Hun skjønner ikke at det er kveld..

NiLove

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Lille skjønner ikke at det er natt når jeg legger henne rundt kl.19. Hun tror det er bare enda en dupp. Hun sovner for natta først rundt kl.21-22. Spiser rundt 01 og 04.

Våkner rundt 6-7 og da står vi opp. Er våken 1.5 time og sover en liten dupp på ca en time. Er våken i 1.5 time og sover lang dupp (par/tre timer) rundt 11-tiden. Liten dupp igjen rundt 16/17.

Hun legger på seg som hun skal. Sovner uten særlig hjelp. Sover i vogn på dagen. Får pysj og vask før 19.

Noen tips eller råd for at hun skal forstå at "duppen" hennes rundt 19 er natta?
 
Lille skjønner ikke at det er natt når jeg legger henne rundt kl.19. Hun tror det er bare enda en dupp. Hun sovner for natta først rundt kl.21-22. Spiser rundt 01 og 04.

Våkner rundt 6-7 og da står vi opp. Er våken 1.5 time og sover en liten dupp på ca en time. Er våken i 1.5 time og sover lang dupp (par/tre timer) rundt 11-tiden. Liten dupp igjen rundt 16/17.

Hun legger på seg som hun skal. Sovner uten særlig hjelp. Sover i vogn på dagen. Får pysj og vask før 19.

Noen tips eller råd for at hun skal forstå at "duppen" hennes rundt 19 er natta?

Undrer meg over nøyaktig det samme!!!!![emoji23]
 
Lille skjønner ikke at det er natt når jeg legger henne rundt kl.19. Hun tror det er bare enda en dupp. Hun sovner for natta først rundt kl.21-22. Spiser rundt 01 og 04.

Våkner rundt 6-7 og da står vi opp. Er våken 1.5 time og sover en liten dupp på ca en time. Er våken i 1.5 time og sover lang dupp (par/tre timer) rundt 11-tiden. Liten dupp igjen rundt 16/17.

Hun legger på seg som hun skal. Sovner uten særlig hjelp. Sover i vogn på dagen. Får pysj og vask før 19.

Noen tips eller råd for at hun skal forstå at "duppen" hennes rundt 19 er natta?

Har ingen råd, selv om hu mi klarer å forstå forskjell på natt og dag, og kan sove 10-12 timer sammenhengende på natt (mener ikke å gni det inn, for vi har også hatt våre dårlige netter, og forstår frustrasjonen!). Barn er forskjellig, og noen trenger mat på natt. Vi skiller på natt og dag med lyst og mørkt lys, men det tenker jeg du helt sikkert også gjør. Så ikke tenk at du gjør noe feil, du gjør det du kan. Og babyen din har sine behov. Det går seg nok til, og det er helt normalt! Jeg tror rutinene du legger opp til helt sikkert hjelper på. Vi har også gode rutiner rundt dupp og legging, og har hele tiden fulgt babyens ønsker rundt når hun vil sove og når hun vil andre ting. Håper du klarer å få litt søvn selv! Vi må noen ganger kanskje akseptere at babytida er slik den er, og du er den beste mammaen for din baby. Gode klemmer til deg!
 
Det kan hende det ordner seg av seg selv når babyen blir eldre :) bare ha de samme rutinene hver kveld selv om baby ikke mener det er natta :) det er like vanlig at babyer ikke skjønner forskjell på dag og natt, som det er at noen babyer er «født» med døgnrytmen :)
 
(Sniker)

Det justerer seg av seg selv etterhvert. :)
 
Lille skjønner ikke at det er natt når jeg legger henne rundt kl.19. Hun tror det er bare enda en dupp. Hun sovner for natta først rundt kl.21-22. Spiser rundt 01 og 04.

Våkner rundt 6-7 og da står vi opp. Er våken 1.5 time og sover en liten dupp på ca en time. Er våken i 1.5 time og sover lang dupp (par/tre timer) rundt 11-tiden. Liten dupp igjen rundt 16/17.

Hun legger på seg som hun skal. Sovner uten særlig hjelp. Sover i vogn på dagen. Får pysj og vask før 19.

Noen tips eller råd for at hun skal forstå at "duppen" hennes rundt 19 er natta?
Vi har hatt/har akkurat samme problemet. Hold på de faste leggerutinene deres så går det seg til. Her tok det en måneds tid før hun skjønte tegninga, og nå går det jevnt over bedre. Hun legger seg greit og våkner etter 40 min- 1 time, men nå kan vi som regel gå inn og putte inn smokken og så sivner hun igjen. Noen kvelder våkner hun og hylskriker pga mareritt, da trenger hun lenger tid på å roe seg.
 
