Ønskerenlitentil
Forelsket i forumet
Hei!
Vi prøver oss på melkefrikost for meg, siden jeg ammer. Lillemann er full av eksem som bare blir verre, og har mye vondt i magen. Grønn vandig bæsj opptil 11-12 gr om dagen hver dag, og nå er han 6 uker. Så tenker det er verdt et forsøk.
Noen som har erfaringer å dele ift barn med eksem, melkefri kost, hvor lang tid tok det før babyen ble bedre? Tips til butikker som har best utvalg av melkefri produkter? Helst havre og mandel.
Er på dag 3 uten melk og eksemet har roet seg ned veldig, selv om det er mye igjen. Men dette tar jo litt tid før huden blir vanlig igjen. Bæsjen er nå mer oransje/brun/gul enn gusjegrønn
Hvor lenge ammet dere med melkefri kost? Jeg er veldig glad i alt av melkeprodukter og synes det er vanskelig og kjedelig å holde meg unna alt. Har lyst at han skal ammes, er glad i det og det er praktisk. Men for å være helt ærlig er jeg usikker på om jeg orker dette i et år...Mulig man heller kan gå over på erstatning etterhvert. Høres sikkert egoistisk ut, men jeg har flere barn og kjenner at jeg blir helt stresset av å tilpasse min middag og tenke på dette hele tiden. Er jo umulig å bli bedt bort eller ta lunsj på kafe. Her om dagen da jeg var på kafe hadde de INGENTING uten melk bortsett fra en ussel salat - uten dressing....
Vi prøver oss på melkefrikost for meg, siden jeg ammer. Lillemann er full av eksem som bare blir verre, og har mye vondt i magen. Grønn vandig bæsj opptil 11-12 gr om dagen hver dag, og nå er han 6 uker. Så tenker det er verdt et forsøk.
Noen som har erfaringer å dele ift barn med eksem, melkefri kost, hvor lang tid tok det før babyen ble bedre? Tips til butikker som har best utvalg av melkefri produkter? Helst havre og mandel.
Er på dag 3 uten melk og eksemet har roet seg ned veldig, selv om det er mye igjen. Men dette tar jo litt tid før huden blir vanlig igjen. Bæsjen er nå mer oransje/brun/gul enn gusjegrønn