Skravletråd Januar

Tvang mannen på gulvet for å leke med togbane slik at eldste slutta å hoppe og herje sånn med meg. Ryggen må hvile. Ligger strak på sofaen og prøver å avspenne kroppen. Yngste ligger på babygymmen og ser på. Småsur hun ikke kommer seg særlig langt enda. Viljen er stor, men koordinasjonen mindre :p

Hehe, plutselig fyker hun rundt[emoji28]

Er koselig egentlig. Men hva er greia. Vi har 180cm bred seng. Og kun hun og jeg som trenger å dele den. Starter natta i midten med begge. Hun må sbsolutt helst ligge oppå meg. Beina over og hendene rundt halsen min. Da sover hun best. Det er greit nok. Men i løpet av natta knør hun og jeg flytter meg på autopilot, og ender opp med å vingle heeeeelt på kanten av senga og holde i nattbordet for å ikke falle utenfor. Hopper rundt og legger meg på andren siden. Har da sikkert 1,5 m og gå på. Plutselig er jeg helt på kanten der og[emoji848]

Haha , er noen sniker disse små[emoji28] jeg blir frarøvet dyna...[emoji15] hver natt! Og han er sterk!
Orker ikke ta kampen om å sove i egen seng, det blir MYE drama mitt på natta og jeg er trøtt[emoji12]

4000,- kr for mine 2 på svømming 10 ganger. Det er sykt!

Er det tykk nok is hos dere?[emoji4]
Var sagt så i går, eller rett sagt på fredag kveld, målt til 10 cm på det lille vannet. Det store er ikke trygt på lenge.

Liker ikke press jeg heller.

Oppfordre

Men sliter med mellomste og hender vi bikker over og det angrer jeg alltid på. Noe av det mest slitsomme med sommerferien i fjor. Forstoppelse og minimalt med inntak. Forstoppelsen var forsåvidt kurert på våren, men småspist var hun veldig. Alltid vært altså, men ekstra ille ble det i fjor.

Og den sommeren.... Var det flere ganger jeg sa fra altså. Hun spiser best uten press!!!!

Men vi har en gutt som jeg altså skrev litt om i går. Undervektig. Glad i middag, lite glad i brød.
Og ei jente. Undervektig og småspist. Lite glad i middag, mer glad i brød og særlig knekkebrød.

"å lage en god og fristende matpakke" for dem er på ingen måte noe som ligner på hverandre....

Også har vi yngste da. Som sist vi var på kontroll fortsatt var normalvektig. Men synker litt på kurvene. Hun var liksom unormalt høyt på kurven som baby, foret på morsmelk med overflod, jeg var donor så jeg pumpet i tillegg. Hun falt på kurvene fra hun begynte med mat. Fra over snittet til snittet og nå på vei ned. Ny kontroll om ei uke, vi får se. Hun spiser nå mat så det går vel bra. Men normalvektige unger er vi ikke vant til...

Unger er ikke like.

Mhm. Oppfordre, og tilby. La det stå fremme og se om de tar det :) servere, men greit om de ikke spiser. Men gjerne prøve.

Hadde det slik med L ifjor vinter også. Syk i ere mnd. Da hadde hun lite å gå på fra før. Merkbart tynnere på to mnd. Spiste omtrent ingenting og lite drikke. All fokus ble bare på å få i henne væske av noe slag. Helst med kalorier, men selv sjokomelk var neinei. Knallhard i magen har hun omtrent vært siden fødsel. Mais har best effekt den dag idag for å få fart på magen. Antydning til hard, gi henne mais og dagen etter er problemet løst :)

Unger er særs forskjellige. Merka det veldig på yngste. Jentene mine er natt og dag. Eldste var født for tidlig, umoden og spiseproblemer og gulpebaby. Slei i månedsvis med å komme opp i en mengde større enn 5 ml hver time. Husker enda jubelen da hun spiste 20ml på sprøyta og ikke gulpa. Det var høydepunkt. Problemet var og at hun sier aldri ifra når hun er sulten. Gav aldri tegn. Kunne vel gått dager uten mat hadde vi ikke passa på [emoji849]
Skjønner hva du mener med undervektige barn og spiseproblematikk. Vi har vært der. Dog bare med en. Heldigvis

Yngste er motsatt. Kom ut til termin, god og rundt og matvett har hun iallefall. Veier over 2 kg mer enn eldste var på samme tid. Og er like lang, om ikke par cm kortere (eldste har alltid vært lang). Bruker 86 i klærne allerede. Som 5mnd. Samme klærne min 2,5 åring vokste ut av i tidlig sommer. Da skøyt hun ekstra fart på lengden og bruker nå 104-110.

Mye snadder på lista di[emoji1]
Pinnekjøtt har jeg aldri smakt da..

Hva slags menneske er du!? Hahaha. Aldri smakt pinnekjøtt? [emoji15][emoji23] det er jo så godt :D men forbeholdt siste del av desember for meg :p

Ja hihi[emoji173]️

Ja namnam. Spiste forøvrig på italiensk restaurant når vi spiste ute. De har fantstisk god pizza der! Liker Ikke sau?

Aldri vært noen tradisjon for pinnekjøtt i familien så aldri fått det servert[emoji2] og da lager man ikke selv heller liksom..

Back
Topp