Jenta vår blir storesøster!

36+0, og jeg sliter med å forstå at lillebror snart er her :nailbiting: jeg er så spent, nervøs og gleder meg så veldig til å treffe ham :Heartred

Typisk så skal samboer jobbe akkurat ved termin, håper ikke jeg må ringe ham hjem fra jobb :p

Jeg ringte legekontor ang influensavaksinen, men kunne ikke ta den når jeg er snufsete. Vi skulle se det ann et par dager og håper jeg kan få tatt den :)

Kontroll hos jm på fredag og da skal samboer være med. Da skal vi snakke om fødsel og ha litt oppdatering (ikke så lenge siden sist), og få fylt ut farskapspapirene. I tillegg skulle jeg vært på innskriving på sykehuset igår, men kunne bare ta det over tlf. Godt å slippe å sitte I bil en time bare for en liten samtale, jeg får så vondt I bekkenet når jeg sitter så lenge.

Tenk at vi desember-damene nærmer oss måneden vår! Og det er til og med kommet et par babyer allerede :Heartred

Vedlegg

• 20171101_100952.jpg
    20171101_100952.jpg
    732,2 KB · Visninger: 41
Så greit å få ordnet noe gjennom tlf! Unngå smerter så lenge du kan Ja! :happy:

Jeg fikk heldigvis tatt influensavaksine idag, men med en samboer som har vært syk i over en uke så har jeg hatt mine tvil! :oops:

Tenk, snart er du to barnsmamma! Hvor ble denne tiden av liksom.. føler det nærmer seg for mye,så har forståelse for at du også tenker slik! Lykke til i siste innspurt! Godt å få ordnet det hos jordmor, vi fikk ordnet det på mandag og jeg føler meg lettet.:rolleyes:

Så greit å få ordnet noe gjennom tlf! Unngå smerter så lenge du kan Ja! :happy:

Jeg fikk heldigvis tatt influensavaksine idag, men med en samboer som har vært syk i over en uke så har jeg hatt mine tvil! :oops:

Tenk, snart er du to barnsmamma! Hvor ble denne tiden av liksom.. føler det nærmer seg for mye,så har forståelse for at du også tenker slik! Lykke til i siste innspurt! Godt å få ordnet det hos jordmor, vi fikk ordnet det på mandag og jeg føler meg lettet.:rolleyes:
Så bra at du fikk tatt den :) håper jeg også får gjort det snart! Tenk at vi alle snart blir mamma:D

Det føles litt lenge til, men samtidig ikke. Jeg har endel plager som gjør at dagene noen ganger går litt tregt, men samtidig er det bare en måned til termin :eek:

Godt med alt som er gjort ja, vi er litt trege med ting denne gangen fremfor med frøkna :p

37+0 idag, så nå kan forsåvidt lillegutt komme når som helst :) jeg føler meg ordentlig sprekkferdig, og hvertfall når kynnerne kommer. Jeg gleder meg til å bli ferdig, og som jeg gleder meg til å se lillegutt :Heartred

Jeg fikk spørsmål idag om magen hadde sunket litt fra svigerinna min, hun syntes det så litt slik ut. Jeg merker ingen forskjell på pusten, men syns selv at magen kanskje er litt lengre ned nå enn før. Åh, er så spent på hvordan fødselen blir :nailbiting:

Vedlegg

• _20171108_123738.JPG
    _20171108_123738.JPG
    413,7 KB · Visninger: 69
38+2 idag, imorgen er det to uker til termin :nailbiting: for tiden har jeg mye nedpress og mensmurringer, håper på at det gjør noe for modningen! I tillegg tror jeg at slimproppen begynte å gå igår og ser på det som et godt tegn, selv om jeg vet at det ikke betyr noe ;)

Idag føler jeg at jeg har vært effektiv. Jeg har fått ryddet i alt tøyet til lillegutt, fått ned det som skal vaskes. Jeg har vasket en vask med tøy, men blir så fullt på tørkestativ så får ikke vasket mer akkurat nå. Så har jeg funnet frem nyfødtinnlegg til bilsetet + ryddet i skapene på stellerommet for å få på plass ammeinnlegg og de tingene.