Min har begynt med det der de siste ukene. Får ikke lagt ham før kl 23 eller senere. Storebror er oppe kl 6 og begge er våkne minst to ganger hver mellom jeg legger mini og eldste står opp, så det blir lite søvn for tiden.

Prøver å unngå dupper fra kl 15 og utover, da sovner han godt fra kl 18/19 og utover.
 
Lille har aldri sovnet tidlig, generelt har hun sovnet rundt 22 og sover til 07 med matinger. Skulle virkelig ønske hun tok kvelden før slik at jeg hadde fått litt egentid:rolleyes: hun sover bare 30 minutterslurer på dagtid i tillegg...
 
Samme problem her! Lurer på om det er fordi at jeg og faren hennes er b-mennesker begge to?? [emoji23] hun kan fint legge seg 21-22 tida men så våkner hun 23ish og kan være helt våken til 0030ish. Foreløpig lar vi henne styre det selv. Men får innføre litt regler etter hvert. Hun våkner ca 0930-10ish hver dag. Som oss [emoji23] hun spiser en gang om natten rundt 4-5 og 8.30ish. Nesten så vi kan stille klokka etter henne de to siste ukene
 
Har ikke noen konkrete tips, men her har jenta mi bestemt at den beste tiden å starte leggerutinen er en gang mellom 20 og 21! Det varierer selvsagt, og kan til og med være tidligere og seinere. Og det er ikke sjeldent at hun har en «daghvil» frem til kl.19. Før ble jeg veldig stressa av det for da tenkte jeg at hun ikke kom til å sovne før seint, men hun er alltid klar for senga etter ca et par timer. Med god hjelp av rutiner.
For litt siden prøvde jeg å bestemme at fra nå av skal leggingen starte kl19.30. Det kom ikke på tale! [emoji23]
 
Det kan hende det ordner seg av seg selv når babyen blir eldre :) bare ha de samme rutinene hver kveld selv om baby ikke mener det er natta :) det er like vanlig at babyer ikke skjønner forskjell på dag og natt, som det er at noen babyer er «født» med døgnrytmen :)
Håper det går seg til ja, har jo to til som også skal legges ;) De skjønte jo i hvert fall at kvelden var fra ca 19-20, hun her er skikkelig B-babymenneske [emoji13]
 
Mi jente skjønner heller ikke at det er kveld kl 19, tar seg ofte bare en dupp og tar kveld klokka 22. Ikke noe jeg stresser med, jeg tenker at det ordner seg av seg selv med tiden. Hun er ekstra kosete på kvelden, og jeg prøver heller å nyte dèt.
 
Vi ble anbefalt å holde han våken fra kl 16, og så legge tidligst kl 19 :)
 
Vi har funnet ut at maksgrensen mellom siste dupp og natta er 2 timer. Så når vi gir grøt og tar på pysj kl 18, må de våkne rundt kl 16. Det fungerte bra her ihvertfall. Tror også når de forstår at det å ta på pysj osv betyr kvelden, vil gjøre at det blir lettere:)
 
Akkurat det samme her hos oss... Lille våkner etter 45 minutter- 1 time hver kveld. Og det har hun gjort i flere uker nå! Hva gjør dere når deres våkner? Her har vi prøvd alt føler jeg... Gitt henne flaske på rommet i mørket, bysset henne på rommet, tatt henne opp i stua... Blir helt rådvill jeg.
 
Lille skjønner ikke at det er natt når jeg legger henne rundt kl.19. Hun tror det er bare enda en dupp. Hun sovner for natta først rundt kl.21-22. Spiser rundt 01 og 04.

Våkner rundt 6-7 og da står vi opp. Er våken 1.5 time og sover en liten dupp på ca en time. Er våken i 1.5 time og sover lang dupp (par/tre timer) rundt 11-tiden. Liten dupp igjen rundt 16/17.

Hun legger på seg som hun skal. Sovner uten særlig hjelp. Sover i vogn på dagen. Får pysj og vask før 19.

Noen tips eller råd for at hun skal forstå at "duppen" hennes rundt 19 er natta?

OMG du beskrev min lille der. Han våkner til og med 00:00 tror det er 1 t dupp. Prøv å legge h*n tilbake ha rommet mørkt. Når han våkner pleier jeg å løfte han opp og også legg han tilbake etter 2 min spør hvor fort han sovner igjen. Noen ganger løftet han hodet opp for å se også smile han tror det er vanlig dag/leke time haha. Håper det blir bedre til neste mnd
 
Back
Topp