Venter og venter på ny positiv test..

Lillebrors englemamma

Andre møte med forumet
Vi mistet Lillebror i uke 21 i 02.02.17. Vi begynte å prøve igjen like etterpå da vi kjente det var rett for oss, men har fremdeles til gode å få ny positiv test. Kjenner dette sliter veldig på meg. Noen som har vært igjennom det samme og har noen gode råd? Er terskelen for å få hjelp av lege ifm med uteblitt graviditet lavere når man har mistet sent sist?

Har en frisk datter på 2 1/2 og to aborter etter henne, så har tidligere ikke hatt problemer med å bli gravid.
 
Huff, det høres tøft ut. Er ikke i samme situasjon (ennå), men hadde prøvd i ett år før vi ble gravide med vår Lillebror. Har ikke begynt å prøve igjen siden vi mistet han, men er redd det vil ta lang tid denne gangen også. Jeg hadde akkurat begynt med utredning og fått noen tabletter jeg skulle begynne på, så jeg håper jeg kan begynne på disse med en gang for å unngå at vi skal måtte vente så lenge.
 
Vi mistet Lillebror i uke 21 i 02.02.17. Vi begynte å prøve igjen like etterpå da vi kjente det var rett for oss, men har fremdeles til gode å få ny positiv test. Kjenner dette sliter veldig på meg. Noen som har vært igjennom det samme og har noen gode råd? Er terskelen for å få hjelp av lege ifm med uteblitt graviditet lavere når man har mistet sent sist?

Har en frisk datter på 2 1/2 og to aborter etter henne, så har tidligere ikke hatt problemer med å bli gravid.

Så leit med lillebror :(
Jeg mistet min førstefødte i februar, og har vært heldig og blitt raskt gravid.Likevel synes jeg den korte prøvetiden var utrolig lang, og skjønner at det må være utrolig vondt når den positive testen lar vente på seg..
Jeg gikk til behandling hos osteopat etter fødselen for å få stabilisert bekkenet igjen, men også for å løse opp i spenninger i livmoren og ellers det området. Det kan føre til at blodsirkulasjonen i området blir dårligere, og kan gjøre det vanskeligere for en ny spire å feste seg. Jeg vet ikke om det kan være noe å forsøke og det kan jo ikke bevises at det var avgjørende for et nytt svangerskap, selv om jeg selv tror det hadde noe innvirkning. Prøvde ellers litt kjerringråd som å drikke grapefruktjuice og salviete, men her er det vel enda mindre dokumenterte effekter :p

Håper du snart har en ny spire på vei ❤️❤️❤️ Klem
 
Jeg er bare i min andre prøveperiode etter senabort i september. Brukte 10 mnd på å bli gravid første gang og er redd det vil ta minst like lang tid nå... Har ingen råd, dessverre, men min terskel for å be om utredning/hjelp er lav nå! Har du snakket med fastlegen? Vet ikke hvor du bor, men flere steder kan man få utredning og hjelp hos privatklinikk også.. Lykke til!❤️
 
Vi mista vår lille gutt i uke 24, 1.02.17. Brukte lang tid på han da, selv om vi ikke var skikkelig prøvere (satsa på et uhell, men gikk altså da 16 mnd uten noe form for prevensjon før noe skjedde). Da det ikke gikk de første pp her, så dro vi privat for utredning. Siden det tok litt tid med forrige så hadde vi fått offentlig også, men jeg hadde ikke tålmodighet til det. De fant noe smårusk som nok gjorde at ting tok lengre tid enn normalt, men før det ble retta opp i ble jeg gravid igjen. Det skader ikke å ta det opp med lege i alle fall, det kan være terskelen er lavere.

Det er så tungt å måtte prøve lenge, og særlig etter å ha mista seint. Håper det klaffer for dere snart. :Heartred
 
Tusen takk alle sammen. Gode råd her som jeg vil følge. Det er skikkelig slag i tryne hver gang mensen starter! Jeg ringer legen når den hersens uka er ferdig, og hvis ikke han kan hjelpe går jeg til privat utredning tror jeg. Det tar så mye enegi å tenke på dette!
 
Sender mange klemmer, håper dere ikke har noen lang veg før ny graviditet :Heartred
 
Back
Topp