Verste/ beste lukt

Sallys

Glad i forumet
Mailykke 2018
Mange opplever at enkelte ting plutselig lukter pyton eller kjempegodt når en er gravid.

Jeg takler plutselig ikke lukten av:
- Nudler (verst er de med kyllingkrydder)
- Skyllemidlene jeg til vanlig bruker og liker

Liker ekstra godt:
- Deodoranten til samboeren, jeg kan åpne og lukte på den flere ganger om dagen, haha!



Har du oppdaget noe spesielt med luktesansen? [emoji1]
 
Liker virkelig ikke røykelukt, liker det ikke i utgangspunktet, men nå holder jeg pusten... Men vaniljesukker er ganske digg!
 
Jeg takler IKKE indisk mat lukt, og svette lukt fra andre eller alkohol lukt.
Liker ekstra godt, kremen min, lukten av nyvasket laken, og lukten å komme ut i minusgrader å snø[emoji1381][emoji12]
 
Det varierer fra dag til dag:p en dag syns jeg f.eks håndsåpa på badet lukter KJEMPE godt(kunne nesten spist den:rolleyes:), andre dager vil jeg brekke meg:yuck::hilarious:

Men er for tida generelt ikke noe fan av kraftige matlukter, herreparfyme ol, røyk, LAVENDEL:grumpy:
 
Enig i at røyklukt er døden, i tillegg klarer jeg ikke lukten av mannens ånde etter at han har snusa (har ikke tidligere merket at det lukter noe i det hele tatt), så nå må han pusse tennene hvis han vil kysse meg etter å ha snusa [emoji23]
 
Har fått total avsmak på kylling! [emoji13] Så merker jeg hvor sykt mange det er som har dårlig ånde... [emoji15]
 
Smelta ost. Jeg blir så kvalm av den lukta. Og jeg som egentlig elsker ost høyere enn alt annet.
 
Heldigvis ikke så mye jeg reagerer på, men mannen jobber som smed og jeg syntes den metall lukta er litt ekstra uutholdelig nå. Alltid hatt en sterk aversjon mot kjøttlukt, nå er det samme med fisk, både smak og lukt er så forsterket at jeg blir helt dårlig.

Jeg syntes kroppslukt er verst, lukten av skittentøy.. kjenner noen odører der som jeg ikke har vært borti maken til før :wtf:
 
Fikser ikke lukten av sluk. Har aldri før merket at det lukter noe, og det lukter ikke egentlig vondt. Bare vått på en måte. Nå får jeg fnatt hvis dusjdøren står åpen på badet..
 
Lavendel, svettelukt (er så mye mer forsterket enn tidligere), kjøleskap, totalt avsmak på kylling, og sneiplukt...
 
De samme luktene som vanlig, bare sterkere! Ukjente folk sin dårlige kroppslukt er det verste. Liker veldig godt friske og rene lukter.
 
Jeg takler ikke lukt av hundemat, plastposer og røyk, blant annet. Og så syns jeg at jordbær, skog (trær) og mandariner lukter herlig. Jeg er skikkelig plaget av luktesansen, og tror kvalmen hadde vært en del bedre hvis det ikke var for den. Nesten så jeg ønsker meg en skikkelig forkjølelse :p Men jeg kjenner "fantomlukter" som egentlig ikke er der også, så det spørs om det hadde hjulpet.
 
Røykelukt er helt jævlig til vanlig, og enda verre nå! Sånn jubbe-lukt, og den lukten som sitter i mennesker som nettopp har røyk er faktisk verre enn selve røyken [emoji85]
Mye som lukter jævlig, og jeg føler meg som en sporhund [emoji190] Prøver å puste med munnen, men luktene setter søren meg smak [emoji34][emoji26][emoji43]
 
Røyklukt og sure kluter! Å fy! Men diesel og mye mat lukter kjempe godt[emoji23]
 
Back
Topp