Skravletråd November

fotballtrening med kb
personalmøte
besøk til svigerinne
henting av pakket som var feilsendt...
pakke til tur
Her er det foreldresamtale skriving hver kveld...
Så må jeg pakke til meg selv og til ungene før Krakow. Ungene må jo ha med ting og tang til barnevaktene...

Kom brått på at det er 1. søndag i advent neste søndag... skal folk pynte i uken eller?

Skjønner![emoji1] ikke så lett nå med små nei[emoji28]

Nei :) I starten sov hun jo hele tiden så det var jo greit nok, men da kunne jeg ikke ligge å amme så da gikk det ikke da heller. Hvor er den der hushjelpen da? Trenger en som både kan vaske, lage mat og passe unger ^^
Meeeen, da hadde livet blitt kjedelig!

Ikke lett med Teflonhjerne! Vi skulle inn til byen i morgen for å kjøpe ny vinterdress til lillemor, men da jeg fortalte mamma det så sa hun at hun har jo kjøpt ny dress for lenge siden. Jeg har til og med sett den.... :oops:

Ikke lett med Teflonhjerne! Vi skulle inn til byen i morgen for å kjøpe ny vinterdress til lillemor, men da jeg fortalte mamma det så sa hun at hun har jo kjøpt ny dress for lenge siden. Jeg har til og med sett den.... :oops:
ha ha sånn kan det gå

Hvordan lages cheddar sausen ?
Er med dipp enn saus siden den blir ganske tykk
Deler først opp 2 sjalottløk, 1-2 røde chili og 3 fedd hvitløk.
Smelter litt smør i en gryte og her oppi hvor det skal steke til det er myke og blankt, men ikke har fått farge.
Mens det staker blander jeg ut 2 strøkne spiseskjeer, eller en med litt topp maizenamel i 2 dl melk og deler opp 200 g cheddar (den pakken med cheddar-skiver til å ha oppå burgere er 200 g) og har oppi gryten når det er ferdig stekt sammen med 1/2 t-skje dijon sennep og 1/2-1 t-skje worchestersaus.
Kok opp mens du rører, rør hele tiden slik at osten løser seg godt opp og det ikke brenner seg
Ha i en foodprosessor og kjør glatt (kan også bruke stavmikser) og smak til med salt.
Avkjøl en 1/2 times tid i kjøleskapet og rør i den får servering

Vi bruker som regel ikke alt når vi har taco, dersom det er mye igjen kan den helt fint fryses.
Kan også tynnes ut med melk, tilsettes litt pepper og ha på biff

Back
Topp