

Hadde det mye i sist svangerskap, og har begynt litt smått nå også.. Jeg levde på oboy, melk, yogert og love hearts.. Til nød spiste jeg gaviscon(?) , hjelper men smaker dritt!:yuck: Så hjelper det også å ikke spise så mye om gangen:p

Back
Topp