Skravletråd Januar

Elskee gul jeg og! Skulle bare ønske jeg drista meg mer å gå i det :p men syr mye og strikker mye i gul til ungene. Jenta har en genser i sennepsgul. Sterk sennepsgul. Og mannen har mariusgenser med batmanlogoer som er i sterk gul. Den synes jeg var skikkelig kul. En av mine favorittgensre jeg har strikka :p eneste herket var å tegne og beregne batmanlogoen i masker riktig ift mænster og bol

4e2781d38590742033892ad95a3b7cdc.png
af94495ea3b3cf36af5131bae9c6ea38.jpg

Lagde du mønsteret til batmangenseren selv? :eek:

Igang med legging. Yngste ble lagt for en halvtime siden. Men våkna igjen. Eldste holder fest i senga som vanlig [emoji85] Hvordan man skal få henne til å legge seg selv om hun er trøtt skjønner jeg ikke. Uten all tullet.

Yngste har fått feber i tillegg så forklarer surkenheten og lite fornøyd generelt idag.

Lykke til og god bedring til yngste[emoji173]️

Skjønner ikke helt hva som skjedde. Normalt sett plukket man bare opp de maskene man mistet?

Men hvordan overfører du? Jeg bare strikker dem over jeg, altså ikke noe større fare for å miste masker enn ellers

Nei han dunket sånn borti meg at jeg måtte ta meg for på en måte, og strakk ut hele greia i prosessen. Jeg hadde brukt en rundpinne som var veldig kort, og det var veldig trangt om plassen på pinnen. Så derfor valgte jeg å overføre heller enn å strikke over, siden jeg var redd for å miste maskene. Jeg prøvde å fange opp maskene først, men det var blitt til en rett tråd heller enn masker, og å øke masker har jeg bare gjort en gang tidligere.

Nei han dunket sånn borti meg at jeg måtte ta meg for på en måte, og strakk ut hele greia i prosessen. Jeg hadde brukt en rundpinne som var veldig kort, og det var veldig trangt om plassen på pinnen. Så derfor valgte jeg å overføre heller enn å strikke over, siden jeg var redd for å miste maskene. Jeg prøvde å fange opp maskene først, men det var blitt til en rett tråd heller enn masker, og å øke masker har jeg bare gjort en gang tidligere.

REtt treåd den ene raden eller langt nedover? det er jo litt jobb å plukke opp igjen dersom det er helt ned og mange masker i bredden, ser den. Og å øke er jo ikke egentlig helt løsningen, det er jo ikke så vanskelig i seg selv, men du det vlle jo blitt et åpent "hull" på en måte der det var rekket opp da.

En strikk stramt rundt på enden av den pinnen du strikker av, så faller de ikke av der, og evt en på den nye dersom du er redd de skal falle av der også?

Sjekka bare kjapt etter who sin vekstkurve nhi anbefalte. Han er jo under «gjennomsnittet», men ikke under noen av kurvene sånn sett. Noen må jo være under, andre over :) men er du bekymret kan jo en tur til hs være kjekt :)
c37906972b31f3ef0d33a7426cc967c0.png

Var egentlig akkurat det jeg også så.
Men nå har jeg være ute og trent og tenkt litt.

Som mannen min sa, de andre var også små på den alderen, og de begge er veldig høye nå.
Ser også ut som om Lille U har kroppsformen til sine bestefedre og ingen av dem er veldig høye, dog ikke lave heller.
Lille U utvikler seg også som han skal og ligger ikke etter i noe.

Tror jeg skal høre på han og slutte og bekymre meg
Har ikke vært på helsestasjonen med han nei, så vet ikke hva de sier

REtt treåd den ene raden eller langt nedover? det er jo litt jobb å plukke opp igjen dersom det er helt ned og mange masker i bredden, ser den. Og å øke er jo ikke egentlig helt løsningen, det er jo ikke så vanskelig i seg selv, men du det vlle jo blitt et åpent "hull" på en måte der det var rekket opp da.