Til slutt har jeg begynt å pakke fødebagen omsider :hilarious: det er takket være svigers som har frøkna hele dagen idag at jeg har fått gjort endel :Heartred så nå legger jeg meg på sofaen og blir liggende til vi skal hente henne i 18tiden :happy:

Hei Annemor! Du må passe på at du ikke sliter deg ut, når det nå er siste innspurt. Blir herlig når lillebror kommer snart - rett rundt hjørnet nå! :D

Hei Annemor! Du må passe på at du ikke sliter deg ut, når det nå er siste innspurt. Blir herlig når lillebror kommer snart - rett rundt hjørnet nå! :D
Ja, nærmer seg veldig nå, og gleder meg veldig :D Hvordan går det med deg? :Heartred koselig at du titter innom :love7

39+2 og jeg føler meg stor :hilarious:
8dager til termin, så blir spennende å se når lillebror vil hilse på :happy:

Ikveld skal jeg på perfect home party hos ei venninne, og imorgen skal jeg på førjulskveld hos en kollega. Det blir godt å komme seg ut litt, men blir nok ikke særlig sent noen av kveldene :p

Vedlegg

• _20171124_120536.JPG
    _20171124_120536.JPG
    517,6 KB · Visninger: 65
Herrefred er du kommet så langt! Masse lykke til, jaggu ikke lenge igjen nå [emoji173]️

40+0 og formen er pyton! Halsbrann så til de grader, noe som gjorde at jeg sov dårlig inatt (i tillegg til at frøkna er forkjølet og hostet halve natten, stakkar). Jeg blir skikkelig kvalm av halsbrann og nå fungerer ingenting mot det :( diverse ting lindrer, men så er det tilbake igjen. Jeg er utkjørt, kvalm og har diverse vondter i magen til tider (nei, ingenting på gang)...

Jeg vil bare bli ferdig nå!! :meh: nå er det mye klaging på meg, merker jeg :hilarious:

Så kjipt med sykdom, dårlig form og dårlig søvn :( Jeg tipper du kommer til å føde snart siden det er nr. 2 :) Håper det for din del!

Så kjipt med sykdom, dårlig form og dårlig søvn :( Jeg tipper du kommer til å føde snart siden det er nr. 2 :) Håper det for din del!
Takk, håper det selv. Kjenner at nå er det nok! Jeg vil så gjerne gjøre ting med frøkna, men etter 1,5time på baby- og småbarnstreff så er jeg kjørt og klarer ikke hente meg inn når jeg er alene :(

Hvordan går det med deg og tankene? Begynner du å få roen over deg eller er det noen som stresser deg enda? :Heartred

Ville bare legge igjen et spor og si: du er god! Det er sikkert mer enn godt nok å være med datteren sin 1.5 time på småbarnstreff nå når du er såpass langt på vei.

Jeg derimot orker såvidt en tur på butikken og jeg har kun ansvar for morgentur med bikkja, så all ære til deg :Heartred

Og så håper jeg jo for din del at fødselen starter snart!
Hvem skal ha frøkna når startskuddet går ?:flower

Ville bare legge igjen et spor og si: du er god! Det er sikkert mer enn godt nok å være med datteren sin 1.5 time på småbarnstreff nå når du er såpass langt på vei.

Jeg derimot orker såvidt en tur på butikken og jeg har kun ansvar for morgentur med bikkja, så all ære til deg :Heartred

Og så håper jeg jo for din del at fødselen starter snart!
Hvem skal ha frøkna når startskuddet går ?:flower
Det gjør godt for et slitent og sårt mammahjerte å få slike ord, du aner ikke :Heartred det var siste gang med treff før jul, og ville ha med meg den siste gangen med kun meg og frøkna :Heartred jeg satt og kikket på henne ved kveldsmaten idag og klarer ikke fatte at lille jenta mi faktisk skal bli storesøster!

