Nattpose

Miffy2017

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Noen her som bruker nattpose til babyene? Vi har måttet begynne med det siden poden sparker av seg dyna hver natt, opptil flere ganger! Sover urolig etter at hun bikka 4 mnd. Rekorden hittil på hvor ofte jeg har måttet bre dyna over henne er vel på 5 ganger il en natt! Derfor har jeg bestilt en grobag fra uk for 18-21 graders miljø. Men den er ikke varm nok! Så vurderer å kjøpe en ny en. Driver og ser på dunposer, blant annet babydan. Noen som har erfaring med dunpose fra babydan eller dunposer generelt?
 
Har dunpose kjøpt på barnashus, husker ikke merket. Men den er helt genial. Sitter bra på, og lillegutt får ikke spsrlet av dyna iløpet av natta. God investering for oss.
 
Vi har brukt nattpose lenge nå. Uten den sparker hun av seg dyna. Men nå har hun begynt å dra dyna over hodet, så nå er dyna i tillegg bundet fast nede i enden. Hun beveger seg aldri opp eller ned i senga, så det funker for oss.
 
Har brukt pose siden baby bare var 6 uker gammel. Greit at han er vant med det å ikke klarer å sparke av seg dyna. De nettene posen henger til tørk er han snar å sparke av seg.
 
Bruker tynn pose (Easygrow) med dyne over. Elsker pose! Da sparker hun ikke av dyna, og det blir ingen temperaturforskjeller ved eventuell flytting :)
 
Du kan legge litt teppe eller dyne oppå posen. Verre å sparke det av seg når han/hun ligger i pose. Dunpose er jeg skeptisk til. Redd det blir for varmt. Tenk å ligge inni en dundyne, lukket på alle sider. Vi brukte ikea sine poser til storesøster og justerte tempen med hvor mye klær vi tok på henne og evt teppe. Var det varmt hadde hun bare body, kaldere så hadde hun pysj. Senere hadde vi sebra sine poser. På sommeren når varmt er Aiden Anais sine tynne helt gull.
 
Her er lillemann fæl til å sparke av dyna, men tenkte å kjøpe sånn dyneklyper til å feste i senga. Noen som har testa sånn?
 
Her er lillemann fæl til å sparke av dyna, men tenkte å kjøpe sånn dyneklyper til å feste i senga. Noen som har testa sånn?

Er visst litt både og med sånne. Noen mener baby likevel kan skli seg under dyna og da klarer han ikke ta bort dyna når den er festa i sidene..
 
Back
Topp