Skravletråd Desember

Desverre ikke uvanlig det der fra flere leveringsselskaper. Kom de tilslutt?
Nei, dessverre. Er fryktelig lite imponert over bring nå.
Han jeg snakket med på IKEA sa at det har vært så mye trøbbel med bring de siste to ukene at han var litt oppgitt..

Badet er vasket og kloret flere ganger i desember enn resten av året tilsammen ;-)

Vi skal gå over alle dørhåndtak og sånn i dag, rekkverk i trappa og alle sånne steder han holder og rører.

Stuegulvet skal mopper men det er mest for å skrape sammen leker og frem fra under sofaene ;-)

Leker må ryddes og noe på loftet (lekerom) så det blir plass til juletre.
Så skal jeg bake et slag eller to med julekaker, samt sjokoladekake og gele til bursdag.

Vi må rydde litt i kjellergangene og muligens en runde med støvsuger eller mopp også (hund som sover rett under varmepumpa gir uante mengder hybelkaniner under trappa altså! Svære. Så det trengs regelmessig.

Vi skal jo også invitere "alle som vil" i bursdagsselskap første juledag så greit at gangen er relativt fremkommelig. Og siden de som kommer vet at vi har hatt omgangssyke skal det gjerne dufte lett av klor ;-) (klorin våtservietter på alle "røre-plasser" tenker jeg før de kommer, ikke mest for lukt men tross alt omgangssyke er noe dritt)

Det jeg absolutt må i dag er å pakke en god del gaver og få levert de som skal ut av huset, og få satt opp treet.

Jeg skal ikke stresse, for jeg vet at når jeg stresser blir jeg hissig og det er ikke kjekt for ungene i det hele tatt så det skal jeg droppe.

Får åpenbart en tidlig start på dagen, det er ikke fordi jeg vil at jeg er våken nå, men det ligger du lita jente og synger ved siden av meg.

Med omgangssyke blir det kloret en del ja :p er vel bare klor som tar det.

Heldigvis tok vi opp treet tidlig. Vi orka ikke vente og ta det typ idag. Pakker det heller ned tidlig :p blir fort lei det så fort julaften er over egentlig.

Koselig måte og våkne på da ;) jeg våkna med en fot midt i ansiktet av min toåring :p ikke like sjarmerende :p

Haha uff ja. Eldste ville ha en hu også. Nei sa jeg bare [emoji23] Orker ikke det igjen gitt.

Men kjøpte egostrikk boka. Og tenker å strikke dahlia til oss alle. Mariusbok har jeg også. Er så mye fint der også. Men ttor jeg drøyer den litt enda. Hatt litt pause nå. Så må finne noe jeg virkelig vil ha selv nå i første omgang. Dahliatoppen strikka jeg til niesa mi nå og den var spennende å strikke. Så gøy når mønsteret kom frem :D

Takk. Prøver så godt jeg kan. Farmor er veldig stolt da. At noen i familien kan strikke :D Hu strikker sokker da. Så det får hu ta seg av [emoji14] Syns sokker var fryktelig kjedelig. Men har prøvd for å se om jeg fikk til hælen da. Nysgjerrigheten lenge leve [emoji23]

Skjer ikke nei :p

Dahlia er så fint. Elsker og måten mønstret kommer frem på :)

Fikk du til hælen da? Sokker er sånn tv strikk for meg. Når jeg ikke orker store prosjekter. Er alltid sokker til venninnen mine og noen andre som ønsker det til jul :p så strikker det litt i skippertak gjennom året så jeg har en 8-10 par liggende når jula nærmer seg

Derfor skal du og jeg ha en felles kampanje om "få det gjort uten å stresse mot en deadline"-prosess i 2018, ikke nyttårsforsett men noe vi skal jobbe med å endre måten vi tenker og handler på i 2018 sant?

Jeg er med! :D

Gulvene ble ikke tatt (sjokk :P ) men bilen ble ryddet og støvsuger. I tillegg kom vi oss ut av huset en tanke før planen. Nå blir det en hektisk dag, men bare på en god måte :)

Med omgangssyke blir det kloret en del ja :p er vel bare klor som tar det.

Heldigvis tok vi opp treet tidlig. Vi orka ikke vente og ta det typ idag. Pakker det heller ned tidlig :p blir fort lei det så fort julaften er over egentlig.

