Rastløse bein??

BellaBABY

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
noen som har opplevd dette??
Jeg hadde aldri hørt om det før jeg fikk det nå rundt 25 uker. Er nå 32 uker og har altså slitt med det i 7 uker! :dead:
Noen som har tips om hva som kan hjelpe? Har prøvd magnesium, men er fremdeles såpass plaget at jeg bare kan glemme nattesøvn!:inpain:

Jeg er plaget med rastløse bein og kramper i leggene, mest om natten. Lett trening som sykling og gåtur om du fortsatt klarer det, eller rolig tøyning av leggmuskulaturen hjelper :). Kan også være positivt å gå med kompresjonsstrømper for å øke blodsirkulasjon.

Jeg er plaget med rastløse bein og kramper i leggene, mest om natten. Lett trening som sykling og gåtur om du fortsatt klarer det, eller rolig tøyning av leggmuskulaturen hjelper :). Kan også være positivt å gå med kompresjonsstrømper for å øke blodsirkulasjon.
Er mest om natten her og gitt! Gåtur og kompresjonsstrømper skal herved prøves ut! Tusen takk for tips :happy:

Sniker fra Mars.
Når du har prøvd magnesium, har du prøvd store doser? Snakker sånn 1500-2000mg. Det hjelper meg når det maurer som verst, tar daglig 600mg i tillegg til det som er i multivitaminene etter råd fra legen. Megnesium har ingen dokumentert effekt, men det hjelper i allefall meg [emoji14]
Ellers har jeg fått tips om å fryse litt på beina før jeg legger meg, strekke og riste beina før jeg legger meg.

Også veldig godt når mannen ligger oppå leggene mine før jeg legger meg :)

noen som har opplevd dette??
Jeg hadde aldri hørt om det før jeg fikk det nå rundt 25 uker. Er nå 32 uker og har altså slitt med det i 7 uker! :dead:
Noen som har tips om hva som kan hjelpe? Har prøvd magnesium, men er fremdeles såpass plaget at jeg bare kan glemme nattesøvn!:inpain:

Jeg også har vært plaga med dette noen uker. Både kramper om nettene og at det kribler i føttene når jeg er i ro. Sykt irriterende.. Jeg syns massasje lindrer, men samboer gidder jo ikke sitte å massere føttene mine hele tiden:P jeg syns det også lindrer litt å smøre deler av føttene med tigerbalsam eller tilsvarende. Det føles i alle fall litt befriende der og da.

Sniker fra Mars.
Når du har prøvd magnesium, har du prøvd store doser? Snakker sånn 1500-2000mg. Det hjelper meg når det maurer som verst, tar daglig 600mg i tillegg til det som er i multivitaminene etter råd fra legen. Megnesium har ingen dokumentert effekt, men det hjelper i allefall meg [emoji14]
Ellers har jeg fått tips om å fryse litt på beina før jeg legger meg, strekke og riste beina før jeg legger meg.

Også veldig godt når mannen ligger oppå leggene mine før jeg legger meg :)
Jeg har Max tatt dobbel dagsdose noen få dager. Aner ikke hvor mye det utgjør i mg. Men kanskje jeg skulle forsøkt å økt dosen enda mer. Takk for tips :happy:

Jeg også har vært plaga med dette noen uker. Både kramper om nettene og at det kribler i føttene når jeg er i ro. Sykt irriterende.. Jeg syns massasje lindrer, men samboer gidder jo ikke sitte å massere føttene mine hele tiden:p jeg syns det også lindrer litt å smøre deler av føttene med tigerbalsam eller tilsvarende. Det føles i alle fall litt befriende der og da.
Samme her! Samboer sier jeg bare kan vekke han på natten om det er veldig ille, så kan han massere! Men det får jeg meg ikke til å gjøre altså! Stakkars mann:dead: tigerbalsam skal iallefall prøves ut :) takk!

Jeg har også noen plager med dette! Har til og med prøvd ulltråd rundt ankelen, men vet ikke om det hjalp noe som helst :p Jeg er vanligvis ikke noen alternativ person. Snakket med jordmor om det i går, og hu hadde ingen gode tips som var dokumentert. Hu forslo å spise banan, som inneholder mye magnesium, men som sagt, hu kunne ikke si at magnesium hjalp. Hu var veldig skeptisk til å ta noe tidskudd i tillegg til gravid-vitaminene..

Er det litt som «voksesmerter» i beina?
Hmm. Vil vell heller kanskje beskrive det som en konstant trang til å bevege/strekke ut foten. Eller som en masse maur som kryper inni foten. Iallefall mye mer plagsomt og ubehagelig enn voksesmerter. :nailbiting: Føler avogtil jeg blir gal av det. Hehe

Jeg ville sagt at det er omvent av når beinet har sovnet. I stedet for å ikke røre på det, så MÅ du røre på det, for å ikke få samme følelsen.

Hmm. Vil vell heller kanskje beskrive det som en konstant trang til å bevege/strekke ut foten. Eller som en masse maur som kryper inni foten. Iallefall mye mer plagsomt og ubehagelig enn voksesmerter. :nailbiting: Føler avogtil jeg blir gal av det. Hehe

Kan ikke forstå at noe skal verre mer plagsomt og ubehagelig enn «voksesmerter»... i allefall ikke de jeg kjenner på [emoji57]

Kan ikke forstå at noe skal verre mer plagsomt og ubehagelig enn «voksesmerter»... i allefall ikke de jeg kjenner på [emoji57]

Jeg har "voksesmerter" i den ene foten nå! Er så ondt at jeg gå opp nattesøvnen for nå, å håpe den kommer tilbake om litt. Har vært en dag med mye stress, gåing og ståing så vil tru det som utløste det i natt da jeg ikke har vært plaget tidligere.

Er ikke sikkert det er det heller da :happy: svarte bare etter min erfaring. Men jeg har ikke hatt type «voksesmerter» iløpet av svangerskapet. Kan tenke meg det er mye verre i en sånn situasjon enn hvordan jeg husker det:nailbiting:

Jeg har "voksesmerter" i den ene foten nå! Er så ondt at jeg gå opp nattesøvnen for nå, å håpe den kommer tilbake om litt. Har vært en dag med mye stress, gåing og ståing så vil tru det som utløste det i natt da jeg ikke har vært plaget tidligere.

Kul umulig å sove med de smertene ja.. hjelper litt med både varme og kulde.. men for å få det helt vekk må det smertestillende til..

Jeg bruker å være plaget til vanlig også.. men verre nå som geavid med bekkensmertene i tillegg.. virker som det forplanter seg litt..

Back
Topp