farge flekkete ull

Mami1

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Har rotet frem litt ull fra storebror og ser dessverre at mye av Ulla har flekker selv om Ulla i seg selv er hel og pen... Lurer derfor på om noen har erfaring med å farge ull og hva dere brukte. Vil gjerne se resultatet :) er i hovedsak lys lillelamull jeg har tenkt å farge :)

Gallesåpe skal være bra på flekker på ull. :) Hvis det er gule bæsjeflekker, skal disse visstnok være veldig vanskelig å få vekk. Har ikke erfaring med å vaske vekk sistnevnte.

Gallesåpe skal være bra på flekker på ull. :) Hvis det er gule bæsjeflekker, skal disse visstnok være veldig vanskelig å få vekk. Har ikke erfaring med å vaske vekk sistnevnte.
Hehe, er ikke bæsjeflekker, men type s"amboeren kasta alle slags farger inn i samme vask flekker" :p

Hehe, er ikke bæsjeflekker, men type s"amboeren kasta alle slags farger inn i samme vask flekker" :p

Haha, de flekkene ja :p
Gallesåpe skal hvertfall være skånsomt nok, tror feks vanish og klorin kan bli for sterkt for ulla.

Derfor jeg vurderer å farge :)

Åjaaa, du skal farge hele. Misforsto og trodde du skulle farge vekk bare flekkene. Mange som håndfarger ullgarn på Instagram, du kan jo sjekke litt der og finne ut hva som ble brukt, for det må jo være skånsomt nok for ulla :)

Man skal kunne farge ull både med stoffarge og konditorfarge.

sniker. Jeg kjøpte farge på jernia.
Denne:
b818d842511d28649bddaf53929e49e3.jpg

finner ikke bilde av resultatet, men ble veldig fornøyd ihvertfall. Farget i kjele :)

Jeg har farget en dress med konditorfarge med svært varierende resultat, men det er pga den hadde mye gulpeflekker. Fargen tar ikke gulpeflekkene.

Back
Topp