Frøkna skal til svigers når det starter. Hvis det starter i løpet av dagen så leverer vi henne der mens vi venter på tiden til å reise inn på sykehuset. Og hvis det starter på natten så kommer svigermor bort hit og sover, og tar henne med seg hjem når frøkna våkner :happy:

Det gjør godt for et slitent og sårt mammahjerte å få slike ord, du aner ikke :Heartred det var siste gang med treff før jul, og ville ha med meg den siste gangen med kun meg og frøkna :Heartred jeg satt og kikket på henne ved kveldsmaten idag og klarer ikke fatte at lille jenta mi faktisk skal bli storesøster!

Frøkna skal til svigers når det starter. Hvis det starter i løpet av dagen så leverer vi henne der mens vi venter på tiden til å reise inn på sykehuset. Og hvis det starter på natten så kommer svigermor bort hit og sover, og tar henne med seg hjem når frøkna våkner :happy:
Det er bra, det var meningen at de få ordene mine skulle varme litt! :Heartred Vi mennesker må være bedre på å være medmennesker :Heartred
Da kan du jammen senke skuldrene og nyte den siste gangen din, alene med frøkna. For når lillebror kommer så er hun jo den store!!:happy090:dummy::eek: det blir nok veldig stas,og det høres ut som om hun har veldig engasjerte foreldre og besteforeldre. Greit å ha en plan på det gruer du deg for at fødselen starter og frøkna ser/hører mye ? Evt for hvordan svigers reagerer ?
Jeg gruer meg for å levere bikkja liksom, når jeg selv ikke har kontroll over kroppen min, at noen skal se meg slik.. :( sikkert enormt teit spørsmål men :oops:

Det er bra, det var meningen at de få ordene mine skulle varme litt! :Heartred Vi mennesker må være bedre på å være medmennesker :Heartred
Da kan du jammen senke skuldrene og nyte den siste gangen din, alene med frøkna. For når lillebror kommer så er hun jo den store!!:happy090:dummy::eek: det blir nok veldig stas,og det høres ut som om hun har veldig engasjerte foreldre og besteforeldre. Greit å ha en plan på det gruer du deg for at fødselen starter og frøkna ser/hører mye ? Evt for hvordan svigers reagerer ?
Jeg gruer meg for å levere bikkja liksom, når jeg selv ikke har kontroll over kroppen min, at noen skal se meg slik.. :( sikkert enormt teit spørsmål men :oops:
Haha, det har jeg faktisk ikke tenkt på enda :p aner ikke hva jeg holder på med denne gangen. Tenker lite fremover, ikke pakket fødebagen osv... :eek: ikke teit spm forresten :Heartred
Jeg får ta det som det kommer, hjelper jo at svigermor har vært gjennom det tre ganger selv ;) får bare huske pusten, for være med og levere henne vil jeg :Heartred (blir jo noen dager uten at jeg er hjemme, får besøk av dem på sykehuset, gruer meg til å være borte fra henne)

Hvem skal ha hunden deres? Er det lang tur for å levere den? (vi har bare to min med bil bort til svigers) :happy:

Haha, det har jeg faktisk ikke tenkt på enda :p aner ikke hva jeg holder på med denne gangen. Tenker lite fremover, ikke pakket fødebagen osv... :eek: ikke teit spm forresten :Heartred
Jeg får ta det som det kommer, hjelper jo at svigermor har vært gjennom det tre ganger selv ;) får bare huske pusten, for være med og levere henne vil jeg :Heartred (blir jo noen dager uten at jeg er hjemme, får besøk av dem på sykehuset, gruer meg til å være borte fra henne)

