prednisolon og jobb.

.Anonym.

Glad i forumet
jeg skal begynne på nytt forsøk nå, starter på synarela 4 januar:) 24 januar begynner jeg på sprøyter og prednisolon..
men hva er det ? skal de tablettene hjelpe? er litt skeptisk, jeg fikk de tablettene pga de skulle hjelpe mot eksem, og fikk beskjed av hudlege at de skulle jeg ikke bruke om jeg prøvde å bli gravid. noen som har brukt dei? ble du gravid ?

og noen spørsmål om jobb, dere som har mange forsøk, hva sier dere til de på jobb? jeg har hatt 3 forsøk og 2 fryseforsøk i år og jeg vet at de på jobb lurer og sjefen ikke er så fornøyd med at jeg er ofte borte :( så gruer meg til å si at jeg kommer til å reise vekk litt i februar, og kommer til å få sykemelding

Prednisolon kan bedre forholdene ved flere tilstander og blir forsket masse på i forbindelse med assistert befruktning. Både ved endometriose og ved habituell abort er det en god del dokumentasjon allerede på fordelene. :) Jeg brukte det et godt stykke ut i svangerskapet sist som behandling for habituell abort, og bruker det i forbindelse med søskenforsøk nå. Det er ikke høye doser da, så kanskje du har hatt høyere doser mot eksem? Det er ikke anbefalt med mindre det er god grunn for det da. :) Alle medisiner i svangerskapet må jo vurderes individuelt også - nytteverdi.

Jeg brukte prednisolon ved siste forsøk, grunnet endometriose. Ble gravid :)

Jeg brukte egenmeldingsdager.

Fikk det nå siste forsøket og ble gravid (og ikke minst - forble gravid) :) Skal bruke til uke 12 før jeg trapper ned til uke 13. Dessverre fått litt bivirkninger (utslett), men overlever det noen uker til :)

ok:) hva sier du til de på jobb?

De visste hva jeg holdt på med, så hadde ikke samme problemstilling som deg. Hatt 4 forsøk på et år før det klaffet nå.

De visste hva jeg holdt på med, så hadde ikke samme problemstilling som deg. Hatt 4 forsøk på et år før det klaffet nå.
ja styrene vet hva jeg holder på med..men ikke de andre jeg jobber med. ene gange sa jeg til sjefen at jeg skulle vente en god stund pga jeg var så lei meg for at forrige forsøk ikke gikk..men så ombestemte vi oss og begynte igjen 2 mnd senere og da tok hun opp med meg at jeg hadde jo sagt at jeg ville vente og at hun skjønte ikke hvorfor jeg ombestemte meg osv.. hun sa det på en frekk måte.. så gruer meg litt nå..

ja styrene vet hva jeg holder på med..men ikke de andre jeg jobber med. ene gange sa jeg til sjefen at jeg skulle vente en god stund pga jeg var så lei meg for at forrige forsøk ikke gikk..men så ombestemte vi oss og begynte igjen 2 mnd senere og da tok hun opp med meg at jeg hadde jo sagt at jeg ville vente og at hun skjønte ikke hvorfor jeg ombestemte meg osv.. hun sa det på en frekk måte.. så gruer meg litt nå..

Fikk litt sånn jeg også da jeg sa at forsøket i august ble siste uansett utfall (da det var siste offentlige). Så de virket jo litt snurt når jeg da fikk avbrutt (med sykemelding grunnet OHSS og sykehus) og da igjen skulle i gang i november. Og spesielt da jeg allerede 4 uker på vei ble sykemeldt. Men det ordnet seg det også. Men skjønner veldig den ekle følelsen :(

Kan jeg spørre hva dere jobber med siden sjefene deres har den tilnærmingen til at dere driver med prøverør? Her jobber jeg som pedagogisk leder i barnehage og var tidlig ærlig med både sjef og nærmeste kollegaer hva jeg gikk igjennom. Har heldigvis kun fått masse støtte både til selve forsøkene og sykemeldingene i ettertid :)

Kan jeg spørre hva dere jobber med siden sjefene deres har den tilnærmingen til at dere driver med prøverør? Her jobber jeg som pedagogisk leder i barnehage og var tidlig ærlig med både sjef og nærmeste kollegaer hva jeg gikk igjennom. Har heldigvis kun fått masse støtte både til selve forsøkene og sykemeldingene i ettertid :)

Jobber på en barneskole.

jeg jobber i barnehage...

Jeg jobber på barnevernsinstitusjon og er teamleder på en avdeling hvor vi er 8 ansatte! Sjefene mine og de andre på avdelingen har visst hva vi går igjennom helt siden før oppstart- og det har vært gjennomgående positivt! Får utrolig mye forståelse og støtte[emoji173]️

Jeg jobber på barnevernsinstitusjon og er teamleder på en avdeling hvor vi er 8 ansatte! Sjefene mine og de andre på avdelingen har visst hva vi går igjennom helt siden før oppstart- og det har vært gjennomgående positivt! Får utrolig mye forståelse og støtte[emoji173]️
men sier du når du skal ha uttak og innsett ? jeg angrer på at jeg har sagt det til styrarene, da de maser om jeg har fått positiv eller negativ test osv...

men sier du når du skal ha uttak og innsett ? jeg angrer på at jeg har sagt det til styrarene, da de maser om jeg har fått positiv eller negativ test osv...
Dette er en av grunnene til at jeg ikke har vært åpen om det i jobbsammenheng.. Når vi prøvde på søsken tok det mange forsøk, og 2,5 år før vi lyktes. Jeg synes det var lettere å bearbeide de negative forsøkene sammen med mannen, enn om mange andre visste om det. Samtidig som når vi lykkes, var det godt å ikke måtte avsløre det før jeg følte meg trygg - og da var jeg vel 14-15 uker på vei.

Jepp, stort sett! Sjefene har visst om alle forsøka[emoji5] de jeg jobber nærmest med av de ansatte har også visst! Ingen spør meg om hvordan det har gått før jeg forteller det selv[emoji5]

Jeg har bare sagt at jeg fremover kommer til å ha noen sykemeldinger og de skyldes IVF. har smurt litt tjukt på og har sagt at at det er ca 1 forsøk i halvåret.. Men ingen har spurt mer konkret enn det.

Jeg har en fleksibel jobb så alle kontrollene kan jeg ta uten at jobben vet om det.

Prednisolon kan bedre forholdene ved flere tilstander og blir forsket masse på i forbindelse med assistert befruktning. Både ved endometriose og ved habituell abort er det en god del dokumentasjon allerede på fordelene. :) Jeg brukte det et godt stykke ut i svangerskapet sist som behandling for habituell abort, og bruker det i forbindelse med søskenforsøk nå. Det er ikke høye doser da, så kanskje du har hatt høyere doser mot eksem? Det er ikke anbefalt med mindre det er god grunn for det da. :) Alle medisiner i svangerskapet må jo vurderes individuelt også - nytteverdi.
fikk du mange bivirkninger?

Back
Topp