Skravletråd Desember

Er vant til 23 selv. Samme med mannen. Men begge forbinder det med stressa mor som truer med å avlyse jula annahver minutt for de stresser sånn. Så i år er vi heller tidlig ute

Synd da :(
Jeg har bare gode minner fra barndommens lillejulaften, så det er synd at jeg ikke har energi til å bry meg så mye om den dagen lenger.

På en måte ja. Men vi ønsker jo uansett å flytte sørover da jeg ikke trives her overhodet. Og grunnene for å gjøre det blir bare større og større :p

Begge våre jobber er veldig underbetalt her i nord. Om gubben får samme jobb nede i oslo området, tjener han 14000 brutto mer i mnd enn nå. For samme jobb. Jeg tjener adskillig mer enn her. Men usikker på om stillingen er for meg. Drømmen er å starte for meg selv. Stoffbutikk med nettbutikk. Åpent 3-4 ganger i uka til å begynne med og være sin egen sjef. Alltid drømt om å starte et eller annet selv, og stoffbutikk er absolutt en drøm [emoji16]

Håper virkelig du lykkes med drømmen din![emoji1]
Og håper dere klarer å finne jobber her sør dere vil trives med![emoji173]️

Egentlig ikke.
Hadde jeg vært det hadde jeg kommet mye lenger i juleforberedelsene..
1 av 5 kaker/konfekt er laget
0 av 2 pålegg er laget
2 av et stort antall nisser er satt opp
0 av 1 juletre er kjøpt
Og så videre
Senk skuldrene og trekk pusten. Det blir jul selv om ikke slle nissene settes opp, og alle kake-/konfektsortene er laget!

Sitter og klør meg i hodet.

Vi skal jo ha selskapet til frøkna på lørdag...
Men sitter og tenker, jeg har jo ikke pyntet ordentlig til jul enda, pleier ikke å gjøre det før like før 21.-23. en gang.
Kanskje jeg burde pynte litt mer i dag

Jeg har ikke pyntet...har hatt selskap idag jeg også[emoji4] pynter alltid dagen etter mellomste sin bursdag...han ønsker ikke fokus på jul når han er så uheldig å ha bursdag i desember[emoji38]

Har fått vedtak på at uføretygden min er blitt redusert pga inntekt. Dette er jo i og for seg riktig, siden min hovedinntekt er foreldrepenger. Men det går ut i starten av februar. Jeg aner ikke hvor lett det er å få riktig utbetaling da, eller om jeg må vente til neste år igjen. Jeg synes det er rart at jeg skal ha både uføretrygd og foreldrepenger, men Nav sa at det var riktig, og det står svart på hvit i vedtaket. Jeg tror jo at alt er som det skal være, men jeg vet ikke. Jeg klarer ikke slike vedtak og skjema med masse skrift som sier meg nada, jeg aner ikke om dette blir riktig eller feil. Og Nav har stengt mail i helgene. Så nå er det bare tåke og stress og jeg kjenner at tungsinnet kommer sigende. Fy fader så lei jeg er av Nav. Skulle ønske jeg slapp å ha noe som helst med dem å gjøre! :(

Kom hjem fra ei litt sein handlerunde. Sambo hadde bada og lagt frøkna på 5 mnd. Han glemte å gi henne grøt, men hadde gitt henne smoothie til kvelds:p hun hadde sovna da jeg kom, så her sitter jeg med betongpupper som ikke har blitt tømt siden kl 16, og har akkurat spist nydelig hkemmelaget pizza. Sitter og teller på knappene om jeg skal finne frem pumpa og ghøre noe med sprengen, eller om jeg skal prøve å amme frøkna i søvne..

Stakkar prinsessa mi :( ørebetennelse , øyebetennelse og kraftig forkjølet . Hadde 39 i temp hos legen . Nå har hun fått i seg en smoothie her. Håper ikke den hostes opp

Masse god bedring til snuppa di[emoji4]

Da er deig til pepperkaker og pepperkakehus lagd, i morgen skal vi bake.

Egentlig ikke.
Hadde jeg vært det hadde jeg kommet mye lenger i juleforberedelsene..
1 av 5 kaker/konfekt er laget
0 av 2 pålegg er laget
2 av et stort antall nisser er satt opp
0 av 1 juletre er kjøpt
Og så videre

Godt det ikke bare er meg.

Men her er i tillegg huset rotete. Det har du tatt til bursdag.

Da er deig til pepperkaker og pepperkakehus lagd, i morgen skal vi bake.
Hos dere også :)
Har også satt deigen i kveld, og har baking i morgen.
Hvor mange hus lager dere?

Ja. Der fikk du svar. Håper det går greit med henne

Jeg skal ikke være bekymra sier pappa. Hun er ikke sånn syk. Bare syk. Godt det. Men håper det går over snart. Snart jul.

Krysser alt jeg har for en frisk jul[emoji4]

Hos dere også :)
Har også satt deigen i kveld, og har baking i morgen.
Hvor mange hus lager dere?
Vi lager trolig bare ett. Tilnød to, men da vil vel lillemor også ha eget. Pleier bare lage et. Ganske lite. Men nok, for de spiser ikke alt når det knuses.

Godt det ikke bare er meg.

Men her er i tillegg huset rotete. Det har du tatt til bursdag.
Det å ha barn med bursdag i midten av desember har både fordeler og ulemper.
En av fordelene er at huset er ryddet og for det meste rent 8 dager før jul :)

Regner med at det blir pepperkaker og oreokonfekt i morgen.
Fedtkager på torsdag, stor fare for at krumkakene ryker.
Svinerull og roastbiff på fredag (+majones og remulade, men det går fort å lage)

Back
Topp