Bekkenløsning eller sa?

Sommerbarn16

Forumet er livet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei, hadde bekkenløsning i forrige svangerskap, hadde ikke så veldig kraftig men det var slik at jeg fikk litt vondt i korsryggen og strålende smerte nedover innsiden av venstre lår. Har kjent symptomer til bekkenløsning fra uke 8, men i dag har jeg hatt veldig mye vondt i korsryggen. Har gjort en del i dag, gått og løftet mye. Nå er ryggen enda verre i tillegg til at jeg har murring i magen.

Hadde en SA i mars da jeg var 7+5 om jeg husker rett så startet det med vondt i ryggen, så kom blødnigen og til slutt kraftige magesmerter.

Hva tror dere at dette kan være? Bekkenløsning eller SA?

Er det øvelser eller noe jeg kan gjøre for å hindre at bekkenløsningen blir så ille?

Ikke bære tungt og belaste minst mulig. Det finnes jo de som havner i rullestol pga bekkenløsning, så det kan være heftige greier...

Ikke bære tungt og belaste minst mulig. Det finnes jo de som havner i rullestol pga bekkenløsning, så det kan være heftige greier...
Ikke så lett når jeg har en liten på 1 1/2 år, og jobber på sykehje.[emoji17] Men får prøve på det [emoji28]

Ikke så lett når jeg har en liten på 1 1/2 år, og jobber på sykehje.[emoji17] Men får prøve på det [emoji28]
Du har ganske sikkert krav på tilrettelegging på jobben. Det er vel neppe verdt å ødelegge kroppen sin så du bør ta hensyn.:)

Du har ganske sikkert krav på tilrettelegging på jobben. Det er vel neppe verdt å ødelegge kroppen sin så du bør ta hensyn.:)
Ja, de prøvde å tilrettelegge sist gang, men ble sykemeldt 100% i uke 20.. [emoji17] Får håpe jeg klarer å gå fult frem til fødselspermisjonen denne gang. Går i lære så vil egentlig klare å bli ferdi først [emoji28]

Hørest mer ut som bekkenløsing å ikke sa? Men alle er jo forskjellige.. begge mine sa me 2 mnd mellom var jo vidt forskjellige.. første var det bare blod å ikke noe mer, på andre var de SKIKKELI mensensmerte etterpå kom blodet.. så vetikke.. hvor langt er du på vei? Hadde sikkert ringt lege jeg:) lykke til♡

Hørest mer ut som bekkenløsing å ikke sa? Men alle er jo forskjellige.. begge mine sa me 2 mnd mellom var jo vidt forskjellige.. første var det bare blod å ikke noe mer, på andre var de SKIKKELI mensensmerte etterpå kom blodet.. så vetikke.. hvor langt er du på vei? Hadde sikkert ringt lege jeg:) lykke til♡

10+6 i dag. Tror jeg bare hadde hatt en litt dårlig natt i tilegg til påbegynende bekkenløsning, sov halve natten på sofaen. Så det har nok litt å si. Har i tilegg irritabel tarm og jeg spiser fortsatt de produktene jeg ikke bør spise. Så det kan ha noe med magesmertene å gjøre. Sliter litt med å skille smertene jeg har i magen. Om det kommer av irritabel tarm, mensensmerter eller andre ting [emoji29]

10+6 i dag. Tror jeg bare hadde hatt en litt dårlig natt i tilegg til påbegynende bekkenløsning, sov halve natten på sofaen. Så det har nok litt å si. Har i tilegg irritabel tarm og jeg spiser fortsatt de produktene jeg ikke bør spise. Så det kan ha noe med magesmertene å gjøre. Sliter litt med å skille smertene jeg har i magen. Om det kommer av irritabel tarm, mensensmerter eller andre ting [emoji29]

Føler med deg på det siste der. Har også IBS og trodd jeg har mistet flere ganger når magen setter skikkelig igang.. Bekkensmertene er såpass tydelige at de klarer jeg skille. Kom uke 4 her :(

Back
Topp