Jeg har fått plass på uttak i uke 6 på Riksen. Jeg hadde en del spørsmål om alternative støttebehandling så sykepleieren jeg snakket med for en tid tilbake anbefalte meg å ta en samtale med en lege for å høre alternativ. Når jeg kom dit i dag så kom jeg inn til en lege som ikke forstod eller snakket så godt norsk. Hun ramset opp forsøkene min og fortalte meg at jeg ikke kunne få noen flere forsøk offentlig! (Jeg har hatt 2 tidligere, så dette er litt siste) Jeg ble helt målløs... Jeg fortalte at jeg hadde fått brev I posten med resepter etc... hun må så dobbelt sjekke systemet! Det viser seg at de har 2 system?! I system nr 2 så står det at jeg skal ha uttak i uke 6. Jeg forteller hva sykepleieren har sakt til meg ang forslag til medisiner og hva slags støttebehandling jeg ønsker. Ikke forstår hun hva jeg skal bruke av medisiner og ikke forstår hun hva jeg sier! Hun spør meg hva jeg ønsker av medisiner og ber meg gjentatte ganger forklare hva jeg vil. Jeg er jo ingen ekspert på dette, det var jo derfor jeg fikk denne timen... hun ender opp med å måtte høre med en annen lege og kommer tilbake med en resept. Må selv si hvilken dose jeg skal ha. Fikk egentlig ikke hjelp til noe som helst. Hadde dette vært mitt første forsøk så vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort! Man føler seg ikke akkurat trygg etter en sånn opplevelse med en «ekspert». Hadde det ikke vært for at det er så dyrt å gå privat, så hadde jeg nok heller gjort det[emoji20]