Stresser sånn med amming

Syns amming var greit i starten! Nå føler jeg amming er mer kaotisk!
Baby styrer sånn ved brystet!
Og det blir aldri den roen rundt det! Misunner de som har babyer som ligger musestille og spiser! Min stopper, kikker, suger, stopper osv...,
Føler viss vi har vert ute og gått og han har sovet lenge og gjerne litt mer enn vanlig , så spiser han rolig og til han er ferdig !
Av og til lurer jeg på om han styrer pga at jeg legger han til for ofte ,,,at han gjerne var mett! Men jeg mistolket...og at det kun var kos og oppmerksomhet?

For ofte så ligger han også bare og flirer og prater ved puppen

Tror det er litt sånn noen unger bare er, at de er lett distrahert ved brystet, og tuller mye.

Ungen til ei venninne av meg var sånn, og hun måtte fra ganske tidlig av amme i rolige omgivelser med helst litt dempet belysning for at ikke ungen skulle miste fokus.

Tror det er litt sånn noen unger bare er, at de er lett distrahert ved brystet, og tuller mye.

Ungen til ei venninne av meg var sånn, og hun måtte fra ganske tidlig av amme i rolige omgivelser med helst litt dempet belysning for at ikke ungen skulle miste fokus.

Ja! Er vel noe i det! Liker ikke amming blandt for mye folk selv så sånn sett er det greit å da kunne forklare det med at baby også trenger ro rundt seg i tillegg til at jeg også er mest komf når vi er i fred! Takler det bra blandt venner, andre mødre osv ! Men ikke blandt foreldre, svigers osv

Ja! Er vel noe i det! Liker ikke amming blandt for mye folk selv så sånn sett er det greit å da kunne forklare det med at baby også trenger ro rundt seg i tillegg til at jeg også er mest komf når vi er i fred! Takler det bra blandt venner, andre mødre osv ! Men ikke blandt foreldre, svigers osv
Må være greiere å skylde på at mini trenger privatliv enn en selv.
Har du prøvd å skjerme ungen litt med klut og slikt så det ikke blir like mye inntrykk? Kanskje det hjelper litt?

Må være greiere å skylde på at mini trenger privatliv enn en selv.
Har du prøvd å skjerme ungen litt med klut og slikt så det ikke blir like mye inntrykk? Kanskje det hjelper litt?

Vil liksom ikke bare si at han trenger det når det også trengst for meg
Har ofte gulpeklut ved han pga en del søl ved kraftig utdrivningsrefleks..men han vrir seg i alle retninger [emoji85]

Vil liksom ikke bare si at han trenger det når det også trengst for meg
Har ofte gulpeklut ved han pga en del søl ved kraftig utdrivningsrefleks..men han vrir seg i alle retninger [emoji85]
"Vi trenger litt ro ved ammingen"
Og det er jo sant, om du stresser kan det påvirke flyten på melka. Så du trenger å lytte til egne behov.

Det kan hende at jo eldre babyen blir jo mer blir den obs på omgivelsene og søker kontakt med blikk og kommer med babyspråk. De er i en utviklingsfase. Så kan det jo hende babyen ikke er så sulten slik at den lettere blir distrahert. Min ligger og kaver og begynner også med andre ting noen ganger, men ligger rolig og drikker når hn er veldig sulten [emoji85]

Det kan hende at jo eldre babyen blir jo mer blir den obs på omgivelsene og søker kontakt med blikk og kommer med babyspråk. De er i en utviklingsfase. Så kan det jo hende babyen ikke er så sulten slik at den lettere blir distrahert. Min ligger og kaver og begynner også med andre ting noen ganger, men ligger rolig og drikker når hn er veldig sulten [emoji85]

Ok:) mulig d ja! Han er 7 uker! Hvor gammel er din ?:)

"Vi trenger litt ro ved ammingen"
Og det er jo sant, om du stresser kan det påvirke flyten på melka. Så du trenger å lytte til egne behov.

Absolutt ! Er bare det at jeg stresser mer andre steder om vi trekker oss vekk også ! For føler folk blir så opphengt i at jeg trekker meg vekk! Og at de skal reagere viss jeg bruker lang tid..
Vet det er teit, men sånn føler jeg det! Og med 1 mann var det veldig mye mas om amminga ! Svigermor lurte på om ik jeg bare kunne amme når dem var der...hva var vitsen med å trekke seg vekk ?!

Absolutt ! Er bare det at jeg stresser mer andre steder om vi trekker oss vekk også ! For føler folk blir så opphengt i at jeg trekker meg vekk! Og at de skal reagere viss jeg bruker lang tid..
Vet det er teit, men sånn føler jeg det! Og med 1 mann var det veldig mye mas om amminga ! Svigermor lurte på om ik jeg bare kunne amme når dem var der...hva var vitsen med å trekke seg vekk ?!
Du er ikke nødt til å være helt ærlig når folk ikke respekterer grensene dine. Da er det lov å smøre litt tykt på og skylde på baby ;)

Da jeg fikk min første for 4 år siden måtte det være behagelig dunkelt lys (evt mørkt) og ganske stille når hun skulle amme. Hun nektet å spise dersom jeg snakket med andre - det var vanskelig for til og med de nærmeste venninnene å akseptere når de var på besøk.

Men det var det som var best for henne - så etter å ha følt på mye det samme som deg så tenkte jeg «f... heller» det er mitt barn og da vet jeg best hva hun trenger og hva som fungerer for oss.

Back
Topp