En strikk stramt rundt på enden av den pinnen du strikker av, så faller de ikke av der, og evt en på den nye dersom du er redd de skal falle av der også?

Bortover. Jeg klarte ikke å finne mening i det. Men det får bare være, jeg har startet på nytt nå.
Kjøpte meg en lengre rundpinne i går, så nå kan jeg strikke lettere, uten å være redd for å miste maskene hele tiden. Jeg var bare så utålmodig etter å komme igang tidligere at jeg begynte emd en for kort pinne :P

Bortover. Jeg klarte ikke å finne mening i det. Men det får bare være, jeg har startet på nytt nå.
Kjøpte meg en lengre rundpinne i går, så nå kan jeg strikke lettere, uten å være redd for å miste maskene hele tiden. Jeg var bare så utålmodig etter å komme igang tidligere at jeg begynte emd en for kort pinne :p
Passe lang pinne er grunnleggende for vellykket resultat. For trangt så blir det vanskelig og for stor pinne så blir det også galt.

Passe lang pinne er grunnleggende for vellykket resultat. For trangt så blir det vanskelig og for stor pinne så blir det også galt.

Riktig tykkelse, feil lengde. Men det gikk helt greit helt til mannen dunket til meg. Hadde nok mistet en maske eller to med riktig pinne og.

I utgangspunktet er jeg trøtt. Men jeg kjenner jeg inne sovner nå uansett. Så... Prøve eller ikke liksom? [emoji90]

I utgangspunktet er jeg trøtt. Men jeg kjenner jeg inne sovner nå uansett. Så... Prøve eller ikke liksom? [emoji90]

La være. Å bare ligge og vri seg er uproduktivt. Kommet lenger på skjørtet?

Riktig tykkelse, feil lengde. Men det gikk helt greit helt til mannen dunket til meg. Hadde nok mistet en maske eller to med riktig pinne og.
Man mister jo en maske eller to av og til. Eller en hel rekke. Kunsten er å lære seg å plukke dem opp igjen. En etter en.

God morgen.

Tidlig morgen her.

Mannen sto opp tidlig og dro på jobb med første båten (dvs, dratt herfra, husker ikke om båten går 6.30 eller 6.40)

Lillemor våknet litt før seks og fastslo at pappa er ikke her. Nei, han har stått opp for å dra på jobb, sa jeg. Da ville hun stå opp. Vi sto opp, og dro ungene ut av senga litt før vi pleiet (dro dem ut av senga når jeg var kommet så langt i prosessen som jeg pleier. Men jeg sto opp før jeg pleier)

Så de får velge frokost hjemme eller på sfo i dag, og velger å spise der. Derved lager jeg bare masse matpakker og får dem avsted og kommer meg tidligere på jobb. For å spise bør de være der 7.30, vanligvis leverer jeg dem 8.15+ (skolen begynner 8.30) så det er mye før enn vanlig. Men jeg mener vi skal klare det. Og derved får jeg kommet meg på jobb nærmere 8 enn 9, og det er bonus. Jeg skal uansett jobbe til åtte i kveld men å få en liten time ekstra hjelper.

Og å komme i tidlige vaner er fint for etter overtid også, for jeg sliter med å fylle timene mine når de leveres til 8.30. Men fra etter vinterferien (altså etter overtid som varer til vinterferien) skal de store helst gå til skolen så da kan de muligens spise hjemme og gå, etter at jeg har dradd.

Jaja. Jeg får komme igang med eggemuffins og matpakker.

La være. Å bare ligge og vri seg er uproduktivt. Kommet lenger på skjørtet?
Ja. Nærmer meg ferdig med vrangborden. Lager den en del lengre enn vanlig. Hvertfall dobbel så lang.

Tok sjansen på å legge meg. Gikk nå en stund. Men sovna til slutt da :)

Back
Topp