Mamma er 63 år gammel, har bl.a astma, høyt blodtrykk og (kostholdsregulert) diabetes. Hub har et par andre kroniske diagnoser også men de inngår ikke i risikogruppene i seg selv. Av denne grunn har jeg i flere å snakket om st hin burde ta vaksinen og hun har gjort det de siste årene.
Uheldig var hun altså å fikk det likevel, og også min onkel som er vaksinert. Mulig vaksinen ikke traff helt på hvilket virus som er i omløp? Jeg blir ikke helt klok på nhi sine rapporter men samme kan det være. Hun er ikke innleggelses-nivå-syk, men "hvile hjemme"-syk. Kino med ungene utgår. Pappa og mannen går med dem.
Planlagt juleverksted/nissefest 22.12 avventer vi og ser, det et enda ei uke til så det blir sikkert. Pappa har tatt fri fra jobb og de har planlagt å ha skoleungene (altså fire stk fra 1,1,2 og 4 klasse) der. Hun har planer om middag for alle (med foreldrene altså) etterpå men det antar jeg utgår.
Hun er altså syk, men ikke alvorlig syk. Og i motsetning til meg et sånt organisert menneske at alle gavene nok er pakket inn, forberedelser til aktiviteter 22.12 er gjort klare og huset er stort sett helt ryddig det. De skal rydde kjellerstua som har vært brukt litt som "bod" i høst sånn at ungene kan leke der, men ellers tror jeg se er i rute til jul så at hun må hvile en uke går nok bra.
Var nok uheldig ja og fikk det likevel :/ håper hun kommer seg raskt
Godt hun har gjort alt ferdig tidlig