Hvem skal ha hunden deres? Er det lang tur for å levere den? (vi har bare to min med bil bort til svigers) :happy:
Da har du en oppgave imorgen -pakke fødebagen! (Jeg blir stressa på dine vegne,hadde jeg bodd i nærheten kunne jeg hjulpet deg Haha! :hilarious:) ja det er jo sant, de vet jo hva fødsel er for noe og frøkna må jo ha barnepass uansett :smug: det går nok veldig fint! :) skjønner godt du kvier deg for å være borte ifra henne, spesielt siden dere har nok et tett bånd ifra før (virker det som :happy:) så det blir nok en omveltning. Om alt går fint under fødsel,så kan du kanskje reise tidligere hjem så lenge du er andregangs? Eller har dere en spesifikk liggetid på sykehuset der du føder ?:smug:
Min far skal ha hunden (han kommer til å holde tett om fødselen, og jeg orker ikke hele familien og svigers på tlf gjennom fødsel) pluss at hunden er kjent i huset og området der (omplasseringshund) men far er for tiden mye ute og reiser så jeg stresser litt med det.. i verste fall får søsteren min ha ham, det blir jo for 2 dager ca vil jeg tro, samboer reiser nok litt til og fra etter det. Men om andre enn han har hunden da får liksom ALLE vite hvorfor og vi ønsker mest mulig privatliv når vi er der inne. Så vi får nesten se hvordan vi løser det. :smug:Jeg har sagt til far at jeg ønsker at han ordner dette for oss, da jeg kjenner det er unødig stress,så han har nok en plan B som jeg ikke vet om.

Da har du en oppgave imorgen -pakke fødebagen! (Jeg blir stressa på dine vegne,hadde jeg bodd i nærheten kunne jeg hjulpet deg Haha! :hilarious:) ja det er jo sant, de vet jo hva fødsel er for noe og frøkna må jo ha barnepass uansett :smug: det går nok veldig fint! :) skjønner godt du kvier deg for å være borte ifra henne, spesielt siden dere har nok et tett bånd ifra før (virker det som :happy:) så det blir nok en omveltning. Om alt går fint under fødsel,så kan du kanskje reise tidligere hjem så lenge du er andregangs? Eller har dere en spesifikk liggetid på sykehuset der du føder ?:smug:
Min far skal ha hunden (han kommer til å holde tett om fødselen, og jeg orker ikke hele familien og svigers på tlf gjennom fødsel) pluss at hunden er kjent i huset og området der (omplasseringshund) men far er for tiden mye ute og reiser så jeg stresser litt med det.. i verste fall får søsteren min ha ham, det blir jo for 2 dager ca vil jeg tro, samboer reiser nok litt til og fra etter det. Men om andre enn han har hunden da får liksom ALLE vite hvorfor og vi ønsker mest mulig privatliv når vi er der inne. Så vi får nesten se hvordan vi løser det. :smug:Jeg har sagt til far at jeg ønsker at han ordner dette for oss, da jeg kjenner det er unødig stress,så han har nok en plan B som jeg ikke vet om.
De bruker vel å si at man får være der ca 3 dager, men sist måtte jeg være der fra mandag til fredag og holdt på å gå på veggene :p alle anbefaler meg å bli så lenge jeg har muligheten nettopp for å slappe av litt, hverdagen kommer fort nok. Og blir nok på sykehuset til alle prøver av lillegutt er tatt (noen blir tatt etter viss antall timer etter fødsel), for å slippe å kjøre 1time tilbake etter en dag eller to :) vet du hvordan det er der du skal føde?

Imorgen har jeg så veldig med tøy som må brettes, time hos fysio, time hos jm. Og så skal frøkna avgårde med svigers på julegateåpning (de ville gjerne ha henne med seg, så kunne jeg slappe av litt også), så får se om jeg får gjort noe med fødebagen :hilarious: denne gangen har jeg visst så veldig god tid, skjønner ikke det:p

Skjønner godt at du vil ha litt privatliv og at ikke alle trenger å vite at "nå er det i gang". Håper det ordner seg uten stress for din del, spennende nok denne tiden som kommer ;)
Har de nærmest uttrykket om de ønsker eller ikke ønsker å vite når det begynner? F. Eks mamma vil helst ikke vite noe før det er overstått, ellers blir hun så nervøs :)

Det kan virke som jeg og frøkna har et tett bånd og det har vi jo (pappaen jobber endel så jeg er mest med henne, hun er så glad når han er hjemme), men jaggu kan hun provosere også :p det er kun meg hun klyper og drar i håret, så tydelig at hun tester meg. Det er nok vanlig å teste den man er mest rundt. Men samtidig er hun helt fantastisk, jeg blir så stolt fordi hun lærer seg å telle :love7 bare kommet til "1,2,3", men hun er så flink :happy:

Back
Topp