Kan søsken dele julekalender?

Krösa Maja

Forumet er livet
Grubler på julekalender og hva jeg skal kjøpe til barna mine. Jeg lurer litt på om barna mine skulle delt på en kalender i år. De har veldig felles interesser og er flinke til å dele ellers, men så tenker jeg at det blir kanskje veldig feil[emoji38] Synes det blir veldig dyrt med pakke hver dag til tre barn. Det er minst 150,- om dagen siden det er tre barn, og så skal de få julegaver opp i dette.
Jeg kunne lagd en aktivitetskalender, men vet at min form er så variert at det er mulig jeg ikke kan gjennomføre det som er planlagt[emoji28]
Har barna deres delt før? Hva tenker dere om dette? [emoji1]

Last edited:
Det hadde ikke vært aktuelt med en gave hver hver dag om jeg hadde to eller flere barn. Det synes jeg absolutt er helt greit.
Evt. om man får hver tredje dag. Det har barna ikke vondt av. :)

Jeg har selv delt julekalender da jeg var liten, vi er 3 søsken, ikke noe problem[emoji108] Det blir mye!

Om er så høyt som 50kroner per pakke, så blir det heftig med pakke hver dag.
Jeg regner med å ligge på 10-15 kroner per dag. (Har en på 1,5 og tenker fruktstang/ smoothie i år)

Om er så høyt som 50kroner per pakke, så blir det heftig med pakke hver dag.
Jeg regner med å ligge på 10-15 kroner per dag. (Har en på 1,5 og tenker fruktstang/ smoothie i år)

Har ikke funnet en eneste ting til så lite i pris jeg, hvor finner du dette? Og hva er det?

De kan absolutt dele.

Mine får en hver. Men langt unna de prisene da.

Har ikke funnet en eneste ting til så lite i pris jeg, hvor finner du dette? Og hva er det?
Ebay og wish

Deler opp pakker med ting over mange dager.

Og noen dager sjokolade. En liten nisse/snømann/julekule

En ting trekker heftig opp og koster mer enn resten av kalenderen. Det er kino. Men det ville de fått uansett. Så sparer en pakke på å la det være den ene

Ja selfølgelig:))) mine skal dele fra neste år :)

Har ikke barn selv helt enda, men har 4 søsken og flere av oss har delt julekalender (stor aldersforskjell så noen vokste fra det). Vi var vel tre som delte på det meste, men jeg lurer på om ikke vi også fikk noe sjokoladekalender eller en sånn kalender med bittebittesmå plastfigurer hos besteforeldrene våre så vi hadde en egen kalender ved siden av også. På pakkekalenderen så åpna vi hver tredje dag. På julaften var det enten noe vi kunne dele (spill f.eks) eller en ting til oss hver da vi hadde litt aldersforskjell så kunne være vanskelig med noe vi likte alle tre.

Småbrødrene mine delte også (to attpåklatter). :) Vært helt uproblematisk.

Vi var 3 søsken som delte kalender. Mamma hang opp pakket med forskjellige bånd på spikre i trappa. Vi hadde hver vår farge på båndene så vi visste hele tiden hvem som var våres osv.

Det er helt innafor å la barna dele, det har de nok bare godt av [emoji4] Her får alle tre hver sin, men ligger på maks 10kr dagen på hver, kjøper ikke dyre ting. Handlet på salg gjennom året og på billigbutikker. ( 30pk lekebiler til 69kr, så var kalenderen til minsten i boks, får litt sjokolade og sånn noen dager da, og en prompepute:p)

Ebay og wish

Deler opp pakker med ting over mange dager.

Og noen dager sjokolade. En liten nisse/snømann/julekule

En ting trekker heftig opp og koster mer enn resten av kalenderen. Det er kino. Men det ville de fått uansett. Så sparer en pakke på å la det være den ene

I fjor kjøpte vi mye sånn små stæsj og alt var jo egentlig bare søppel, gikk i stykker og var ubrukelig. Selv da kostet det ca en 50 lapp pr ting. Jeg bruker ikke eBay eller wish jeg er litt skeptisk til hva det er i tingene og hvem som har laget det og hva vi får når vi bestiller.
Så alt kjøper jeg på norske nettbutikker eller norske butikker.

Kjøpt forskerfabrikken sin :) tenker den er genial å dele. For aktivitetene kan de gjøre sammen!

Ja det synes jeg de kan:) Jeg og broren min delte pakkekalender når vi var små, og fikk åpne Julaften annet hvert år.

Der jeg fikk litt ideen for det var mye morsomt de kan gjøre sammen der og så kan de kanskje få en pakke hver på lørdag eller noe[emoji848]
Jeg kjøpte 12 pakker fra forskerfabrikken, så kjøper jeg 12 småting hver som liten sjokolade eller noe.

Har ikke barn selv helt enda, men har 4 søsken og flere av oss har delt julekalender (stor aldersforskjell så noen vokste fra det). Vi var vel tre som delte på det meste, men jeg lurer på om ikke vi også fikk noe sjokoladekalender eller en sånn kalender med bittebittesmå plastfigurer hos besteforeldrene våre så vi hadde en egen kalender ved siden av også. På pakkekalenderen så åpna vi hver tredje dag. På julaften var det enten noe vi kunne dele (spill f.eks) eller en ting til oss hver da vi hadde litt aldersforskjell så kunne være vanskelig med noe vi likte alle tre.

Småbrødrene mine delte også (to attpåklatter). :) Vært helt uproblematisk.

Så fint å høre at du ikke synes det er feil når du har hatt dette selv. Jeg har ikke fått pakkekalender når jeg var liten så vet ikke hvordan det er å få sånn i det hele tatt [emoji85]
Men barna mine får alltid sjokoladekalender i tillegg for det får de av noen andre. Så de har en sånn også [emoji4]

I fjor kjøpte vi mye sånn små stæsj og alt var jo egentlig bare søppel, gikk i stykker og var ubrukelig. Selv da kostet det ca en 50 lapp pr ting. Jeg bruker ikke eBay eller wish jeg er litt skeptisk til hva det er i tingene og hvem som har laget det og hva vi får når vi bestiller.
Så alt kjøper jeg på norske nettbutikker eller norske butikker.

Vel, jeg klarer å finne mye som ikke er søppel til langt under 50 kr, men det er kanskje fordi jeg synes at hårklemmer, hårstrikk (dele opp) og fargeblyanter (igjen dele opp) er helt kurante gaver. Selv det året jeg ga de eldste playmobil julekrybbe på deling kom jo også den som var gasnke dyr på under 50 kr pakken altså. Du får ganske mye for 50 kr.... Også i norge, men f.eks fargeblyanster kan jeg også kjøpe på ebay

Men vi har nok ulik definisjon av både hva som er søppel og hva som er en grei nok gave å gi da. Og det må jo være lov. Gi heller på deling du om du bil gi ting som koster over 50 kr og ikke vil bruke 150 pr dag. kke noe problem det, og ganske vanlig,særlig hos dem som gir dyre gaver.

Back
Topp