Forkjøla.... Nervøs

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Da har lillesøster blitt forkjølet.
Første ordentlige etter at hun havnet på sykehuset med paravirus rett etter hjemkomst.
Kjenner jeg er på tå hev. Hun snørrer, nyser, hoster og er utrolig sutrete. Første dag idag, foreløpig ingen feber. Noen tips mot hoste evt forebyggende mot tett bryst?
 
Da har lillesøster blitt forkjølet.
Første ordentlige etter at hun havnet på sykehuset med paravirus rett etter hjemkomst.
Kjenner jeg er på tå hev. Hun snørrer, nyser, hoster og er utrolig sutrete. Første dag idag, foreløpig ingen feber. Noen tips mot hoste evt forebyggende mot tett bryst?

Hvile og mye væske er det eneste som gjør noen monn. Kos masse og passe på at hun ikke er for varm.
God bedring! <3
 
God bedring!
Lurt med mye væske og så mye hvile som hun er interessert i. Forkjølelse her også, men vår lille er turbo!
 
Rutiner er kastet. Hun blir tilbudt drikke hele veien, men ikke like interessert.
 
Et tips er å heve hodeenden i sengen (putte noen bøker e.l under bena) slik at hode ligger høyere enn resten av kroppen + saltvann og evt nesesuger til tett nese) Skulle ønske jeg hadde noe mer å komme med, men er litt i villrede selv. Her har lillesøster vært potte tett i flere uker (smittet sv storebror) med varierende allmentilstand. Vært et par runder på sykehuset. Fått beskjed om at så lenge hun drikker nok melk til å få våte bleier så kan vi senke skuldrene.
 
Et tips er å heve hodeenden i sengen (putte noen bøker e.l under bena) slik at hode ligger høyere enn resten av kroppen + saltvann og evt nesesuger til tett nese) Skulle ønske jeg hadde noe mer å komme med, men er litt i villrede selv. Her har lillesøster vært potte tett i flere uker (smittet sv storebror) med varierende allmentilstand. Vært et par runder på sykehuset. Fått beskjed om at så lenge hun drikker nok melk til å få våte bleier så kan vi senke skuldrene.

Godt tips! :)

Vil bare benytte anledningen til å presisere at man ikke må bruke pute eller legge noe annet under barnets hode, som mange tror er synonymt med å legge noe under bena i hode-enden.
 
Et tips er å heve hodeenden i sengen (putte noen bøker e.l under bena) slik at hode ligger høyere enn resten av kroppen + saltvann og evt nesesuger til tett nese) Skulle ønske jeg hadde noe mer å komme med, men er litt i villrede selv. Her har lillesøster vært potte tett i flere uker (smittet sv storebror) med varierende allmentilstand. Vært et par runder på sykehuset. Fått beskjed om at så lenge hun drikker nok melk til å få våte bleier så kan vi senke skuldrene.
Har hevet senga. Fikk også tips om å bruke vippestol på det laveste. Bruker saltvann og nesesuger.
Masse god bedring til dere også.
 
Vi prøvde paracet natt nr 2 sammen med nesedråper beregnet på babyer. Dermed sov hun nesten hele natten og våknet mye bedre dagen etter. Surkler fortsatt i brystet hennes, men hun er seg selv med samme aktivitetsnivå og humør.
 
Back
Topp