Skravletråd Desember

Mamma er 63 år gammel, har bl.a astma, høyt blodtrykk og (kostholdsregulert) diabetes. Hub har et par andre kroniske diagnoser også men de inngår ikke i risikogruppene i seg selv. Av denne grunn har jeg i flere å snakket om st hin burde ta vaksinen og hun har gjort det de siste årene.

Uheldig var hun altså å fikk det likevel, og også min onkel som er vaksinert. Mulig vaksinen ikke traff helt på hvilket virus som er i omløp? Jeg blir ikke helt klok på nhi sine rapporter men samme kan det være. Hun er ikke innleggelses-nivå-syk, men "hvile hjemme"-syk. Kino med ungene utgår. Pappa og mannen går med dem.

Planlagt juleverksted/nissefest 22.12 avventer vi og ser, det et enda ei uke til så det blir sikkert. Pappa har tatt fri fra jobb og de har planlagt å ha skoleungene (altså fire stk fra 1,1,2 og 4 klasse) der. Hun har planer om middag for alle (med foreldrene altså) etterpå men det antar jeg utgår.

Hun er altså syk, men ikke alvorlig syk. Og i motsetning til meg et sånt organisert menneske at alle gavene nok er pakket inn, forberedelser til aktiviteter 22.12 er gjort klare og huset er stort sett helt ryddig det. De skal rydde kjellerstua som har vært brukt litt som "bod" i høst sånn at ungene kan leke der, men ellers tror jeg se er i rute til jul så at hun må hvile en uke går nok bra.

Var nok uheldig ja og fikk det likevel :/ håper hun kommer seg raskt

Godt hun har gjort alt ferdig tidlig ;) men du kommer deg i mål du også skal du se ;)

Gratulerer med bare 1strek :)
Du har all rett til å være glad for det, med tanke på hvor stor skade svangerskap har gjort på kroppen din <3

Takk takk :p fant it mannen ikke kan snippe seg med de første årene. Så får bli gummi og p plaster for å være sikker. Har jo fått de barna jeg ønsker, men så dritt at kroppen skal bli så ødelagt av p være frem noe så fantastisk, at jeg ikke kan det flere ganger :(

Gratulerer så mye med en strek :)

Har du skiftet prevensjon den siste tiden, min venninne ble slik den første tiden etter å ha skiftet, jeg var prøver på det tidspunktet og hun var innom og stjal test (som viste en strek).
Husk at dersom du bruker hormon prevensjon kan godt mensen finne på å forsvinne en gang i blant

Vi har bare brukt kondom. Jeg tåler ikke p piller eller spiral. Og hormonprevansjon har jeg egentlig ikke lyst på. Men spiral er utelukket. P plaster tror jeg kanskje er det eneste jeg er villig å prøve. Mannen kan visst ikke snippe seg de første årene

Ikke lenge igjen til jul [emoji7] må få levert ut gaver og julekort [emoji85]
Husk siste frist posten har for å garantere at ting kommer frem til jul er i morgen..

Jul, nei den tenker jeg på etter i morgen, først bursdag

Fy f. Var på ett senter og det var spinnglatt utførbi. Livsfarligt.
Værre var det hjemma hos oss. Eg såg ikke det var så glatt så eg tog en runddans med gutten på 20 mnd i armen. Der landa eg på h.side h.hofte og h.armbåge :(

Au au au. Hvordan er kroppen nå da?:(

Men så utrolig stas med hjemmelagede pakker! Jeg setter ekstra pris på de gavene nettopp fordi det ligger så mye arbeid og kjærlighet bak.

Er det jeg håper mottakerne også synes. I år har vi ikke kjøpt noen. Alt har jeg brukt månedsvis på å strikke og sy :),

Stakkar prinsessa mi :( ørebetennelse , øyebetennelse og kraftig forkjølet . Hadde 39 i temp hos legen . Nå har hun fått i seg en smoothie her. Håper ikke den hostes opp

Masse god bedring til jenta di. Hun fikk alt hun :(

Lillejenta er forholdsvis sutrete for tiden. Og vil helst ikke sove på dagtid. Prøvde oss på en tur i dag, måtte gi opp for hun likte ikke å ligge i dag. Gøy med baby :hilarious:

Tøffere enn mange sier med baby altså:p

Vi har bare brukt kondom. Jeg tåler ikke p piller eller spiral. Og hormonprevansjon har jeg egentlig ikke lyst på. Men spiral er utelukket. P plaster tror jeg kanskje er det eneste jeg er villig å prøve. Mannen kan visst ikke snippe seg de første årene

Hvorfor kan han ikke snippe seg?

God kveld og god natt :) 8 DPO i morgen og testetøsen må teste... blir dyrt dette om vi bruker tid på å bli gravid ;)

Var nok uheldig ja og fikk det likevel :/ håper hun kommer seg raskt

Godt hun har gjort alt ferdig tidlig ;) men du kommer deg i mål du også skal du se ;)

Mamma er faktisk ferdig å bake også, så jeg har fått låne krumkakejernet

vi får ta iet tak i helga så kommer vi vel i mål vi også. Faktisk er det jo bare en uke igjen. Så på tide å både hande inn en del mat og bake en del kaker og vaske en del hus

God kveld og god natt :) 8 DPO i morgen og testetøsen må teste... blir dyrt dette om vi bruker tid på å bli gravid ;)

Derav billige tester fra netsted med ca det navn... svidd av en de tester gjennom årene ja. Godt jeg er ferdig.

Derav billige tester fra netsted med ca det navn... svidd av en de tester gjennom årene ja. Godt jeg er ferdig.
Liker ikke? Billige tester eller at jeg er ferdig?

Blæ, jeg ser på klokka og mister konsentrasjonen.

Mamma hadde legetime 1345

Jeg vet at leger ofte er forsinket på denne tiden altså.
Men jeg venter på den meldinga hun skulle sende meg når hun var ferdig. Der det helst skulle stå at hun ikke har lungebetennelse, bare er skikkelig forkjøla. Hoste. Nedsatt hosteevne pga andre sykdommer. Slim som derved ikke kommer opp og ut. Feber og føler seg slett ikke bra.

Hadde dobbeltsidig lungebetennelse og noen dager innlagt i mai...

Uff, hvordan går det med mammaen din?[emoji20]

Back
Topp