Koselig måte og våkne på da ;) jeg våkna med en fot midt i ansiktet av min toåring :p ikke like sjarmerende :p
Ikke så sjarmerende det nei.

Hun er jo herlig når hun våkner. Det er bare litt tidlig. Også er hun veldig nammajente, så at jeg har svigermor og mannen er ikke helt så mye til avlastning. Nå er de to butikken da, mannen "truer" dessuten med å bli syk etter å ha passet ungene....

Så jeg pakker gaver og suller rundt her med ungene

Skjer ikke nei [emoji14]

Dahlia er så fint. Elsker og måten mønstret kommer frem på :)

Fikk du til hælen da? Sokker er sånn tv strikk for meg. Når jeg ikke orker store prosjekter. Er alltid sokker til venninnen mine og noen andre som ønsker det til jul [emoji14] så strikker det litt i skippertak gjennom året så jeg har en 8-10 par liggende når jula nærmer seg

Ja. Fikk til hælen [emoji14] Så har jeg ikke gjort det igjen gitt. Kjenner sokker og votter er rimelig kjedelig. Liker visst bedre store prosjekter jeg :D

Faktisk er det ei eldre dame her i kommunen som strikker sokker gjennom hele året. Og når barna går julebukk. Gir hu de sokker i deres str. Hu er den mest populære å gå hos. Barna og voksne elsker hu [emoji7]

Sokker er gull da. Derfor glad farmor strikker det da [emoji14]

Fint med helg og fri. Frokost på 3 måter.

Jeg ville ha bogskinke og eggerøre. Så laga meg det.
Minste ville ha kokt egg. Så laga hu det.

Eldste derimot ville ha bogskinke og speilegg. Men hu stekte det selv da. Liker å se at hu kan [emoji7]

Gulvene ble ikke tatt (sjokk :P ) men bilen ble ryddet og støvsuger. I tillegg kom vi oss ut av huset en tanke før planen. Nå blir det en hektisk dag, men bare på en god måte :)

Klarte du å ikke bli stressa?:)

Fint med helg og fri. Frokost på 3 måter.

Jeg ville ha bogskinke og eggerøre. Så laga meg det.
Minste ville ha kokt egg. Så laga hu det.

Eldste derimot ville ha bogskinke og speilegg. Men hu stekte det selv da. Liker å se at hu kan [emoji7]

Gøy når de begynner å fikse sånt selv )

Ja. Fikk til hælen [emoji14] Så har jeg ikke gjort det igjen gitt. Kjenner sokker og votter er rimelig kjedelig. Liker visst bedre store prosjekter jeg :D

Faktisk er det ei eldre dame her i kommunen som strikker sokker gjennom hele året. Og når barna går julebukk. Gir hu de sokker i deres str. Hu er den mest populære å gå hos. Barna og voksne elsker hu [emoji7]

Sokker er gull da. Derfor glad farmor strikker det da [emoji14]

Hehe. Du er ambisiøs ;) jeg elska p strikke gensre før. Men tar heller votter og sokker så. For det går fortere :p syr for det meste så så det blir liksom ikke tiden :p

Så snilt av henne! Tenk så mange som får ullester og kanskje eneste de har. Hjemmestrikka lester er de beste :D

Ikke så sjarmerende det nei.

Hun er jo herlig når hun våkner. Det er bare litt tidlig. Også er hun veldig nammajente, så at jeg har svigermor og mannen er ikke helt så mye til avlastning. Nå er de to butikken da, mannen "truer" dessuten med å bli syk etter å ha passet ungene....

Så jeg pakker gaver og suller rundt her med ungene

Føler mannen han trenger å få litt fri?:p

Eldste er ekstremt mammajente så er jegnsom står opp med henne uansett om det er 03 på natta eller 06 på morran. Går ikke å være uten meg :p

Hehe. Du er ambisiøs ;) jeg elska p strikke gensre før. Men tar heller votter og sokker så. For det går fortere [emoji14] syr for det meste så så det blir liksom ikke tiden [emoji14]

Så snilt av henne! Tenk så mange som får ullester og kanskje eneste de har. Hjemmestrikka lester er de beste :D
Ja har sett dette. Du er så flink ! [emoji7]

Ja. Det er gull verdt. Hu er god som gull syns jeg :D

Back
Topp