Kunne du hatt hjemmefødsel?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
Ikke aktuelt for min del. Hadde nok ikke fått lov uansett av [emoji13] jeg mistet 3,5 liter blod sist fødsel, ble lagt i narkose og svevte mellom liv og død i flere timer etter fødselen. Hadde jeg ikke vært på sykehuset, så hadde jeg ikke overlevt. Jeg fikk beskjed om at det trengte ikke skje igjen ved evt neste fødsel, men ikke en sjanse jeg er villig å ta [emoji4]

Ikke aktuelt for min del. Hadde nok ikke fått lov uansett av [emoji13] jeg mistet 3,5 liter blod sist fødsel, ble lagt i narkose og svevte mellom liv og død i flere timer etter fødselen. Hadde jeg ikke vært på sykehuset, så hadde jeg ikke overlevt. Jeg fikk beskjed om at det trengte ikke skje igjen ved evt neste fødsel, men ikke en sjanse jeg er villig å ta [emoji4]
3,5????!!!!! Oi shit! Jeg mista også mye blod (men på langt nær så mye som deg). Det gikk fint med blodoverføring, men var i dårlig form lenge etterpå. Uansett: sykehus er trygghet for meg[emoji173]

3,5????!!!!! Oi shit! Jeg mista også mye blod (men på langt nær så mye som deg). Det gikk fint med blodoverføring, men var i dårlig form lenge etterpå. Uansett: sykehus er trygghet for meg[emoji173]

Kan ikke akkurat skryte av formen første mnd ++ vertfall [emoji23] bare det å gå på do/bytte bleie føltes jo ut som en hard treningsøkt hver gang [emoji4] så håper på bedre erfaring denne gang. Selv om for min del så var det jo ikke "så" gale. Jeg ble jo lagt ganske raskt i narkose etter fødselen (tror jeg var ca 5 min eller noe med småen på brystet) og gikk jo "glipp" av dramaet.

Når jeg ble vekket så var jo faren over, bare formen/trøtthet jeg merket liksom. For mannen var det nok mye verre. Han ble tatt inn til meg og alt på et tidspunkt mens jeg var i narkosen for å få si et farvell i tilfelle. Så har skjønt at det var ganske kritisk.

Heldigvis gikk det jo fint og trengte ikke skje igjen da det bare var noe som skjer med noen fåtall. Men dei skulle stå mer forberedt og gjøre tiltak imot enda raskere om det kom tegn til å skje det samme neste gang og. Til nå er jeg ikke særlig nervøs for fødselen, men hvem vet når det nærmer seg mer. Skal vertfall forlange møter med sykehuset på forhånd slik jeg får vite mer hva dei skal gjøre ekstra og sånn, slik jeg vet at dei husker og er oppdatert på hva som skjedde [emoji4]

Det samme gjorde mannen min. Kan hende et møte med jordmor hvor man får litt mer info kan hjelpe. :)
Jeg skal absolutt nevne det for jordmor på første kontroll, for å høre hva hun tenker om det. Å ta med mannen på samtale med en jordmor som ikke har samme synspunkter som meg vil jo være litt unødvendig [emoji23][emoji23] Samtidig har jeg 90% sjanse for å få icp i dette svangerskapet også, og det kan godt være jeg må settes igang før termin. Da utgår hjemmefødsel. Da utgår dessverre også min drøm om minst mulig ledninger og slanger koblet på meg [emoji22][emoji22][emoji22]

Back
Topp